Huwelijk Patrick en Linda

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gerda1975
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 12:43
CONTACTCOLON

Vrijdag 18 september heb ik mijn eerste bruidsreportage gefotografeerd. Het bruidspaar is dik tevreden met de foto's. Ik ben heel benieuwd naar jullie commentaar en opbouwende kritiek.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149177[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149179[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149178[/img]

4. Het bruidsmeisje
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149180[/img]
www.gerdabergsma.web-log.nl
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Persoonlijk vind ik de foto's erg wit en op de 3de foto zit op haar arm een schaduw van een hoofd.

Ik kan het niet beter hoor, maar als leek/noob/dummy zijn dit de dingen die mij opvielen. :D
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Voor mij geld het zelfde. Ik vind ze ook te licht. Het is moeilijk als de zon zo fel is maar ik zou ze nog iets bijstellen met software.

Ga zo daar!!
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

hier idem dito.
je had wat schaduwen weg kunnen flitsen.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hej das in Leeuwarden daar kom ik ook regelmatig met bruidsparen


Heb je gebruik gemaakt van je flits?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Volgens mij is dat schaduw probleem heel goed op te lossen met een flitser met omnibounce!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
bumme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2008 13:53
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Drenthe

Persoonlijk vind ik dat kleed op de tweede foto afbreuk doen aan de foto.

Tip (deed de fotografe bij onze reportage): Zorg voor een paar vuilniszakken waar het bruidspaar op zit en waarbij je makkelijk de uitstekende delen onder de kleding kunt 'verstoppen'

Door de witbalans zijn de details op de bruidsjurk en boeket verdwenen.

Ik kijk naar de foto's zoals ik ze bij onze eigen reportage heb beoordeelt. Dit is wat me dus opvalt. Ik hoop dat je er mee kunt.
Canon 400D+grip / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF 50mm f/1.8 II / Redged RTT-423
Gebruikers-avatar
Gerda1975
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 12:43
CONTACTCOLON

Ik heb geen gebruik gemaakt van de flitser. Komt ook, omdat ik nog steeds op zoek ben naar een goede externe flitser.

De locatie is inderdaad het Vossepark in Leeuwarden.

Ik ga eens proberen of ik het witte een beetje weg kan bewerken.
www.gerdabergsma.web-log.nl
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Uit overbelichte vlakken kan je geen detail meer halen helaas..
Het is iets waar je de volgende keer even op moet letten..
Je kan beter onderbelichte foto's maken dan overbelicht..
Je kan je histogram in je beeldscherm van je camera gebruiken!
En de wat duurdere modellen kan je een waarschuwing aanzetten voor overbelichte vlakken!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ik ben er ook niet echt kapot van.
Het kleed is inderdaad echt storend, en de schaduwen kun je ook voorkomen door iemand een reflectiescherm te laten richten om die op te lichten. Werkt vaak nog beter dan een flitser omdat je al kunt zien hoe het licht valt.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik mis eigenlijk op alle platen de scherpte, maar dit kom wellicht door het verkleinen?

Het schaduwen zijn wel erg hard, zoals hierboven ook staat is het te adviseren om volgende keer wat beter te flitsen of een reflectiescherm te gebruiken. Ook al heb je geen flitser op je 20d zit er wel een :P
Als je daar niet over beschikt dan is in de schaduw staan ook een optie op foto #1 en #4 zie ik wat geknepen oogjes ;)
Daarnaast is het ook wel leuk om in de eerste foto te zien dat de reflectie van haar jurk wel zorgt voor een goede belichting van de omheining aan een kant :D

Als je in RAW hebt geschoten dan valt er meest nog behoorlijk wat te compenseren mbt de schaduwen, maar met de overbelichte stukken kan je weinig. Heb je de foto's verder nog bewerkt?

Over het kleed bij #2 is al genoeg voorbij gekomen, als het nu een mooi kleedje was met iets krappere kadering dan was de opzet wellicht wat beter geslaagd.

Over het algemeen zijn de foto's erg druk, dit had ik persoonlijk opgelost door wat meer te spelen met scherptediepte, maar het is de vraag of apparatuur dit aan kan en of dit past bij jouw fotografie style.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Je hebt best leuke foto's gemaakt en met wat bewerken is er zeker wel wat van te maken. Ze zijn idd niet erg scherp en soms wat uitgebeten. Het kleed is ook niet echt mooi, maar ja, dat is niet anders. Koop echt een goede flitser daar kun je veel mee oplossen. Want iemand met een reflectiescherm er de hele tijd omheen te draaien is natuurlijk niets waard en het laatste wat je kunt gebruiken. Dat maakt het alleen maar onrustig.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Enige nuance lijkt me hier wel op zijn plaats..

Je heb een leuke poging gedaan..
En je hebt veel verbeterpunten gekregen..
Voor een eerste poging heb je iets leuks neer gezet en het bruidspaar is er heel tevreden mee! Voor je hobby kan je nog veel verbeteren..

Hopelijk heb je wat aan de tips die je gekregen hebt!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Gerda1975
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 12:43
CONTACTCOLON

Het bruidspaar was op de hoogte dat ze geen professionele fotograaf hadden ingehuurd, dus dat zal ook de reden zijn dat ze er blij mee zijn.

Het kleed is inderdaad storend, hier heb ik het bruidspaar tijdens de reportage voor gewaarschuwd. Het bruidje had liever een storend kleed op de foto dan een vieze trouwjurk.

Bedankt voor jullie tips. Hier kan ik zeker wat mee!
www.gerdabergsma.web-log.nl
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Altijd moeilijk zo'n eerste keer natuurlijk. Ik mis ook wat scherpte in de foto's, maar zoals gezegd, zal het misschien aan het verkleinen liggen.

Foto #1 misschien iets meer naar rechts laten overhellen?

Op #2 vind ik het kleed er ook niet bij passen. Die vuilniszakken is een tip, maar ik heb er nog 1 voor als dat niet lukt. Maak een foto op statief. Daarna het paar van de plek laten gaan en een 'lege' foto maken van dezelfde plek. Dan kun je van die twee foto's samen een mooie versie maken zonder kleed.
Op foto #3 vind ik ook de schaduw link onderin wat storend, maar dat moet denk ik wel weg te poetsen zijn. Misschien aan de bovenkant iets croppen dat ook de schaduw in haar nek er niet meer op staat.

Foto #4 leuke.

Niet dat ze nu echt mislukt zijn, maar het is maar wat ik er van vind. En misschien heb je er iets aan voor de volgende keer. Het is en blijft altijd erg naar details kijken, zeker op een bruiloft, want dat moet niet 'mis' gaan.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar