Lancer EVO VII

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

Laatst een shoot gedaan met deze.

LO1
Afbeelding


LO2
Afbeelding


LO3
Afbeelding


LO4
Afbeelding
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Een hele mooie wagen zeg.
Of de foto's nog wel wat dingetjes op aan te merken:

1. De lucht is wel heel erg uitgebeten, compositie kan wat beter hij rijd nu uit de foto.
2. Is al een stuk beter al vind ik het geel wel iets te flets.
3. Jammer van de overbelichte voorbumper. Compositie verder goed. (wel ff modder vlekjes wegpoetsen )
4. De mooiste! Ook hier het geel ietsje te licht met voor de rest is het echt een plaatje!

Als ik zo brutaal mag zijn heb ik 4 ietsje aangepast voor je. Als je het niet goed vind gooi ik heb er meteen af.
Met Shadows/Highlights de Highlights iets terug geschroefd, daarna de levels een tikkie terug gezet:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=138710[/img]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Da's niet verkeerd, zo'n Evo mogen platen :). Schitterende wagen!

Even de foto's één voor één:
1) Zoals mijn voorganger al opmerkte is de lucht erg uitgebeten. Da's jammer, want ik ben wel fan van de compositie. Persoonlijk had ik met zo'n shot gewacht tot bijna zonsondergang: dan krijg je rond die zandberg een soort gloed. Lijkt me erg mooi.
2) Volgens mij heb je hier een polarisatiefilter gebruikt, iets wat mijn keuze niet zou zijn geweest. De lucht wordt er schitterend mooi blauw van, maar de auto wordt wat 'plat'. Ik weet niet hoe storend de spiegelingen waren, maar het mooie/handige daarvan vind ik dat de auto wat dynamischer maken. Nu is 'ie wat doods, wat bijdraagt aan de wat fletse kleuren (m.n. aan de achterkant).
3) Een beetje flets (de kleur in de reflectie vind ik veel mooier), maar verder helemaal top :D!
4) Ook een mooie foto, al vind ik de bewerking van Sushi beter. Daar ga ik echter niet over zeuren, want dat is iets wat ik ook nog niet (goed genoeg) onder de knie heb.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Lars Oosterveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 23:00
WoonplaatsCOLON de wijk
CONTACTCOLON

Ik had de 4e zelf nog niet bewerkt, die gaat nog komen.

Die modderspatje`s vindt ik wel ok, gezien de auto en het water zo.
(T is immers een rally auto).
[30D+BG] [12-24] [70-200] [430EX] [overige meuk] [in een Zoomiverse XL]
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Lars Oosterveen schreefCOLONIk had de 4e zelf nog niet bewerkt, die gaat nog komen.

Die modderspatje`s vindt ik wel ok, gezien de auto en het water zo.
(T is immers een rally auto).
Uhmmm, krijgen dan nu natuurlijk een dicussie over smaak enzo. Maar de rest van de foto is heel erg strak (en doet dus niet rally aan), dan mag de auto ook strak zijn.
Los van de strakheid van de foto: als de auto vies moet zijn dan moet de auto ook vies zijn. Niet drie halve druppels.

Puur mijn mening over een paar spatjes :)

De foto's zelf is al redelijk wat over gezegd waar ik me (lafjes) bij aansluit. Het blijft een heerlijke wagen om te zien en om in te rijden. De gele krleur vind ik wel heel bijzonder, meer richting de Audi "RS" types van een paar jaar geleden.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Lars Oosterveen schreefCOLONDie modderspatje`s vindt ik wel ok, gezien de auto en het water zo.
(T is immers een rally auto).
Enerzijds ben ik dat laatste met je eens... anderzijds: doe dan ook foto's van een woest door de modder blazende Evo die daarna écht onder de modder zit...

Wat betreft de 1e foto: HDR!
4e foto: Super! Vooral met iets teruggeschroefde highlights érg mooi.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar