Reislens

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Erw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 15:20

hoi

Ik ga volgend jaar een reismaken door China, en wil graag advies voor een lens. Ik heb een 300d en wil niet de hele tijd van lens wisselen,

Wat denken jullie?

Bedankt,
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Misschien mis je dan wel de echte fraaie beelden! Je kunt niet alles(groothoek, tele evt macro) met één en dezelfde lens even mooi schieten. Wil je dan toch maar een lens, kies dan voor een betere compact. Is ook nog gemakkelijker mee te nemen!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

Ja, ik ben het helemaal met Jo eens. Er zijn zulke mooie compact-camera's. Ook van Canon... :wink:
Lekker makkelijk, scherp, tot 12x zoom, en als ik me niet vergis heb ik ook al ergens een gestabiliseerde 20x zoom gezien.
Moet ik nog even naar zoeken.
Google anders zelf even
Gebruikers-avatar
anne_op_reis
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2009 10:58

als je budget het toelaat is een Canon 24-105 een alom geprezen (reis)lens.

Ik twijfel ook elk jaar tussen compact en spiegelreflex. Tot nu toe wint de spiegelreflex nog elk jaar... maar mijn vriend is nooit blij met het gezeul....
Wat zou een goede compactcamera zijn voor "erbij" ?
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de Tamron 18-200 een leuke walk around lens.voor een leuk prijsje.en ik vind hem zeker nog beter als een compact.zeker met een wat hoger iso gebruik


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

24-105L prachtige lens voor je reis!
De 300d is een crop camera dus je krijgt niet echt de 24mm van je objectief. Maar 35mm is toch ruim voldoende voor eigenlijk de meeste shots.
Anders compactcamera's:

Canon Powershot (G10)
Ricoh (GR3)


Succes!
T
Eos 5D / 35L / 85L
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij de eerste twee antwoorden in dit topic. :roll:

Daarbij denk ik aan de Canon SX-1 en een flink aantal geheugenkaartjes. Gelukkig gebruikt hij SD kaartjes, en die zijn doorgaans niet zo duur als CF geheugenkaarten. De SX-1 heeft 20x optische zoom, USM en Image Stabiliser. De beeldkwaliteit vind ik uitmuntend voor een compact camera, en bovendien kun je er ook nog eens full-HD mee filmen in een kwaliteit die evenredig goed is aan die van de 5D-mkII, met autofocus tijdens het filmen bovendien, en stereo CD-kwaliteit geluid.

Het alternatief is (bijvoorbeeld) de nieuwe Canon EF-S 18-200 IS. Dat objectief kost ook 400 euro en ik vrees dat de beeldkwaliteit toch niet helemaal datgene is wat je er van verwacht. Voor een paar tientjes meer heb je dus een SX-1

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar