Verschil in kwaliteit uv filters Hama vs Hoya

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Een vraagje namens mijn vrouw welk merk filters zijn kwalitatief beter Hama of Hoya of is dit afhankelijk van het type?

Het gaat om de volgende filters:
1) Hama uv 390 O-Haze 58mm
2) Hoya 58mm Uv geen verdere specs.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik heb eigenlijk alleen HOYA filters, geen ervaring met die van HAMA, maar die HOYA filters zijn prima dingen.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik heb ook zowat alleen HOYA en een B+W
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Hoya Pro 1 filters zijn inderdaad de betere filters, net als de B+W MRC filters.

Hama is volgens mij zo'n merk dat filters levert voor 2 tientjes ofzo? Zal ik niet teveel van verwachten ;)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik heb Hoya en B+W UV filters, liggen nu stof te vangen in de kast. Ik heb zo'n beetje alles meegemaakt met die dingen, irritante flares, onscherpte etc. etc. Gewoon de zonnekap erop en een klein beetje opletten met wat je doet en dan heb je ze helemaal niet nodig.
Anders is het als je bij een motor/autocross dichtbij gaat staan (steentje/aarde wat rondvliegt) of verwacht veel zeewater tegen de lens te krijgen (of ander hard rondvliegend spul).

Mijn idee: geen UV filters erop (behalve op grote hoogte of in extreme situaties wellicht) maar wel altijd een zonnekap.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik gebruik (wanneer ik ze gebruik) alleen maar B&W, mensen geven veel geld uit voor een objectief en gaan dan een tientje bezuinigen op een UV filter, moet je niet doen, zeg niet dat de Hoya en de Hama slecht zijn, maar B&W is gewoon erg goed, gaat zelden vast zitten en heeft geen zichtbare invloed op de kleurweergave/scherpte van het objectief
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar