Mijn eerste foto in het forum

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rikpeelen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 09:49
WoonplaatsCOLON Erp
CONTACTCOLON

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148240[/img]


foto van uil tijdens roofvogelshow in Overloon
There is no place like 127.0.0.1

Canon Eos 30D, Canon EOS 350D, 18-55 3.5-5 EF-S lens, 28-70 3.5-5.6 EF USM lens, 70-300 4-5.6 EF USM Lens, 85mm 1.8 EF USM lens
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Een fraaie plaat. Je hebt het publiek er mooi bij betrokken. Maar door de achtergrond leid je wel veel aandacht van je hoofdonderwerp af. Ook komt deze nu niet mooi los van de achtergrond.
Een volgende keer eens proberen om een minder nadrukkelijke achtergrond er bij te betrekken(indien mogelijk) ook door bv een groter diafragma!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

De uil heb je er in z'n geheel en scherp op staan, dat is een hele prestatie!.
De achtergrond is vrij druk en hier en daar zitten wat overbelichte plekken in je foto.
Misschien kan je volgende keer een grotere diafragma-opening kiezen?
Gebruikers-avatar
rikpeelen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 09:49
WoonplaatsCOLON Erp
CONTACTCOLON

Doordat ik nog heel wat te leren heb wat betreft fotograferen heb ik hier de "sportstand" gebruikt om de uil te "bevriezen" in de vlucht. Omdat dit een automatische stand is heb ik geen keuze van de diafragma. Ik vind het ook wat druk op de achtergrond maar wat wel leuk is, is dat de valkenier er wel nog op staat.
There is no place like 127.0.0.1

Canon Eos 30D, Canon EOS 350D, 18-55 3.5-5 EF-S lens, 28-70 3.5-5.6 EF USM lens, 70-300 4-5.6 EF USM Lens, 85mm 1.8 EF USM lens
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

De foto is gemaakt met een brandpuntafstand van 36mm en een diafragma van 7.1, een groter diafragma gaat hier geen verschil maken. Alleen als je ook een groter brandpuntafstand gebruikt.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie plaat. Natuurlijk is de achtergrond aanwezig, maar ja, die uil vligt tijdens een show dus daar mag je ook best wat van zien. De uil staat er mooi en scherp op en je hebt ook nog de sfeer van de omgeving meegenomen. Als dat je doel was is hij zeker geslaagd.
Hoe dan ook, mooie plaat.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Mooie foto, het onderwerp staat er mooi scherp op. Ik ben benieuwd naar het vervolg.....
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Eigenlijk best een mooie foto waarop duidelijk te zien is dat het hier om een showvlucht gaat.
Wat beter zou kunnen is al gezegd en daar kun je denk ik wel wat mee.

Wil je dit nog eens overdoen dan zou dat kunnen op zondag 11 oktober in Overpelt - België , kijk hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=71407

Groeten , Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar