North Side @ de Bunker, Gemert (update)

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Gisteravond even naar Gemert gereden om een oude bekende van me op te zoeken. De band "Funky Dory" heb ik vorig jaar met Koninginnedag al eens voor de camera gehad en nu dus met nieuwe naam (North Side) op nieuw. Heel fijn bandje, heb me weer prima vermaakt dus. Ik had overigens mazzel, ondanks dat ik de enige was werd het licht voor me sterker gezet en werd er meer wit/geel licht gebruikt (dank jou lichtman!).
Zoals altijd ben ik weer benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op mmk, in totaal 14 keer gewijzigd.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ha Marc , dus je was in Gemert :wink:

Ik weet hoe moeilijk het is om hier foto's van te maken !
Toch heb je er een mooie serie van gemaakt.
Ik zie ISO 1000 of hoger, diafragma ver open en sluitertijden in de buurt van 1/125e of langer. Inderdaad geen
al te best licht.

Die laatste spreekt mij het meeste aan.
Verder alleen op te merken dat ik de kleur van de gezichten wat te gelig vind overkomen :(

Groeten , Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Jumper schreefCOLONHa Marc , dus je was in Gemert :wink:

Ik weet hoe moeilijk het is om hier foto's van te maken !
Toch heb je er een mooie serie van gemaakt.
Ik zie ISO 1000 of hoger, diafragma ver open en sluitertijden in de buurt van 1/125e of langer. Inderdaad geen
al te best licht.

Die laatste spreekt mij het meeste aan.
Verder alleen op te merken dat ik de kleur van de gezichten wat te gelig vind overkomen :(

Groeten , Jan
Thanx Jan,

Niet al te best licht? Dit is beter dan ik tijden heb gezien en meegemaakt! En wat is er mis met iso 1000, lekker korte sluitertijden, goede scherpte, mjum! (daardoor her en der wel wat actie uit de foto''s, leer momentje voor volgende keer).
Wat dat gelige betreft.Hmmm, misschien nog eens naar kijken. Eigenlijk heb ik aan de kleur helemaal niets gedaan.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Composities zijn goed, maar dat ben ik niet anders gewend ondertussen van je. Wel denk ik dat je witbalans te warm stond, doorgaans heb je dat toch wel onder controle. Er een keer naar kijken kan geen kwaad, ik weet dat je beter kunt. Wel mis ik wat emotie in de serie, daardoor ook geen echte voorkeur voor een bepaald beeld.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Geert...

Dat van die emotie volg ik niet helemaal? 1,3,6 en 7 tonen m.i. wel degelijk emotie.... Naast de witbalans (als er twee het roepen zal het wel echt waar zijn toch :lol:) zal ik ook nog even kijken of ik er een "jank foto" bij kan vinden :wink:. Wat ik al schreef en waar ik echt van baal is dat m'n sluiter tijden eigenlijk te kort waren: kan het zijn dat je emotie door beweging bedoeld?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bij 7 komt er inderdaad wel wat emotie over, maar de rest vind ik persoonlijk minder. Nu kan het best zijn dat jij wel de beste momenten hebt, niet alle muziekanten laten namelijk net zo'n sterke emoties zien tijdens het spelen.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Grappig. Ik lees over gebrek aan emotie, terwijl ik het tegendeel vind gelden. Dit zijn nu juist de typische uitdrukkingen die ik ook bij optredens zie. Daarom, een goede keuze van foto's met sprekende momenten,
1: plezier in spelen waarbij de gitarist mooi uit de duisternis opdoemt.
2: hmm - tja, deze heeft niet zo'n sprekend moment als de anderen. :)
3: toegeknepen oogjes in deze moeilijke vocale uitbarsting (hahaha)
4: de 'stoere' bassist. <grijns>
5: mooie compostie, met de drummer daarachter.
6: ja. erg leuk moment.
7: geconcentreerd gitaarspel.

Het enige dat inderdaad opvallend is, is de kleur van de foto's. Het 'saaie' licht lijkt vrij constant: het licht geeft qua kleur dan ook geen meerwaarde voor deze foto's. Ik denk dat z/w veel sprekendere opnames zou opleveren. Anders moet je alle foto's op een wat hogere kleurtemperatuur zetten.

Mooie serie
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De opmerking van Nando om er een zwart/wit-serie van te maken is geen verkeerde. Ik denk dat de emoties dan ook beter uitkomen, gezien het licht dat je had.
Gebruikers-avatar
$ander
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2005 11:33
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ach, afgezien van de bewerkingen die er mogelijk zijn heb je hier gewoon een fantastische serie, klaar!

Ik heb inmiddels behoorlijk wat concerten gedaan en weet dat het gewoon ontzettend moeilijk is, als je dan dit eruit haalt ben je beter dan "goed bezig".
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank weder, u allen.

@sander Ik wil dit graag goed onder de knie krijgen, dus met de opmerkingen van Geert en Nando ga ik zeker aan de slag. Maar dank voor je reactie.

@Nando en Geert: zie hierboven :D
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

En dat het weer zinvolle tips waren:

1a. (die laat ik in kleur, komt het gezicht er beter uit, wat ik ook probeer met kanaal mixer)
Afbeelding

3a. Handje drummer valt nu niet meer op, en verder ook een veel rustiger plaat zo....
Afbeelding

7a. Door gebrek aan kleur inderdaad nog sprekender.
Afbeelding

Eens? Nog verder gaan?
[edit]na aanleiding van en reactie in een ander topic, ook maar even opnieuw gekalibreerd, pffft, ik snap helemaal wat jullie bedoelen met "te geel :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: [/edit]
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Vooral 7 vind ik goed zo, de emotie komt goed over.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar