Eerste "echte shoot" vraagje

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Hoi Allen,

Afgelopen week mijn eerste echte shoot gehad, waar ik een aantal i.m.o. mooie foto's heb gemaakt voor een dame die gaat trouwen, en dit o.a. aangeboden kreeg.
(de mooie foto's plaats ik als het model ze ook gezien heeft)


Door mijn enthousiastme ben ik op een gegeven moment te makkelijk geworden, door het model een stuk dichter bij het papier te laten zitten dan nodig, mede met het idee;kan ik nog wel shoppen.
Volgende keer niet meer doen dus.
Ik zie dat ik een aantal foto's echt het doek zichtbaar heb.

Hoe zouden jullie dit doen?

(p.s. denk dat ik de volgende keer 1/4 stop ga overbelichten, lijkt me een stuk makkelijker werken.)

Maar goed, is een leuk leerproces geweest, en was ook de bedoeling.

Heb hier al eens een erg goede tip over gehad, maar ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.


Origineel
Afbeelding

Emmertje
Afbeelding

Snel Retoucheerpenseel
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op robfzr1000, in totaal 24 keer gewijzigd.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

ik weet niet hoor ik kijk hier op me laptop.

maar zoals ik hier zie dan is wit op sommige plekken wel(doorgelopen) zeg ik dat goed?

en goed..met leggen van rol..kon je die dikke kreukel er niet eruit krijgen?

en waarom wil je eigenlijks gaan overbelichten?
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Modbreak De jong1racing. Niet onnodig quote svp.
Zie ook: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=58661


Heel goed, de rol heb ik ook goed gelegd later, vraag was hoe je dit zou bewerken.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi

als het gaat om de bewerking, zou ik de retoucheer gebruiken. Bij het émmertje wordt de gehele achtergrond gelijk, dat ziet er niet uit (vind ik).
volgende keer achtergrond meteen goedleggen.
Ook hier lijkt het wit hier en daar uitgebeten.

groeten
Peter
paparazzi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Voor de bewerking zou ik retoucheren, bij gebruik van het emmertje 'aard' het model niet en lijkt dus in de ruimte te zweven.
Er zijn trouwens ook nog wel andere methoden om te retoucheren, ben alleen niet zo ervaren dat ik dat even kort kan uitleggen.

Het overbelichten van de achtergrond zou ik in de toekomst zowiezo achterwege laten.

Paul
[size=75]Canon EOS 1D MK IIn - Canon EOS 10D + grip - Sigma 12-24/4.5-5.6 USM - Sigma 24-70/2.8 - Canon 70-200/2.8 IS USM - Canon 50/1.4 USM - Canon 580EX - Elinchrom FX400 (3x) - Lowepro Phototrekker AW[/size]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Nooit en dan ook nooit een kwast of een emmer gebruiken daardoor raak je al textuur en schaduw kwijt!

Er zijn heel veel manieren binnen fotoshop om zulke plekken te verwijderen!

Ikzelf gebruik graag de healing brush, clone stamp maar vooral de patch tool werkt heel goed!

Patch tool kan je gewoon selecteren wat weg moet en je schuift de selectie naar een nieuw gebied photoshop maakt dan een berekening van wat er stond wat er in het nieuwe gebied qua textuur staat en kijkt ook zelfs naar de randen dat die vloeiend blijven!

Je kan ook even hier kijken:
http://www.youtube.com/profile?user=Pho ... s&start=40
deze man heeft flink wat filmpjes gemaakt met handige photoshop tips!

Op mijn site heb ik er nog wat!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Begin eens met de basis namelijk croppen.
En over het overbelichten. Het model is rechts al overbelicht. De huidstructuur is weg geflitst.
Verder is het de volgende keer een kwestie van je licht beter richten en afstellen en de juiste accessoires gebruiken (heb je hier softboxen gebruikt?)
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Modbreak De jong1racing. Niet onnodig quoten svp.
Zie ook: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=58661


Heb later een paraplu gebruikt voor de foto's, deze foto's waren met honingraat, en 2 softboxen achter/opzij.
Bovenstaande foto was puur om het licht te testen, en de rol rolde eraf(leermomentje, volgende keer een klem meenemen)
Body's, glas en ander spul
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar