Automatisch omdraaien ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Is het mogelijk om fotos die verticaal genomen zijn direct gekanteld op de pc te laten verschijnen ? Ik heb al wel de instelling in de camera gevonden om de foto gekanteld te laten zien, maar als ik ze upload vanaf de CF-card naar de cp liggen ze weer op de zijkant.

Alvast bedankt voor reacties.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het wordt naast de camera-instelling ook bepaald door de software die je gebruikt.

Het Canonspul roteert als je het in de camera aangeeft.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Het rechtzetten in de camera heeft alleen effect op de raw bestanden en niet op de jpeg's
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Red_Spike schreefCOLONHet rechtzetten in de camera heeft alleen effect op de raw bestanden en niet op de jpeg's
Alle JPG's die ik met mn 400d schiet met de battery grip komen automatisch gedraaid in picasa en op oypo...
Alleen de losse picasa foto viewer is super ruk aangezien de foto's geresized er altijd onscherp uitzien :P
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ik bekijk de fotos altijd gewoon in de Windows verkenner. Ik ben dus genoodzaakt of in RAW te gaan werken of andere software te gebruiken.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Bij mij worden de foto's (zowel jpg als cr2) juist gedraaid. ook in de windows verkenner....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Voorzover ik weet kun je in de camera aangeven wat je wilt met de foto's. LET WEL! Het enige dat-ie dan doet is portrait rechtzetten.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

VFRood schreefCOLONVoorzover ik weet kun je in de camera aangeven wat je wilt met de foto's. LET WEL! Het enige dat-ie dan doet is portrait rechtzetten.
Als je op-afstand vertikaal fotografeert (EOS-utility) dan is uit 4 standen te kiezen :wink:
De Canon-software reageeert overeenkomstig.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Yups. Maar als je niet rechtstreeks vastgeknoopt bent aan de pc, terwijl je schiet, kun je in elk geval met mijn 40D alleen maar een menufunctie hiervoor instellen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

het kan dus wel,ook met jpg
gewoon alle fotos in zoombrowser laden
dan alles selecteren (ctrl a)
dan met rechtermuis roteren naar camera info kiezen
je krijgt dan misschien 1 melding,gewoon ok klikken
en alles staat recht
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar