Sunday at the track (veel tekst, weinig foto's)

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zaterdagavond uiteraard een voetbalwedstrijd gefotografeerd en het werd erg laat toen alles af was en ik mijn bed in kroop. Ik heb het nieuws van 2:00 uur nog gehoord en toen heb ik me maar omgedraaid. Voor het eerst sinds lange tijd ook maar eens geen verhaaltje gelezen voor het slapengaan (moet ik altijd zelf doen, niemand wil me voorlezen :x )

Een uurtje of vier later ging de wekker alweer. LEKKER. Da's dus een erg kort nachtje geweest. Met het goede been uit bed gestapt (da's de linker, want in de rechter zit een zenuw klem, ook leuk) en naar de badkamer gewaggeld (door die zenuw loop ik niet als een hoentje)
Teruggewandeld naar de slaapkamer en mijn bril even gepakt. Anders zou het geheid een zooi worden in de badkamer.
Onder de douche een beetje de slaap uit mijn ogen kunnen wrijven en na het aankleden nog even een snelle check van mijn spullen gedaan. Normaal zet ik die de dag ervoor klaar, maar het werd laat gisteren, dus ik voerde nog even een zekerheidscontrole uit.

Vervolgens met alle zooi (een rol-trolley, een laptoptas en een reportagetas) in de auto gestapt en via de pinautomaat uiteindelijk naar de snelweg gereden.
Daar mocht ik dan de komende uurtjes op vertoeven.

Na een uurtje of twee schaapachtig vooruit te hebben zitten kijken en af en toe een keer aan dat stuur te hebben gedraaid kwam ik aan in de heuvels wat het begin vormt van de Belgische Ardennen. Daar ligt naast het plaatsje Franchorchamps het circuit van Spa-Franchorchams. Natuurlijk weten jullie dat hier ieder jaar de Formule 1 verreden wordt. Maar het zou een erg duur circuit worden om alleen een F1 race te houden en verders niks.
Natuurlijk is er in een jaar nog veel meer te beleven.
Vandaag viel die eer te behalen aan het jaarlijks FrancorChampagne. Ja, dat zijn de originelere namen :roll:

Sinds dit seizoen schiet ik autosport vanaf de gevaarlijke kant van de hekken. Met accreditatie dus. Niet dat je dan soms dichterbij staat (op Spa heb je buiten de hekken ook HELE mooie plekken). Maar je staat vaak wel lager, en dat is over het algemeen wel lekker.

Op Spa (en dus niet Francorchamps ;) ) was ik nog niet eerder geweest met accreditatie.
Ik moest de kaarten ophalen in een hotel waar een allervriendelijkste dame haar best deed om Nederlands te spreken. Gelukkig maar, want mijn Frans is beperkt tot het bestellen van twee bier, groot en dank u wel. Liefst ook nog in die volgorde. Maar afrekenen zou me niet lukken.
Vervolgens doorgereden naar het circuit waar ik op een mooi stukje asfalt mocht parkeren.
Na even in het Engels (ja, niemand sprak opeens meer Nederlands) te hebben gevraagd waar de persruimte was, kwam ik uiteindelijk uit in een persruimte die ook persruimte mag heten (dit in tegenstelling tot Zandvoort (Kees, lees je mee?))
Gewoon groot, en ruimte voor iedereen.

Daar eens even alles geïnstalleerd en nagekeken en vervolgens een selectie gemaakt van de spullen die ik in de reportagetas mee wilde nemen. De rest in de koffer en met de laptop alles in de kluis. We konden beginnen.
Om te beginnen wilde ik wel eens gaan kijken in La Source. Deze bocht is een zgn. hairpin een hele scherpe bocht dus waar de snelheid van de auto's erg laag ligt.
Ik wist dat je daar gewoon tot op een meter afstand van de auto's staat. Ok, ik moet het dus eerlijk bekennen, met accreditatie sta je soms wel dichterbij. Als je spuugt en goed kunt mikken, dan kun je ze raken. Da's niet figuurlijk, maar echt waar (niet geprobeerd hoor)

Ik kom bij de bocht aangelopen en schat de situatie zo eens in. Tja, fish-eye of gewoon groothoek. Ik denk dat ik aan 20mm wel genoeg heb, maar laat ik voor de grap de fish-eye eens proberen. Ik zet de 15mm fish-eye op de camera en stel alles even goed in.
In de verte hoor ik het gebulder van een oude Formule 1 wagen aankomen. De Euroboss-serie is een klasse met onder andere oude Formule 1 wagens en Champcars
Gelukkig heb ik deze keer wel mijn oordoppen bij, want zonder is zoiets echt een hel voor je oren. Ik snap niet dat mensen het zonder doen, of de oortjes van hun kroost niet beschermen voor zoiets.

Maar goed, ik stond nog niet helemaal klaar, zie ik die auto opeens achterstevoren draaien. De coureur trapte dusdanig hard op de rem dat hij de controle over zijn bolide verloor.
Daar sta je dan met je fish-eye. Toch maar klikken, anders heb je helemaal niets.
In La Source staat de auto achterstevoren en is de motor afgeslagen.
Een Formule 1 wagen heeft geen startmotor, dus deze coureur is klaar.
Hij laat de auto wat naar de binnenkant van la Source rollen, omdat het wat schuin loopt.
De marshalls die onder andere alles regelen op gebied van veiligheid zijn al lang en breed bezig met vlaggen te zwaaien.
Ik loop drie meter om echt bij de auto te komen en een marshal komt voor mijn neus staan om naar de auto te kijken en te regelen dat de situatie wordt opgelost.
Opeens draait hij om, nadat hij beseft had dat deze niet meer uit zichzelf zou rijden, en zwaait hij met zijn armen om een kraanwagen te laten komen.
Snel iets achterover leunen en een beeld maken, dit vertelt het hele verhaal, dit is de foto die je moet maken:

Afbeelding
1/125 - f/10.0 - iso 100 - +1/3 belichtingscompensatie (ivm het wit) - 15mm fish-eye

Zo de eerste foto is getoond. Duurde lang hé?
Ik kan soms erg lang van stof zijn.

Het begon dus al goed deze morgen. Nog geen 5 minuten bezig en echt letterlijk, de eerste foto's zijn gewoon al hele mooie. Goede opnames (er is eigenlijk niets aan bewerkt) en dat in combinatie met een goed verhaal. Je wordt echt meteen een stukje vrolijker op dat soort momenten.

De auto was al snel afgevoerd. Die marshalls zijn goed op elkaar ingespeeld en hebben dat klusje zo geklaard. Binnen twee minuten is de bocht weer 'vrij' en kan er weer strak aangesneden doorheen gereden worden.

Na een half uurtje in La Source te hebben gestaan wilde ik wel eens verder kijken. Ander historische bocht? Ja, da's goed. Dus op naar Eau Rouge.
Waar je zonder accreditatie aan de buitenkant van Eau Rouge moet blijven (kun je ook mooie foto's maken hoor, klik hier voor een archiefbeeldje) kan ik nu waarschijnlijk aan de binnenkant staan. Jippie.

Maar zoals ik in het begin al vertelde ligt Spa dus in het begin van de Ardennen. Het is dus behoorlijk heuvelachtig. Het hoogteverschil is dus best behoorlijk. Bij La Source rijden de auto's op 424m hoogte en rijden ze naar beneden naar Eau Rouge, da's op zich maar 33 meter want Eau Rouge ligt op een 'diepte' van 391m. Daarna gaat het echt steil omhoog. Binnen een afstand van 240 meter stijgt het circuit maar liefst weer 24 meter. Da's een hellingspercentage van 10%. Daar staan normaal gesproken dus van die bordjes bij op de openbare weg. Leuk, maar niet voor Jeroen, want die heeft al last van zijn been. Maar je moet wat voor de leuke plaatjes overhebben natuurlijk.

Uiteindelijk kwam ik uit bij het einde van de pits. Die komt uit bij Eau Rouge, maar de auto's moeten er dan nog een stukje langs rijden. Maar het is wel een mooie plek om tegen de steile bocht in te schieten en zo iets leuks van de bocht in beeld te brengen

Afbeelding
1/50 - f/8.0 - iso 50 - -1/3 belichtingscompensatie - 2stops ND filter (anders kom ik op f/gruwelijk veel uit) - 200mm brandpunt van een 70-200 f/2.8 IS

Ik moet toegeven, deze is scheef. Maar het is bewust hoor, geen foutje. Anders was hij wel weer rechtgezet in de computer, maar nu laten we het zo. De Caterham die er doorheen rijd (en alles behalve herkenbaar is) geeft het gevoel van snelheid in de foto. De zijkanten (curbstones) benadrukken de vorm van de bocht en vormen de kijklijnen in de foto. (Geef toe, je kijkt van linksonder naar rechtsboven). De strepen op het asfalt vertellen dat er regelmatig wel eens iets misgaat in de bocht .
Hier een youtube-filmpje van Robert Kubica: http://www.youtube.com/watch?v=_FuYZyy_rrY Voor de kleintjes onder u: dit gaat gewoon allemaal goed, maar biedt een goed beeld van de bocht.
De echte mannen in de Formule 1 gaan door deze bocht zonder van het gas te gaan. You need balls to do that!

Maar van onder uit Eau Rouge in fotograferen is grappig, maar ook pal tegen de zon in. Daar wordt Jeroentje niet zo happy van. Natuurlijk kan ik dat wel, maar ik wil ook andere foto's, van opzij.
Ik ben dus nog nooit op Spa geweest en weet dus niet hoe ik daar kan komen. Maar ik heb een Nederlandse mond, dus ik vraag het. Op zijn Engels uiteraard, want niemand spreekt Nederlands en je weet inmiddels hoe mijn Frans is.
Ik wordt keurig door een marshall de goede kant op geholpen nadat we er met handen en voeten niet uitkwamen. Via een klein paadje, het hek links, de afgrond rechts, loop ik naar boven. Dit is dus iets teveel voor mijn been en halverwege mag ik dus al een keer uitrusten. Ik kijk eens om me heen en besef dat dit nat toch wel een erg gevaarlijk paadje kan zijn. Spa staat er ook om bekend dat het altijd wel een keer regent (in ieder geval van alle keren dat ik er geweest ben, en geloof me als ik zeg dat ik daar echt nat ben geweest). Die leisteentjes moeten dan echt spekglad zijn.

Maar uiteindelijk weet ik de top te beklimmen (voelde me net Jack uit de Titanic 'I'm on top of the world') en met het zweet op mijn rug duik ik door een gat onder het grote hek door om achter de vangrail te belanden. Nog nahijgend en het zweet overal vanaf vegend zie ik de opwarmronde van de Euroboss-serie starten.
Zoals ik eerder al vertelde rijden daar dus de oude wagens uit de topklassen in rond.
Eigenlijk is het een klasse apart. Het is niet echt een raceklasse, maar meer een klasse voor de mensen met veel geld die van auto's houden.
Dus wat doe je dan als Klaas Zwart bent? Naast een eigen circuit in het zuiden van Spanje huppelt hij met één van zijn eigen wagens rond in deze serie (voor meer info over dat circuit: http://www.ascari.net/ het kan namelijk zijn dat ook jij geld teveel hebt en wel eens Formule 1 wil rijden)

De Ascari van Klaas Zwart was de enige F1 die nog 'spatte'. Vroeger, voordat Ayrton Senna in 1994 dodelijk verongelukte, lagen de Formule 1 auto's dichter bij de grond dan nu. Inmiddels zit er een houten plank onder om ervoor te zorgen dat ze niet te laag worden afgesteld (deze plank mag gedurende een race namelijk niet teveel beschadigen).
Maar in de periode daarvoor zorgden exotische metalen zoals magnesium ervoor dat de vonken ervan af vlogen als de onderkant van de auto tegen het asfalt knalde.
En laat Eau Rouge nu eens zo'n bocht zijn waarbij dat gebeurd!!

Afbeelding
1/320 - f/5.0 - iso 50 - -1/3 belichtingscompensatie - 215mm (70-200 met 1.4 extender)

In dit geval gekozen voor een breedbeeldfoto omdat de rest niet zoveel toe zou voegen.

Ik zou hier wel de hele dag kunnen staan, maar dan kom ik met allemaal dezelfde foto's terug. En dat kan natuurlijk ook weer niet. Goede fotografie is niet een enkel sterk beeld, maar wanneer je een serie moet maken, dan moet je ook divers zijn.

Dus ik maar weer naar beneden gewandeld om vervolgens omhoog te lopen naar start-finisch en daar de start van het BTCS te zien. Ik koos ervoor om achter de startopstelling te gaan staan om op die manier het veld te fotograferen als ze aan het einde van de eerste ronde door de busstop-chicane rijden. Vanuit Eau Rouge is dat best een behoorlijke wandeling, want je moet best een stukje omlopen inclusief veel klimmen. Lekker voor mijn been, maar ja, dit was het laatste stukje van het programma voor me. Hierna wilde ik beelden af gaan werken en doorzenden zodat alles netjes op tijd online staat.
We zitten immers in het digitale tijdperk. We fotograferen digitaal en hoeven dus niet meer met rolletjes te gaan klooien, maar kunnen alles meteen afwerken.
En met het internet kunnen we alles ook meteen zien. Het nieuws is via internet vaak sneller te volgen dan via andere media.
Maar dat internet moet wel gevoed worden zodat mensen ook iets kunnen zien.

Na het hele startveld te hebben gefotografeerd in de 'busstop' toch weer even teruggelopen naar La Source. Even kijken of ik er nu mooiere beelden kan maken dan tijdens de race met de Caterhams. Daar was ik namelijk niet zo tevreden over.
En ik moet toch wel fatsoenlijke racefoto's uit die bocht hebben dacht ik zo.

Afbeelding
1/125 - f/8.0 - iso 50 - 120mm van de 70-200

Racewinnaars Steve Vanbellingen en Ruben Maes delen deze BMW. De race heeft namelijk een verplichte pitstop inclusief rijderswissel. Van de twee gereden races op zondag wist dit duo ze allebei te winnen en daarmee houden ze het kampioenschap spannend.
Misschien een standaard foto die ik laat zien, maar die moet je dus ook maken. Je kunt niet met alleen kunstzinnige dingen aankomen. Deze is uiteindelijk ook gebruikt bij het artikel.
Maar ik ben van mening dat je ook altijd wel iets meer mag/moet/kan laten zien. De bovengetoonde foto is een foto met een auto erop. Niets meer, niets minder.

Ik ben naar Spa gegaan om een race te zien. Ik wil kijkers ook laten zien dat ik op Spa ben geweest. Dus niet alleen auto's, maar ook een stukje circuit. En op Spa staan her en der leuke gebouwtjes en mooie doorkijkjes tussen bomen door. Voor kenners heel herkenbare dingen waarmee ze meteen weten met welk circuit ze te maken hebben en voor de 'leken' leuke dingen die de foto net een beetje 'breken'.

Afbeelding
1/160 - f5.6 - iso 50 - 78mm van de 70-200

De Peugeot 206 cc draait ook door La Source. Op de achtergrond het huisje waarmee het punt van herkenning er is en een leuke lucht erboven. Zie je het verschil in blauw met de eerste foto in de lucht? Da's dus puur de tijd. De eerste was nog met zacht ochtendlicht. Hier stond het zonnetje al veel hoger en scheen het veel harder, je ziet meteen het verschil.
Overigens schande dat ze op een dag als vandaag met de kap dichtreden.

Ik hoop dat ik u als kijker een beetje heb kunnen vermaken met mijn verhaal en een klein beetje een kijkje in de keuken heb kunnen geven.
Laatst gewijzigd door 2 op fotojeroen, in totaal 21 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi

enig verhaal, leest ook nog eens vlot weg! een bijbaantje dient zich aan.
als je nog eens iemand zoekt om je te ondersteunen op dit soort hachelijke avonturen, PB me gerust

groeten
Peter
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Leuk verhaal Jeroen, ik heb een paar keer met een grijs gezeten.
Kon wel even wat afleiding gebruiken zit momenteel een beetje aan de zware kost, lees wat gezeik waar ik niet vrolijk van wordt.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

En dat moeten we allemaal lezen?
dacht ik op een foto-forum te zitten.
Doe me (en misschien wel anderen) een lol en vertel je verhalen, hoe goed ze ook mogen zijn, op een andere site.
Niet kwaad bedoeld hoor, maar volgens mij zit je hier verkeerd.
En als moderator zeker.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONEn dat moeten we allemaal lezen?
dacht ik op een foto-forum te zitten.
Doe me (en misschien wel anderen) een lol en vertel je verhalen, hoe goed ze ook mogen zijn, op een andere site.
Niet kwaad bedoeld hoor, maar volgens mij zit je hier verkeerd.
En als moderator zeker.
zeurpiet
klik opt kruisje rechtsboven als't je niet aanstaat
Anoniem 3

@ Marie
Nou nou, ik mag toch gewoon mijn mening geven. Daar is een forum toch voor?
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

De echte mannen in de Formule 1 gaan door deze bocht zonder van het gas te gaan. You need balls to do that!
Overdrijf je nu niet een beetje? Een F1 auto heeft tegenwoordig zoveel grip dat Eau Rouge niet meer zo spannend is, de g-krachten zijn er groot maar dat is geen probleem. Als het droog is gaan de F1 mannen er plankgas doorheen. Voor auto's met minder grip (downforce) is Eau Rouge nog wel spannend.
De Ascari van Klaas Zwart was de enige F1 die nog 'spatte'.
Interessant. Aan precies welke F1 races heeft Ascari deelgenomen? ;) Of is het een oud F1 karretje (een Benetton) wat met een andere motor aan de praat wordt gehouden?
Laatst gewijzigd door 7 op ravon, in totaal 20 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hey Jeroen,

Het is een leuke en herkenbare blik in de keuken. Spa is wel meteen het ergste naar mijn mening wat heuvels betreft.

De eerste foto met de fish-eye had ik meer vervorming verwacht, maar vind het interessant om te zien dat er meer mogelijk is.
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Leuk verhaal Jeroen!!
Lang, maar het heeft me geen moment verveeld. Sterker nog ik heb meerdere keren met een grijns en een glimlach je verslag gelezen :D
Mooi ondersteund met een paar foto's!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Mij te lang van stof,foto nr 3 is wel aardig !
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuk verhaal Jeroen, je zou eigenlijk redacteur moeten worden.....of val ik nu in herhaling. :wink:

Ook de foto's mogen er zijn hoor.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dukie schreefCOLON als je nog eens iemand zoekt om je te ondersteunen op dit soort hachelijke avonturen, PB me gerust
Ik moet je vooralsnog teleurstellen, de club is groot genoeg
jandb schreefCOLON Kon wel even wat afleiding gebruiken zit momenteel een beetje aan de zware kost, lees wat gezeik waar ik niet vrolijk van wordt.
Kop op Jan, spreek je binnenkort wel
gvasseldonk schreefCOLONEn dat moeten we allemaal lezen?
dacht ik op een foto-forum te zitten.
Doe me (en misschien wel anderen) een lol en vertel je verhalen, hoe goed ze ook mogen zijn, op een andere site.
Niet kwaad bedoeld hoor, maar volgens mij zit je hier verkeerd.
En als moderator zeker.
Ik ga je negeren, vanwege je laatste opmerking
ravon schreefCOLONOverdrijf je nu niet een beetje? Een F1 auto heeft tegenwoordig zoveel grip dat Eau Rouge niet meer zo spannend is, de g-krachten zijn er groot maar dat is geen probleem.
Weet ik niet, ik vogl F1 al jaren niet meer live. De races waren zeker tot voor kort te saai en de laatste anderhalf jaar heb ik gewoon geen tijd meer om het live te volgen
ravon schreefCOLON Of is het een oud F1 karretje (een Benetton) wat met een andere motor aan de praat wordt gehouden?
Precies, een Benneton in handen van Team Ascari
martijnb schreefCOLON De eerste foto met de fish-eye had ik meer vervorming verwacht, maar vind het interessant om te zien dat er meer mogelijk is.
Je hebt twee soorten fish-eyes. Circulaire en non-circulaire (die vast anders heten)
Ik zoch destijds een fish die non-circulair was vanwege dat ronde beeld wat ik niet wilde hebben. Ik zocht een echte über-groothoek
Ina schreefCOLONLeuk verhaal Jeroen!!
Dankjewel
MSP Photographics © schreefCOLONMij te lang van stof
Dat kan, je mag ook alleen plaatjes kijken, is ook niets mis mee
MSP Photographics © schreefCOLONfoto nr 3 is wel aardig !
Dank je
BartjeD schreefCOLONje zou eigenlijk redacteur moeten worden
Als ze redacteuren camera's mee gaan geven, dan moet het ook andersom kunnen toch?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

gvasseldonk schreefCOLON@ Marie
Nou nou, ik mag toch gewoon mijn mening geven. Daar is een forum toch voor?
bij deze gedaan...

sla voortaan de post over dan en veroordeel een ander niet...
wie zegt dat je een maximaal aantal woorden erbij mag zetten??

doe jezelf een lol en zoek dan een forum waar dit niet gebeurd..

ook dat is mijn mening...

ennuh om aan de regels te voldoen...

leuke foto's... mooie composities en tevens het verhaal erbij doet de foto's veel goeds.. je ervaardt nu ook eens hoe het één en ander tot stand komt die dag...

top....
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
ronhui

gvasseldonk schreefCOLONEn dat moeten we allemaal lezen?
dacht ik op een foto-forum te zitten.
Doe me (en misschien wel anderen) een lol en vertel je verhalen, hoe goed ze ook mogen zijn, op een andere site.
Niet kwaad bedoeld hoor, maar volgens mij zit je hier verkeerd.
En als moderator zeker.
Text hoef je niet te lezen, daar kan je overheen kijken en alleen de foto's bekijken.

En ik ben blij dat er eens wat meer text bij staat over hoe een foto tot stand is gekomen, met alle achtergronden. beter dan alleen een aantal foto's met 1 zinnetje, volgens mijn bescheiden mening ;)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Jeroen, na het lezen van jouw verhaal heb ik echt het gevoel dat ik een dagje op stap ben geweest, inclusief de geur van warme banden, bezwete rug en helaas een zeer been. Erg vermakelijk, en wat een mooie foto's zitten er bij!

Als je het persoonlijke leed wat achterwege laat en de hoeveelheid info wat compacter maakt en op jouw eigen wijze vertelt, kun je wat mij betreft zonder schroom solliciteren bij een race-blad. Beeld en tekst vullen elkaar aan!
... Spiegel-Werk ...
supermario
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 09:16

wat een leuk verhaal !!
dit is weer eens wat anders dan alleen maar een paar fotootjes laten zien.
toppie !! leest lekker makkelijk weg !!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik ga met de meeste mee!

Leuk verhaal en zeer herkenbaar!
Hoop eenzelfde verhaal te kunnen maken, als ik over een paar weken naar het circuit van de Nurburgring ga. Dan ook voor de eerste keer daar met persaccreditatie.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Jeroen, bedankt dat je ons mee wilde nemen op je tocht over het circuit, ik heb ervan genoten!
Groeten Mathijs
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Leuk om te lezen dat ik jullie mee op sleeptouw heb kunnen nemen en eens te laten zien wat er dus bij dergelijke foto's komt kijken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

@dejong1racing:
"ik ga je negeren"?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of krijg ik hierop al geen antwoord meer.
En: goed lezen en niet alleen de woorden quoten die je niet bevallen:
Ik schreef ook: Niet kwaad bedoeld....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar