DOE MEE! Met de eerste 300D grote afdruk centrale test!

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

webcat

Hoi allemaal

Doe mee aan de grote centrale test!

een collega van mij heeft een paar maanden geleden een test gedaan met diverse afdrukcentrales. ik wil eigenlijk ook zo'n test doen. maar niet alleen. dus ik ben op zoek naar mensen die mee willen doen om gewoon eens een vergelijkend warenonderzoekje te doen. ik weet dat het een tijdsopname is, maar iets is altijd nog meer dan niets.

wat is mijn bedoeling:

CodeCOLON Alles selecteren

1) als je mee wilt doen dan lever je 3 foto's die uitgeprint moeten worden bij mij aan.
2) je kunt dan ook aangeven bij welke fotocentrales je wilt testen, er zal dus een gezamelijke lijst komen
3) ik wil afdrukken op 13x18 cm
4) na een tijdje hebben we (hopenlijk) een aantal mensen die mee willen doen en dus ook een aantal foto's en een lijst met centrales. we stoppen dan met aanmelden en bepalen gezamelijk de definitieve lijst van centrales
5) we berekenen de kosten en delen dat door het aantal mensen. je stuurt het geld naar mij op (je zult me dus moeten vertrouwen, maar het zal niet om een groot bedrag gaan... )
6) daarna gaat het gebeuren: ik zal de foto's op dezelfde dag naar de diverse centrales versturen. iedereen die meedoet koopt dus een aantal foto's van elke centrale (3 per persoon per centrale).
7) ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
8) zodra alle foto's retour zijn zal ik ze opsturen
9) we kunnen daarna de resultaten verder bespreken
Dus dit is het plan. Wie o wie wil er mee doen? Je bepaald dus zelf welke foto je wilt laten afdrukken en welk formaat etc.. daar doe ik verder nix aan. we kunnen deze foto's dan ook in deze post plaatsen en het is ook handig als we van elkaar weten wat de afbeeldingsgroottes zijn en zo.

Natuurlijk staan de aantallen en zo nog open voor discussie, ik verzin dit nu ook gewoon zo even.

Ik denk zelf nu aan:
- HEMA
- Kruidvat
- Dixons
- ... vul maar in

En dus 3 foto's die je dus zelf kiest.

Kosten zullen dus afhankelijk zijn van het aantal personen en het aantal centrales dat we kiezen + kosten voor een grote envelop met karton en benodigde postzegels. Je moet wel vooraf betalen.

Nou dat dus. ik hoor wel wat je van het plan vindt en ik ga vast op zoek naar 3 coole foto's.

groeten

Matthijs
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

Mooi initiatief, maar je moet er natuurlijk wel een vaklab tussen zetten he. En om de foto's dan weerop testuren lijkt mij niet handig, wat denk je er van om dan ergens af te spreken om de foto's gezamlijk te bekijken.
Als je het zo doet hoef je ze ook niet tig keer aftedrukkken.
Heb zelf weliswaar geen 300 d maar een d60 dus val ik af maar ik vind het een dusdanig leuk opzetje dat ik wel wil meedoen in de kosten.
webcat

George schreefCOLONMooi initiatief, maar je moet er natuurlijk wel een vaklab tussen zetten he. En om de foto's dan weerop testuren lijkt mij niet handig, wat denk je er van om dan ergens af te spreken om de foto's gezamlijk te bekijken.
Als je het zo doet hoef je ze ook niet tig keer aftedrukkken.
Heb zelf weliswaar geen 300 d maar een d60 dus val ik af maar ik vind het een dusdanig leuk opzetje dat ik wel wil meedoen in de kosten.
Dat is waar. alleen is het volgens mij wel weer erg lastig om af te spreken met een grote groep. kijk maar naar de pogingen van Ben om gezamelijk iets te doen. opsturen kost geld, maar dan kan iedereen ze bekijken wanneer het hem/haar uitkomt. (trouwens ik bedenk me nu, afspreken op een bepaalde plaats kost ook geld: vervoer etc...)

maar cool dat je mee wilt doen. op zich kunnen we ook niet 300D foto's mee laten doen, want het gaan hier om de afdrukcentrale... vind ik dan he..
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

media markt
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

Ikzal ff kijken of ik 3 fototjes heb die ik in wil stueren.

De kosten blijven beperkt bij een afspraak hoor, alleen vervoer en een kop koffie.
Je wilt niet weten hoe vaak ik al een besprekeing in een wegrestourant heb gehad.
Stel je bent met eenman of 8, dan kan dat best zonder een ruimte te moeten huren, gewoon 2 tafeltjes en die schuif je gewoon aan elkaar.
Spreek je gewoon om 2 uur af net na de lunch en ruim voor het avond eten.
webcat

George schreefCOLONDe kosten blijven beperkt bij een afspraak hoor, alleen vervoer en een kop koffie.
Je wilt niet weten hoe vaak ik al een besprekeing in een wegrestourant heb gehad.
Stel je bent met eenman of 8, dan kan dat best zonder een ruimte te moeten huren, gewoon 2 tafeltjes en die schuif je gewoon aan elkaar.
Spreek je gewoon om 2 uur af net na de lunch en ruim voor het avond eten.
dat is helemaal waar. maar een autoritje door half nederland kan aardig oplopen (niet voor mij , want ik heb een lease-bak...)

ik denk toch dat het afspreken met iedereen het meest lastigst is. er kan altijd wel iemand niet.
webcat

EHRDspotter schreefCOLONmedia markt
okay we hebben nu:
- HEMA
- Kruidvat
- Dixons
- Media Markt
- een vaklab... erm Combi? of ? (welke dacht je zelf George?)

ik ga er dus van uit EHRDspotter dat je ook wel mee wilt doen?
Feture
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2004 21:32
WoonplaatsCOLON flevoland
CONTACTCOLON

Hallo allemaal.
het lijkt mij leuk om mee te doen,aan wat voor soort foto's dacht je ?
Veel met de zelfde kleur tinten ? of juist een veel fout van kleuren.
Omdat ik pas begonnen ben met de canon 300d heb ik nu nog geen geschikte foto's die ik wil insturen.
Kan het na de vakantie periode ook nog ?
Verder zou ik graag bij de etos in willen leveren, en via de 1uur service bij de foto handel zelf.

Groetje's Annette
http://www.feture.tk
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Ik doe ook mee, ook ik ben meer voor het opsturen hoewel ik overal kan komen....

Vergeet AH niet!

Wat voor foto's zoek je?
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Elka Color!
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Een soortgelijke test, mischien leuk om straks de uitkomsten te vergelijken.

http://www.fotoapparatuur.nl/tarieven.asp
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

webcat schreefCOLON
EHRDspotter schreefCOLONmedia markt
ik ga er dus van uit EHRDspotter dat je ook wel mee wilt doen?
neej ik doe niet mee,heb nog veel andere dingen te doen en school begint weer gaf alleen ff een tip bij welke winkel ze nog meer heben
webcat

....

dit gaat niet lukken mensen! (en dan heb ik nog niet eens geprobeerd om iedereen op een zelfde dag bij elkaar te brengen...)

ik hou em nog even open, maar volgens mij is er geen animo voor zoiets (en dat terwijl het je maar een paar eurootjes kost!)
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

In de laatste (of voorlaatste) Computertotaal staat een vergelijkbare opzet. Enkele foto's opgestuurd naar diverse centrale's. Na 3 dagen nogmaals zelfde foto's opgestuurd naar dezelfde centrales. Kostprijs, mogelijkheden, kwaliteit en continuïteit beoordeeld. Hema kwam er het beste uit, maar ja, bij de Hema krijg je als HCC'er dan ook weer 10% korting op je afdrukken...

Ik doe overigens niet mee. Ik druk ze deze keer af bij de Hema. Werkt goed, snel en ik krijg dus die 10% korting (HOLLANDER, INDERDAAD! :D )
RobinHood
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 22:05

Ik heb in het verleden als test eens 100 foto's laten afdrukken (10 x 15) bij het kruidvat. Deze waren kwalitatief goed maar helaas afgesneden op 10x14.

MediaMarkt een aanbieding voor afdrukken van 10x15 voor 15 eurocent, zonder opstartkosten etc. Voor de test heb ik 67 foto's verstuurd. Kost net iets meer dan 10 euro. Voor de echte hollanders dus. Mij foto's kan ik morgen ophalen. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikers-avatar
arnaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Gorredijk
CONTACTCOLON

Scheer & foppen
Geen dag is om zonder een foto te hebben geschoten......
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Gisteren geprobeerd 101 foto's van gemiddeld 4MB te uploaden naar de Hema-server. Ging de eerste keer helemaal fout. Voor het slapen gaan nogmaals geprobeerd en de pc overnacht laten uploaden, controleren en analyseren. Vanmorgen om 9.00 uur m'n bedje uit (vroeg hoor in m'n vakantie ;)). Daar bleek nu wel alles goed te zijn gegaan, behoudens enkele dubbele bestanden.

Dubbele bestanden weggehaald. Bestelling bevestigd... webpagina niet beschikbaar; probeer het later nog eens. @#$%^

Nogmaals proberen... webpagina niet beschikbaar; probeer het later nog een. @#$%^.

[Intermezzo]Even een douche genomen.[/Intermezzo]

Wederom geprobeerd om bestelling te bevestigen. Gelukt. Bevestigingsmails inmiddels binnen. Na het weekeinde horen jullie meer, want dan ga ik ze ophalen.
webcat

hema gaat bij mij altijd goed... tot nu toe dan
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONDubbele bestanden weggehaald. Bestelling bevestigd... webpagina niet beschikbaar; probeer het later nog eens. @#$%^

Nogmaals proberen... webpagina niet beschikbaar; probeer het later nog een. @#$%^.
Dit had ik nou ook :x Ben toen maar naar pixum gegaan.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik kan jullie al wel verklappen dat het "kruidvat" afrdukmasien problemen heeft met het afdrukken van blauw.

heb 100 fotos van 20x30 laten afdrukken. enigste is dat alleen het KLM blauw ook heeel errug blauw is.
www.studio111.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar