2 'nieuwe' rugtassen van KATA

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ze zijn er eigenlijk alweer eventjes maar toch redelijk nieuw!

Het betreffen de volgende tassen:

KATA SENSITIVITY-V

&

KATA PRISM-U

Ik zal eerst even uitleggen waarom ik deze tassen onder de aandacht wil brengen bij mijn canon collega's :D...
Ik heb mijn spullen graag in een cameratas omdat deze meer bescherming bieden voor je camera en objectieven dan een gewone tas, maar wat zijn cameratassen 9 van de 10 keer lelijk.. De meeste cameratassen herken je uit duizenden.. Niet dat ik dat erg vind maar ik vind ze gewoon niet mooi! Sommige willen niet dat hun tas als cameratas herkend wordt i.v.m. diefstal, ik haal mijn camera er 100x op een dag uit dus dat zien ze sowieso wel..

Kata heeft 2 tassen op de markt gebracht die IK wel mooi vind! (mijn mening, geen feit ;) ) Mijn 2de eis aan een cameratas is dat ik 2 compartimenten wil.. omdat ik dan ook gewone spulletjes mee kan nemen zonder dat ze in de buurt komen van mijn cameraspullen!

Hier een link naar de productpagina van de
SENSITIVITY-V

Hier een link naar de productpagina van de
PRISM-U

Hier een review in het Tschechisch (goed geschreven?) maar plaatjes zeggen meer dan 1000 Tschechisch woorden..
Tschechische review

Hier een review van een kerel die wat minder enthousiast is over de PRISM-U omdat hij zijn camera niet vast kan zetten in de tas.. ik vind dit persoonlijk niet zon probleem!
PRISM-U review
Maar HIER zie je mocht je hem persee vast willen zetten dat, dat in het grotere compartiment beneden kan!

En als laatsts een filmpje van een kerel die zijn SENSITIVITY-V helemaal vol heeft gestopt!
SENSITIVITY-V youtube filmpje

Ikzelf heb de PRISM-U besteld via het internet, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Na jou verhaal gelezen te hebben denk ik even kijken naar jou links dacht aan een mooie bloemetjestas, maar helaas een gewone ordinaire zwate fotorugzak. :lol:
Een vakindeling zou ik ook willen, zie dat jij alleen camera met lens hebt.
Laatst gewijzigd door 1 op Jan Vos, in totaal 7 keer gewijzigd.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Jan Vos schreefCOLONNa jou verhaal gelezen te hebben denk ik even kijken naar jou links dacht aan een mooie bloemetjestas, maar helaas een gewone ordinaire zwate fotorugzak. :lol:
Een vakindeling zou ik ook willen, zie dat jij alleen camera met lens hebt.
Nee sowieso geen bloemetjes maar ik vind het gewoon stijlvolle zwarte tassen! Lekker vlot design niet te veel poespas.. maar ook weer niet saai!

Maarja dat is persoonlijk!

Nog even verder gegoogled en op amazon (amerikaanse webwinkel) zijn ze allemaal super enthousiast over de sensitivity en de prism

Dit is de link

EDIT: en nog 1 review gevonden:

Link
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

jammer dat ze van de buitenkant open te maken zijn.

heb toch liever een rugzak met de opening aan de rugkant (ivm diefstal).

had niet graag op een markt in guatamala met deze rugzakken gelopen...was ik alles kwijt geweest.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Van mij mag gereedschap er als gereedschap uitzien. Ik vind de discussie van Crumpler altijd een beetje waanzin. Want het is een Fietskoeriers merk die in fotoapparatuur is gegaan en maakt nu tassen in zulke opvallende kleuren en excessief grote ronde vormen om het foto gerelateerde ervan af te leiden, maar nu zijn ze vanaf Mars zonder telescoop te zien.

Maar dat is mijn mening. KATA een merk met een zeer goede background als het gaat om Film apparatuur en journalistieke achtergrond, ze leveren zelfs Kevlar helmen en scherfvesten, vind ik oerlelijk, maar ze zijn oerdegelijk en met een multiemedia achtergrond gemaakt.

Dus wederom een merk dat ik links laat liggen.

Ik kies voor het opvallende merk welke de marktleider is, altijd herkenbaar en zijn origine heeft in de Alpine wereld.

Ach zo heeft ieder wat, misscchien zouden we meer aan Billingham en Domke moeten denken, dat zijn tenminste tassen die echt voor fotoapparatuur gemaakt :)

Maar dat de beide tassen OK en goed zijn staat wel vast.

Ik kan als tassenkeizer maar een aantal adviezen geven:

Als je een merk hebt gekozen blijf daarbij ivm uitwisselbaarheid van losse componenten!
Koop altijd een maatje groter dan je wilt als er verschillende groottes zijn!
En Slecht spul wordt niet meer gemaakt als je maar naar de bekende merken kijkt.

Jeroen

Dus:

Billingham
Naneupro
Lowepro
Crumpler
Tamrac
KATA
Domke
Thinktank
National Geographic

En er zullen er nog een paar zijn die ik nu even over het hoofd zie,

Maar Vanguard, Hama en nog een paar dergelijke zijn voornamelijk goedkoop en zolang je erg veel geld aan je fotografie spul uitgeeft en er cheapass fototassen bij koopt als sluitpost.....
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 7 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Voor mij is het moeilijk maken van dieven belangrijker dan het uiterlijk van een tas. Vandaar de flipside van Lowepro :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ik vond de minimus primus AW van lowepro ook wel mooi.. Niet al te groot en met zon vakje aan de zijkant!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONVoor mij is het moeilijk maken van dieven belangrijker dan het uiterlijk van een tas. Vandaar de flipside van Lowepro :)
Digi, als ze jou 1DIII gezien hebben kan jij wel een tas hebben met een in mijn ogen onhandige toegang, de Kanalen Eiland brigade chopt gewoon de draagriemen, doen ze met andere rugzakken of tassen ook, dus sluitting aan de binnenkant???? Maar dat die sluiting daar zit heeft niets met anti diefstal te maken, maar met het feit dat je je tas nie top het rug gedeelte hoeft te leggen als je hem afdoet en erin wilt. Dat dit misschien iets zou kunnen bijdragen is marketing flauwekul waar ze misschien tijdens de release ook nog eens aan dachten.

Als ze mijn Computrekker Plus AW zouden openen, dan dondert echt alles eruit :) En als ik mijn rugzak neer leg dan is idd alles vies of nat en dat mag ik weer op mijn rug dragen :)

Ergo alle zogenaamde oplossingen tegen diefstal zijn een geestelijke geruststelling, maar geen effectieve bestrijding.
:)
Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Het blijft altijd lastig... Hij hang toch op je rug.. dus je hebt je oog er niet op..
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Misschien ben ik achterdochting maar mensen die dichter dan 1 meter van mij af staan daar houd ik niet van en verder reis ik niet met het vee vervoer. :)

En volgens mij heeft KATA zelfs een tas met zo'n ingebouwd gaas iets en een kensington slot voor vliegvelden en om te voorkomen dat het open gesneden kan worden, zijn we toch weer bij KATA :)

Jeroen
Laatst gewijzigd door 2 op jvanarkel, in totaal 8 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

haha ;)
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar