Festival Mundial

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
free.bird
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2009 10:56

Dit weekend was het weer zover Festisval Mundial in Tilburg. Voor wie van muziek en kleurrijke mensen houdt de place to bee. Jammer dat ik vandaag huisarrest heb;-) anders was vandaag weer gegaan. Voor wie nog wil kan vandaag(zondag) nog van het festival genieten


Foto 01

Afbeelding

Foto 02

Afbeelding

Foto 03

Afbeelding

Foto 04

Afbeelding

Foto 05

Afbeelding

Foto 06

Afbeelding

Foto 07

Afbeelding

Foto 08

Afbeelding

Foto 09

Afbeelding

Foto 10

Afbeelding

Foto 11

Afbeelding

Foto 12

Afbeelding

Foto 13

Afbeelding

Foto 14

Afbeelding

Foto 15

Afbeelding

Foto 16

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Strakke platen hoor! :D Momenteel ben ik een beetje brak van een feest gisteren, dus ik ga niet meer naar het Leijpark toe. Wellicht volgend jaar wel, want je foto's werken wel aanstekelijk ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad, hele strakke foto's! Erg scherp hoor... prachtig! Enige minpuntje, vind ik, is dat het wel veel eentonige foto's zijn (Staand, close-upjes). Ik denk dat het voor de sfeersetting van het festival, wel goed was geweest als je ook wat foto's had geplaatst vanuit diverse standpunten, wat publiek etc. Desalniettemin, strakke scherpe foto's!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Sickboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 20:16
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

ik ga mee met mijn voorganger. Technisch mooie plaatjes maar niet echt spannende composities....
- Unpredictable But Always Rockable! -
http://www.harmlourenssen.nl
http://www.rockportaal.nl
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Dat de scherpte er goed in zit, is hierboven al genoemd. Sterker, bij sommige foto's krijg ik zelfs de indruk dat er met verscherpen wat te ver doorgeschoten is, het komt een beetje 'geshopped' op mij over...

Verder heb ik weinig op de technische kant aan te merken, geen bewegingsonscherpte, belichting dik in orde, maar oké, gezien de lichtomstandigheden ligt de moeilijkheidsgraad hiervoor nou ook niet bijster hoog, bij zonlicht overdag is 't gewoon lekker fotograferen zonder je druk te hoeven maken over te lange sluitertijden.

Reden te meer om je dus op de inhoud van de foto's te kunnen focussen. Hier ben ik van mening dat er nog wat puntjes voor verbetering liggen.

#1 t/m #3: Hier heb je gekozen voor de meest veilige, maar in mijn optiek ook de meest saaie uitsnede die je kunt maken. Ze zijn niet slecht, maar kunnen mijn aandacht nou ook niet bijster lang vasthouden.

#4: Komt al stukken aantrekkelijker op mij over, juist door 't schuine heeft deze foto wat dynamiek die de eerdere missen. Daarbij 't stukkie gitaarversterker op de achtergrond en het podium / monitorspeaker op de voorgrond, beide onscherp, geven ook diepte aan de foto. Mooi moment gekozen.

#5: 2 personen en diepte door scherpte / onscherpte, 2 ingredienten die ik persoonlijk graag zie. Juist dit herhalen van de personen in de zelfde pose maakt de foto aantrekkelijk.

#6: Een gekke gelaatsuitdrukking. Sorry, kan hier helemaal niks mee. Zeker omdat ik niet kan zien wat betreffende persoon aan 't doen is / wat de reden van zijn uitdrukking kan zijn.

#7: Ondanks de voor mij ook weer veilige uitsnede, toch een stukje dieptewerking, en een handgebaar er bij. Beter dan de eerste 3, maar voor mij niet zo sterk als 4

#8: Springt wel lekker van 't scherm af. Ik kan niet zien wat ze aan 't doen is, maar dat ligt meer aan mij: ik ken 't instrument niet. Achtergrond trekt door de felle kleurstelling wel wat veel aandacht.

#9 & #10: Beide foto's komen inhoudelijk toch wel op 't zelfde neer, waarbij voor mij #10 duidelijk de sterkere is. Wil niet zeggen dat de foto af is: een prachtig gewaad, mooie pose, felle kleuren, en dan te ver ingezoomd zodat de vingertjes geamputeerd worden...

#11 & 12: Hier zie ik toch wat storende armen, gitaarhalzen & microfoonstandaarden op plekken waar ik ze liever niet zie.

#13: Doet me weinig, komt rommelig op me over.

#14: Leuk! Niks op aan te merken.

#15: Voorkeur gaat naar 14. Oké, nou ben ik aan 't vergelijken, maar dat doe ik automatisch als er inhoudelijk vergelijkbare foto's geplaatst worden...

#16: Mooi ingetogen.

Je schrijft in je openingspost: Voor wie van muziek en kleurrijke mensen houdt de place to bee.
Wat ik jammer vind is dat dit statement nergens echt duidelijk in je foto's naar voren komt, middels een lekker overzicht.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Ik zou 14 & 15 (statische) niet publiceren tussen de dynamische. De overigen geven een mooie impressie van het festival.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Lekker e serie

#1 vind ik wel interessant: de reden is dat je functioneel gebruik hebt gamaakt van de spiegelingc in de bril. Leuk
#2 /3 wellicht niet de spannendste maar 't staat er netjes op. Bij #2 is er niet echt een aandachtstrekker, jammer
#4 fijn. Vind het mooi hoe het hoofd juist in de zwarte achtergrond zit. onder zou een flink stukkie af mogen van mij
#5/6 keuze maken wordt je serie sterker van (en dan denk ik #5 omdat je daar in elk geval ziet wat ie doet)
#7/8 mooie serene plaatjes
#9/10 Ook hier keuze maken. #9 heeft het niet voor me, 10 is beter maar ook niet echt spetterend.
#11 nette plaat maar niet meer
#12 fijn moment, dit spreekt me meer aan
#13 houd ik niet van, de microfoon trekt teveel aandacht
#14/15 zou ik in een appart topic plaatsen. Nette platen hoor, maar niet hier
#16, even een momentje afwachten dat ie niet in de mic zit dan heb je een heel fijne plaat.

Deze reactie is opbouwend bedoeld, ik hoop dan ook dat je hier iets mee kunt een volgende keer,

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Daglicht geeft toch weer heel andere platen dan kunstlicht. Dat laat deze serie voor mij duidelijk zien. Veel foto's, dus ik beperk me tot de opvallende zaken. Algemeen gezegd, de scherpte is prima (anders dan Patrick, vind ik het wel kunnen), belichting is goed. De achtergrond werkt in sommige momenten bijna storend, maar dat is evident met daglicht...

1) al dan niet bewust, die spiegeling in de bril maakt de foto. Heel goed
5) en 6). Nummer zes is lekker sprekend. Jammer dat het moment niet in nummer vijf zit.
9) en 10) Negen is niets omdat het hoofd afgewend is en dit in de compositie niet meewerkt, tien heeft de scherpte niet goed liggen. Daarbij vind ik het moment niet bijzonder; het is een kiekje geworden
14) vind ik heel mooi. Dit laat wat van de dag zien. tegelijkertijd vraag ik me af of de scherpte niet op het model had moeten liggen. Dat was wellicht beter geweest, met een positie die meer schuin van voren was geweest.
15) hier geld hetzelfde. als voor de vorige.

De foto's van de muziek artiesten is recht toe recht aan. Goed, maar niet bijzonder. zoals gezegd zou meer variatie in compositie en brandpunt de serie ten goede komen.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar