Vraagje overzetten op pc

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
peet1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 20:44
WoonplaatsCOLON Hoogersmilde

Hallo ik kon altijd met mijn canon 450 rechtreeks de foto's overzetten op mijn pc .
Nu wil dat ineens niet meer en moet ik het kaartje in een reader stoppen.
Kabeltje is getest en verschillende pc's geprobeert dus daar ligt het niet aan.
Als hij op mijn pc is aangesloten kan ik gewoon foto's maken normaal kon dit ook niet.
Wie weet wat dat kan zijn

Bvd Peet
Beginner met Canon 450d met EF-S-18-55 IS met EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM en met de canon EF 100mm f 2.8 L macro is usm lens speedlite 430ex Flitser en ringflitser en als laatste de canon hoekzoeker.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heel Simpel: Windows/Microsoft.


Er zijn dagen dat de grote van mijn schermen veranderen, USB apparaten niet automtisch laden ed.

Waarom weet geen hond, maar hij wordt als het goed is wel weergegeven in je explorer/verkenner. Anders wordt je verbinding tussen je camera en pc niet vastgesteld.

Ik geloof dat je namelijk bedoeld dat na het insteken dat schermpje op komt met de vraag om over te zetten, of een programma te starten?

En dan in een keer komt het terug.

Maar een wat je kunt doen is in de systeem overzichten usb vebindindingen weg te gooien. Windows maakt ze dan weer aan. Maar het is geen garantie.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
peet1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 20:44
WoonplaatsCOLON Hoogersmilde

Nou als ik hem aansluit reageert de pc welke dan ook gewoon weg niet.
In mijn scherm van de camera lees ik de standaart teksten voor als ik een foto wil maken en niet overbrengen van bestanden
Het rare is hij deed het altijd goed en heb geen updates gehad.
De pc herkent mijn camera ook niet.
Beginner met Canon 450d met EF-S-18-55 IS met EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM en met de canon EF 100mm f 2.8 L macro is usm lens speedlite 430ex Flitser en ringflitser en als laatste de canon hoekzoeker.
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

USB bus van camera of pc kapot?

Canon driver op pc corrupt?
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Je kan ergens in het menu van je camera de data overdracht instellen, heb je dat al geprobeerd?
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
peet1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 20:44
WoonplaatsCOLON Hoogersmilde

Ja heb ik ook geprobeert ik ben bang dat er idd iets stuk is moet hem maar even weg brengen heb nog garantie dus.

Bedankt voor de info allemaal
Beginner met Canon 450d met EF-S-18-55 IS met EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM en met de canon EF 100mm f 2.8 L macro is usm lens speedlite 430ex Flitser en ringflitser en als laatste de canon hoekzoeker.
Dais_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2006 19:44

Hoi Peet,

Weet jij inmiddels wat er aan de hand was?
Ik heb ditzelfde probleem nu namelijk.
Ook in "deze computer" staat hij niet weergegeven en ook ik krijg gewoon het scherm dat normaal getoond wordt buiten usb mode om.
Mijn laptop stond erg vol en ik had al problemen met foto's overzetten, kreeg telkens error.
Nou heb ik een externe harde schijf gekocht, foto's eraf gegooid en nu kent de compu de camera niet meer.
Of ik denk eerder dat de camera de usb niet herkent aangezien hij aangaat zoals hij ook aangaat zonder aangesloten te zijn op de compu.

Ik baal wel, er staan flink wat foto's openik heb geen kaartimput op de laptop :cry:
Groetjes daisy
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Als je alle Canonsoftware hebt geïnstalleerd: alles de-installeren behalve ZoomBrowser.
Dan met de software-CD van Canon alles weer installeren.

Je bent nu toch bezig, op http://software.canon-europe.com/
zijn updates van de software te vinden. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Dais_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2006 19:44

Bedankt voor je antwoord.

Maar heel raar. Ik heb de cam aangesloten op een andere laptop en daar werd hij wél herkend.
Vervolgens doet hij het ook weer op mijn huidige laptop :shock:

Snap dr niks van, want hij deed het 3 dagen lang niet!
Raar,maar ik ben wel happy dat ie niet stuk is! :D
Groetjes daisy
rsphotos
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2011 17:25

ik loop ook tegen dit probleem op met Mijn 450D
de usb poort is 100% goed van de PC en Toestel
krijg op me display ook gewoon Busy te zien bij aansluiten op pc
alleen popup scherm komt niet en niet in scherm van deze computer

want:
ik sluit hem op me MAC aan en hij laad wel alles zo met de foto software die daar op zit standaard

maar om iedere keer eerst alles op me MAC te zetten en dan naar de vaste pc te gooien heb ik geen zin in

dus iemand help me out!

ik heb alles geïnstalleerd aan software


ik heb ook een pocket canon SX210 IS en die functioneert wel dus het zit hem echt in de communicatie tussen de 450D en pc
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar