Sluis Belfeld; 2 probeersels met sluitertijd *update*

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hallo,

Omdat ik niet precies wist waar ik deze het beste neer kon zetten heb ik ze maar bij overige neergezet.

Ik heb vorige week wat gespeeld met sluitertijd bij de sluis hier in de buurt. Daar is stromend water dus kon wat uitproberen.
Deze twee zijn eruit gekomen die ik wel aardig vond gelukt.
Maar omdat het de eerste keer voor me is dat echt serieus heb geprobeerd iets vast te leggen met een langere sluitertijd wou ik vragen wat jullie ervan vinden:

01:
Afbeelding

02:
Afbeelding

Bedankt voor de reacties !
Laatst gewijzigd door 1 op bakaloko, in totaal 2 keer gewijzigd.
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Belfeld: Ut sjoënste plaetske van Limburg.
Je hebt onze stuw mooi vastgelegd hoor ! Ook het stromend water ziet er apart uit met die lange sluitertijd. Jammer dat het allemaal dezelfde richting uitstroomt. Misschien moet je het een keer proberen met een stromend beekje of een watervalletje. Bijvoorbeeld bij de Holtmühle in Tegelen. Daar ligt 'de Bas', daar stroomt ook een klein beekje langs het water.
Kun je gelijk foto's maken van de Turkse voetbalclub Galatasaray.
Zij verblijven namelijk deze hele week al in Kasteel de Holtmúhle.

Groet, Ruud (uit Belfeld)
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik vind ze goed gelukt en als je bij de eerste de bovenkant nog iets weghaalt word hij nog krachtiger.

aangezien dat je iets aan het proberen bent is testcase de goede plaats maar ik vind ze net zo goed showcase waardig.

Gr Jasper
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Vandelay Art
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009 21:57
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Mooie foto's, ik vind ze dan ook goed gelukt.

Ik sluit me aan bij Jasper dat als je de bovenkant weg laat bij foto 1 dat dan nog beter is.
Canon 450D | EFS 18-55 is | EF 24-105mm f/4L IS USM | EF 70-300 4.0/5.6 IS USM | Grip | Hoya uv en cir-pl Filters |
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Thanx voor de reacties.

Even over de bovenkant van de eerste foto. (dat weg moet)
Welk deel bedoelen jullie precies ? Het deel met de lichtjes en het groen of het water (dat ietwat aan de overbelichte kant is) ?

@Ruud uit Belfeld :
Had idd niet gedacht aan de Holtmuhle.
Wegens gebrek aan pitoreske watervallen in Venlo (waar ik dan weer vandaan kom) ben ik maar naar de sluis gegaan voor de foto's. 8)
Wou eigenlijk ook nog dat deel op de foto leggen waar de schepen doorheen moeten.... maar daarvoor stond ik weer eens aan de verkeerde kant. :roll:
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

niets moet natuurlijk maar ik zou het zo doen dat je alleen maar water overhoud aan de bovenkant, dus tot en met de struiken weghalen.

Als je de foto naar boven wegscrold zie wat ik bedoel
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Japper schreefCOLONniets moet natuurlijk maar ik zou het zo doen dat je alleen maar water overhoud aan de bovenkant, dus tot en met de struiken weghalen.

Als je de foto naar boven wegscrold zie wat ik bedoel
Yups, its clear now. :)

Ik weet dat niks moet, maar ik wil het wel proberen om het verschil te zien. Ooit zal er een tijd komen dat ik dat soort dingen ook zelf in ga zien. 8)

Bedankt voor de reacties !!
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
feddorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2009 21:11
WoonplaatsCOLON zandvoort

voor iets wat je wou proberen is het zeker geslaagd vind ik alleen een beetje bij snijden en dan heb je vind ik echt een mooi plaatje te pakken. heb je alleen met de sluitertijd gespeeld of heb je ook nog grijsfilters ofzo iets gebruikt.
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

feddorie schreefCOLONheb je alleen met de sluitertijd gespeeld of heb je ook nog grijsfilters ofzo iets gebruikt.
Enkel met de sluitertijd. Ik zal de eerste foto wat bijsnijden en dan als update hier posten. :)
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Update :

De eerste foto wat bijgesneden :

Afbeelding
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Toppie serie en na het bijsnijden van foto 1 nog spannender.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Kijk dat bedoel ik, mooi toch :D
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar