300D probleempje (best wel heftig eigenlijk)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Hallo,

Sinds vanochtend heb ik het navolgende probleem met mijn 300D:
* Scherpstellen gaat prima ( knop half ingedrukt)
* De knop geheel indrukken resulteert in niets, er gebeurt werkelijk niets.
* Tevens kom ik niet meer in het menu.
Andere lens of CF card maakt niets uit.
Nieuwe accupacks maakt ook niets uit.

Hij gaat wel gewoon aan.

Wie o Wie kan mij helpen

Groet,
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Vreemd. Krijg je ook geen foto gemaakt wanneer je je objectief op MF zet? Dat om problemen met de AF uit te sluiten.
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

AF uitzetten maakt ook niets uit, ik heb al mijn objectieven gebruikt, met en zonder Grip, het maakt allemaal niest uit, het is net alsof er geen reactie komt bij het volledig indrukken van de ontspanknop.
Idem bij gebruik van de ontspanknop op de grip.

Groet,
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ach je kunt voor zeer weinig geld als heel veel betere EOS 350D's kopen. De 300D heeft zijn werk gedaan, geniet van de vooruitgang.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Navigator

jvanarkel schreefCOLONAch je kunt voor zeer weinig geld als heel veel betere EOS 350D's kopen. De 300D heeft zijn werk gedaan, geniet van de vooruitgang.

Jeroen
Wow Jeroen, da's vast een bericht waar de TS op zit te wachten.............
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

We weten toch dat het een wegwerpmaatschappij is.
Hoe zit het met de geheugenknoopcel heeft die hier ook invloed op.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Aangezien je niet meer in het menu komt: misschien een idee om de firmware te installeren?

Maar een tweedehands 350D op de kop tikken zoals Jeroen voorstelt is denk ik ook geen verkeerde optie wanneer je het niet zelf krijgt opgelost. Misschien nog wel goedkoper als reparatie.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Tja Navigator, kun jij hem astraal repareren dan??? Zucht. Het is een ouder model, en ik denk dat iemand die nog met een 300D schiet dit oa doet omdat hij het doet en omdat er niet massa's geld klaar liggen. Dus geef ik aan dat het vervelend is en dat er een enorme vooruitgang al is met ee 350D.

Maar goed ik had natuurlijk politiek correct moeten reageren. Och wat erg, meteen alles proberen te resetten en als dat niet werk meteen aan Etbass of Rofa. En er daar achter komen dat vrijwel ieder mechanische reparatie aan een dergelijke body een desinvestering is.

Sorry dat ik niet via groningen het antwoord geef.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Mossel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2008 11:50
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb nog een hele nette 400D te koop, zie mijn advertentie! :wink:
Canon 40D Gripped - EF 24-105 f/4L USM - Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Knoopcel vervangen, firmware flashen en anders is het idd gedaan met je camera. Repareren wordt al gauw te duur in verhouding met je 'dagwaarde'. Niets heeft het eeuwig leven.

Wouter

Edit> lensdop er wel afgehaald (beetje flauw misschien, maar stel dat het zo is... :oops: )
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONTja Navigator, kun jij hem astraal repareren dan??? Zucht. Het is een ouder model, en ik denk dat iemand die nog met een 300D schiet dit oa doet omdat hij het doet en omdat er niet massa's geld klaar liggen. Dus geef ik aan dat het vervelend is en dat er een enorme vooruitgang al is met ee 350D.

Maar goed ik had natuurlijk politiek correct moeten reageren. Och wat erg, meteen alles proberen te resetten en als dat niet werk meteen aan Etbass of Rofa. En er daar achter komen dat vrijwel ieder mechanische reparatie aan een dergelijke body een desinvestering is.

Sorry dat ik niet via groningen het antwoord geef.

Jeroen
Je bericht is gewoon niet helemaal on topic. Navigator heeft gelijk.
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Wat is er mis met een 300D?Ik schiet er nog steeds mee zonder problemen en heeft niets te maken dat het een geld kwestie is ;)
En een 350D is echt niet zo'n vooruit gang......

Jammer voor de topicstarter maar hoop dat ie nog gemaakt kan worden.Mocht het niet meer lukken zou ik dan voor een 2 e hands 350/400D gaan kijken want die zijn niet meer zo duur
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Zeg gaat iedereen nu zitten zeiken zonder zelf iets bij te dragen, daar lijkt het wel op dus kappen en zelf iets aandragen. En er is NIETS mis met een 300D ik heb er zelf 2 gehad en tot vorig jaar april nog met een 10D geschoten. Echter als hij nu kuren gaat vertonen die boven het gewone uitstijgen dan kun je daar draconisch over gaan doen maar vrijwel iedere mechanische breakdown van een 10D, D30, D60 of 300D is een gepasseerd station omdat die vrijwel ieder moment over de dagwaarde heengaat.

En als je een 300D of 10D gehad hebt dan weet je dat het een goede camera is omdat de camera niet maar de fotograaf wel de foto maakt maar, de opstarttijd, de toegevoegde dingen die een 350D heeft tov een 300D is dermate groot dat je wel over een behoorlijke vooruitgang mag praten. Dat gold en geldt nog steeds ook voor de 10D tov de 20D.

En dan nog iets, ik geef aan dat er een aantal redenen kunnen zijn. Lees KUNNEN zijn dat je nog met een 300D schiet. Dat kan zijn omdat je niets geeft om de nieuwste techniek, of omdat hij het gewoon nog doet en er geen reden is. Maar het kan ook te maken hebben, KAN, dat je er niet te veel geld aan WILT geven. En sommigen hier gaan ervan uit dat IK bedoel dat iemand niet KAN. Dat suggereren jullie en dat heb ik niet geopperd.

Nu kunnen de 2 personen in questie wel hierop gaan reageren, maar dat zou nog zwakker zijn.

Ik heb dus nu al 3 keer aangegeven dat het misschien vervelend is maar dat een camera na ongeveer 5 jaar er de geest aan kan geven en dat dat voor een dergelijk gebouwde camera niet gek is.

Als de 2 personen in kwestie die volledig NIET ontopic zijn maar aan het bashen zijn zelf ook in INHOUDELIJKE bijdrage zouden willen leveren dan zou ik dat OOK op prijs stellen.

Dus dont shoot the messenger.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

jvanarkel schreefCOLONTja Navigator, kun jij hem astraal repareren dan??? Zucht. Het is een ouder model, en ik denk dat iemand die nog met een 300D schiet dit oa doet omdat hij het doet en omdat er niet massa's geld klaar liggen.
Dus iemand met een oud model camera koopt geen nieuwe omdat hij dit niet kan betalen?
Sorry hoor, vindt dit een zeer domme redenering.
Er zijn nog altijd mensen die niet meedoen aan deze wegwerpmaatschappij, en pas een toestel of wagen,.. vervangen wanneer deze ook daadwerkelijk niet meer werkt. En groot gelijk hebben ze.
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON Dus dont shoot the messenger.

Jeroen
Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor,
TS geeft al aan wat de camera wel en niet doet, en het is toch een 300D van een paar jaartjes oud, en waarschijnlijk is reparatie duurder dan vervanging.

TS kan natuurlijk altijd met zijn camera n aar de reparateur, en laten onderzoeken wat eraan mankeert, ( Beetje afhankelijk van de onderzoeks kosten ) later kan hij dan beslissen wat hij wil doen.

Ik weet niet wat de onderzoekskosten zijn bij Etbass.

SUC6 met je ..... keuze TS
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Heb je de factory default settings al terug gezet? En alle verschillende standen al geprobeerd?(Automatisch, AV, M)

ps
Over de discussie.
Meningen moet je respecteren. Je mag best oneens zijn, maar dwaal niet af van de originele vraag.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

Bla bla bla bla,
wat kunnen sommige mensen toch een onnodige reactie geven op of in een topic.
Met deze discusie help je de topic starter totaal niet! En wees zeker voorzichtig om in je reactie over geld te beginnen wat een ander voor zijn hobby over hebt, of moet hebben.

TS, succes met je keuze wat je doen moet. Ik denk dat je alle opties die hier zijn aangedragen al geprobeerd hebt.
Mocht het niet niet werken dan even contact opnemen met één van de reparateurs.
Lijkt mij ontzettend balen dat wanneer je je fototoestel pakt en deze doet het niet.
(Stoor je niet aan de discussie in dit topic, het is soms niet anders)
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
$ander
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2005 11:33
WoonplaatsCOLON Amsterdam

@Jeroen, je hebt helemaal gelijk. Verbazingwekkend dat je (steeds) de moeite nog neemt om je zo te verdedigen: respect.

TS: Aan je post(en) te lezen is dit einde oefening, een goedkope oplossing is er zo te lezen niet. Ik zou de knoopcel nog even proberen en anders nieuwe of 2e handsje halen.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Je kunt je oude toestel altijd nog te koop aanbieden, wie weet biedt een knutselaar er nog een paar tientjes voor.

Jammer dat je toestel niet meer werkt. Je raakt toch op de een of andere manier gehecht aan die dingen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Jeroen staat er om bekend dat hij de mening vrij direct brengt, maar hij heeft het vaak wel bij het juiste eind! Ook in dit geval geef ik hem groot gelijk, de camera is oud, heeft zijn werk gedaan. Net als Jeroen kan ook ik niet in de portofuille kijken van de TS, maar alle opties kosten in dit geval geld. TS heeft aan gegeven alles geprobeert te hebben dus blijven er 2 opties over, namelijk repareren of nieuw/gebruikt kopen. Beide opties kosten geld en waarschijnlijk koop je sneller een gebruikte 350d dan dat je hem laat repareren. Jeroen steld ook niet voor om een nieuwe 500D/ 50D/5DII te kopen, dus hij gaat er niet automatisch van uit dat de TS bakken vol met geld heeft om iets duurs te kopen, maar sluit dat uiteraard ook niet uit.

@Navigator & Capelle1: Jullie reacties zijn compleet nutteloos, Waarom wel een reactie afkraken over de inhoud zonder zelf met een oplossing te komen?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar