Church wedding

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Aangezien deze mensen niet volledig herkenbaar op internet willen kan ik helaas alleen deze foto laten zien.

http://www.xs4all.nl/~erik1980/prive3/HO34.jpg

Edit: even achter een link, foto is te groot maar moet nu even weg dus verklein hem straks. ;)
Laatst gewijzigd door 1 op KD-fotografie, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Jammer dat je er niet meer mag laten zien maar zo is dat soms.

Ik vind dit een erg mooie foto waarvan ik het eigenlijk jammer vind dat de priester niet recht onder dat driehoekje boven zijn hoofd staat. Dan was de hele foto symmetrisch geweest. Maar daar kan je ook niks aan doen :wink:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Heel sterke foto, juist omdat je de mensen eens op de rug ziet. Geeft de foto iets mysterieus :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

Aangezien je je als professional aanprijst, (zie watermerk) vind ik dit een nietszeggende heel algemene foto.

Wat je er aan kunt verbeteren?
Probeer hem opnieuw te maken.

Gabriël
Anoniem 3

@digilike:
kom op zeg, een foto van achteren is bijzonder?
Dat meen je niet!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Jij kunt er misschien van mening over verschillen, maar dat meen ik dus wel. Het maakt voor mij dat het geen standaard trouwfoto is. Mijn mening en daar blijf ik bij. Hoe moet ik je toon opvatten? Ik ervaar deze als belerend. In elk geval erger ik me eraan.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

dat mag. ook dit is mijn mening.
Ik vind het een, als zich professioneel aanprijzende fotografe, onwaardige foto. Niks speciaals aan.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Dat zijn nog eens tips Gabriël... probeer 'm opnieuw te maken. :roll: :roll: :?

@Kelly: Ik vind een dergelijke foto prima kunnen in een reeks die je ongetwijfeld van dit bruidspaar gemaakt heb. Persoonlijk denk ik dat je beter op de priester had kunnen scherp stellen en dat op het moment dat hij het woord doet tegen dit stel, zodat je zijn gelaat beter ziet.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Ik doe zelf ook regelmatig bruidsfotografie en dit is weliswaar een standaardfoto in zijn soort, maar dit wil niet zeggen dat ik hem niet goed vind.

In deze foto van het bruidspaar en de priester heeft KD het gezicht van de priester in beeld willen brengen. De achtergrond is fraai met het Christusbeeld en de mooie symetrische achtergrond als eyecatchers. Als fotograaf heb je de standpunten niet altijd voor het kiezen.
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Ook ik vind dit een sterke foto, ga wel mee wat er eerder was gezegd dat het symetrisch misschien iets mooier uit zou pakken, maar ook zou ik hiermee erg content zijn!

Sorry Gabriël maar de manier hoe je hier reageert is ronduit onbeschoft.
Wat zegt een watermerk of of je je als professional aanprijst!? :?
Je trekt wel erg snel een conclusie.
Je commentaar kan misschien best terecht zijn maar om het nu zo ongenuanceerd over te laten komen........
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

gvasseldonk schreefCOLONdat mag. ook dit is mijn mening.
Ik vind het een, als zich professioneel aanprijzende fotografe, onwaardige foto. Niks speciaals aan.
Dat mag, maar ik stel het niet op prijs dat je je mening aan me opdringt of me een soort van "tot de orde" roept omdat de foto mij wel aanspreekt. Zo komt het op mij over. Ieder z'n eigen mening en het is goed als ieder elkaar daar in z'n waarde laat.

Buiten dat: dit is overigens inderdaad een foto in een reeks en TS heeft goed uitgelegd dat de mensen niet frontaal in beeld willen op internet.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

@arsalat:
nou, daar kan ik je nog wel eens een heel sterk verhaal over vertellen.. Weliswaar niet over een huwelijksfeest, maar wel over eerste communicanten.

Maar daar ging het mij niet over: Mijn opmerking sloeg voornamelijk
op de tweede reactie: Over mysterieus. IMHO echt niet.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dat kan... jouw mening.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

jeetje, gvasseldonk, ooit van subtiliteit gehoord?
Lees de laatste periode vaker vreemde reacties van je, erg jammer.
Je hoeft een foto niet mooi te vinden maar wat opbouwend kritiek werkt over het algemeen beter.

Wat ook het belangrijkste is, het stel was zeer tevreden over het resultaat!

De rest bedankt voor de feedback!
Laatst gewijzigd door 1 op KD-fotografie, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

zeg Gabriel, hou het een beetje constructief aub..

Als je het een watermerk-onwaardige foto vindt, motiveer het dan in elk geval. Het komt nu wel erg naar en persoonlijk over...
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Feedback geven is een kunst, die hij hier in elk geval niet laat zien.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik wil hier even op reageren:

In de fotografie zijn geen wetten, wel handvaten en al helemaal geen verplichtingen. Fotografie is vaak smaak en persoonsgebonden... Veel fotografen hebben niet voor niets een eigen stijl gecreëerd; waaraan je hun foto's vaak kunt herkennen.

Ook ik zou niet zo gauw ruggen fotograferen, maar houdt dit in dat een ander dat niet mag doen...? Nee! Goede fotografen kennen de regels, maar durven die ook gerust te doorbreken.

Dan de foto:

KD-fotografie, ik vind de foto wel wat hebben. :wink: Het bruidspaar zou je kunnen beschrijven als doorkijkluik, waardoor de aandacht naar de priester wordt getrokken. Op deze manier breng je diepte in de foto. Wanneer de priester even opgekeken had, dan was de foto helemaal geslaagd, maar dat heb je in deze situatie zelf geen invloed op.

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto!

Deze foto's horen er altijd bij.
Naar mijn gevoel lijkt de foto alleen een beetje scheef (scheelt misschien maar een paar milimeters) naar links toe en ik zou hem persoonlijk ietsjes lichter maken (kwart stop).

Voor de rest echt een mooie foto voor het licht dat je daar had.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
frankyboy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009 08:12
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONHeel sterke foto, juist omdat je de mensen eens op de rug ziet. Geeft de foto iets mysterieus :)
denk dat 90% van de mensen die in de kerk trouwen "deze"foto erbij hebben zitten dus een foto waar het paar blij mee zal zijn :wink:
maar niet heel speciaal !


grt Frank
Groetjes; Frank www.brouwersfotografie.nl
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Ik sluit me aan bij Canon Benny ea, een mooie doorkijk wat de foto voor mij bijzonder maakt. Een kerk lijkt mij wat licht betreft ook niet een van de eenvoudigste plaatsen om te fotograferen.

Oja, het gaat hier trouwens niet om een priester maar een diaken :wink: “Just my two cents"
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar