Wie is over op Windows 7 ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

De vraag is zoals aangegeven wie is er over gestapt op windows 7 32 bit/64bit en hoe bevalt dat :? is voor CS 4 een 64bit versie nodig cq beter ? als deze vraag niet is toegestaan op het forum mag er een slotje op :oops:

Gr Johan
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 26 keer gewijzigd.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik heb de beta versie 64 Bit gehad en die werkte op zich perfect.
ALLEEN drivers voor de webcam waren niet te vinden en mijn card reader deed het er niet op.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik ben sinds kort over op w7 x64. Ik had vista en dat is in mijn ogen een hele verbetering!
Veel minder belastend, snellere opstart van het systeem.
Ik draai cs4 in 32 bits modus omdat bepaalde plugins die ik gebruik niet verkrijgbaar zijn voor de 64 bit-versie.
Voor cs4 heb je absoluut geen x64 systeem nodig. Ik heb alleen een x64 systeem omdat ik met 4 gb geheugen zat en dat kan x86 (=32 bit) aan tot 3,2gb. Heb er inmiddels 8gb in zitten omdat ik het geheugen voor een zacht prijsje bij kon kopen.

Wat mij betreft absoluut geen vista meer.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

EOSKOP schreefCOLONis voor CS 4 een 64bit versie nodig cq beter ?
A 64-bit reality check:
I think 64-bit is great, and it can yield huge performance gains in Photoshop--sometimes 10x or more--when you're using huge files that demand very large amounts of RAM (4+ GB).
Zie ook Photoshop, Lightroom, and Adobe's 64-bit roadmap.
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Draai nu probleemloos Vista 64bit (en ben hiermee volgens mij een uitzondering) met CS4. Misschien dat ik een tijdje Windows 7 ga 'lenen' om vervolgens te upgraden.

Ik wacht nog wel even want heb het vermoeden dat lang niet alle (hardware-) drivers al beschikbaar zijn.

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik zou het wel graag willen hebben.

Maar lijkt mijn z'n gedoe omdat over vista heen te zetten.
Of als je het instaleerd zet je het dan over vista heen :S

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Als je gaat upgraden zou ik sowieso een clean install doen, dus een goede backup maken, formatteren en dan brandschoon erop. Je bent er even een dagje zoet mee maar regenachtige dagen komen er nog genoeg de komende tijd.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een upgrade van Windows 7 over je Vista helemaal netjes gaat zonder een puinhoop in je registers etc.

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dimitri schreefCOLONIk zou het wel graag willen hebben.

Maar lijkt mijn z'n gedoe omdat over vista heen te zetten.
Of als je het instaleerd zet je het dan over vista heen :S

Gr Dimitri
Wat ik gedaan heb is WindowsUpgradeAdvisor uitvoeren
Dan krijg je een overzicht wat wel/niet goed is.
En een upgrade over Vista ging bij mij zonderproblemen

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Heb standaard Vista en er totaal geen problemen mee werkt perfect,ben daarmee een uitzondering volgens mij.
Maar heb sinds kort een dualboot met Windows 7,gewoon om te proberen.
Kan dus bij het opstarten kiezen.vind het wel wennen,maar media center met meerdere tv kaarten werkt geweldig.
Heb geen photoshop of iets degelijks geinstalleerd(wil niet teveel installeren op iets wat strax toch niet meer werkt)Maar ben ook wel beniewd hoe het allemaal werkt.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

oeps dubbelpost :roll:
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

EOSKOP schreefCOLONDe vraag is zoals aangegeven wie is er over gestapt op windows 7 32 bit/64bit en hoe bevalt dat :? is voor CS 4 een 64bit versie nodig cq beter ? als deze vraag niet is toegestaan op het forum mag er een slotje op :oops:

Gr Johan

Ik blijf lekker bij Linux Ubuntu :-)
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ik heb Windows 7 Ultimate (64-bits) besteld en upgrade van Vista Premium (64-bits). Ik krijg deze begin november binnen. Even afwachten dus.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik draai vanaf begin augustus met de Enterprise editie 64bits en ik ben er toch wel heel tevreden mee veel beter als Vista.

Ik heb Photoshop CS4 64bits en er wordt automatisch ook de 32bits geinstalleerd, alleen op dit moment zijn er maar erg weinig plugins voor de 64bits beschikbaar.
Deze worden dan wel in de 32bits versie geinstalleerd, het valt me wel daardoor op dat ik vaker in de 32bits versie werkt.

Van Lightroom heb ik de 64bits draaien en deze werkt perfect.

Verder heb ik dan ook tot nu toe geen problemen met Windows 7 ondervonden.

Ik heb hem nu ook op mijn Netbook van Gigabyte draaien en de meest complexe installatie voor de KPN dongle als UMTS mini pci card werkt allemaal vlekkeloos.
Op de netbook draait trouwens de 32bits van Windows 7 Enterprise.
Zelfs op mijn tablet PC van asus welke geleverd werd met Vista (drama) draait windows 7 als een raket.

- Fotoprinters zowel oud als nieuw totaal geen probleem.
- Wacom Intuos4 M Tablet geen probleem
- Spyder 3 geen probleem


Ik ben er happy mee.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Ik werk nu met Vista 64-bit en CS4 64-bit.

Ik denk er zeker over om over te stappen op Windows7 64-bit vanwege de vele gebruikersmeldingen dat Win7 sneller opstart en werkt maar zal dan echt wel een clean install doen.
Vista upgraden schijnt bij sommigen heel erg lang te duren terwijl een clean install in minder dan een half uurtje gepiept kan zijn. En, bij een clean install is je register ook echt clean en werkt je Windows weer als een zonnetje.
Bovendien haal je gelijk weer een bezem door je geïnstalleerde prog'jes die je toch niet meer gebruikt maar die je gewoon vergeten bent te deinstalleren.

CS4 64-bit vind ik persoonlijk heel erg fijn werken: lekker snel. Zorg trouwens ook voor een goede videokaart daar CS4 nu ook met die kaart werkt.
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Misschien een beetje offtopic, maar ik snap niet dat iedereen (niet alleen hier op t forum hoor) moeite heeft met Vista. Ik heb t nu alweer n tijdje en nooit geen problemen gehad met drivers, photoshop en dergelijke. De canon printerdriver deed het in 1 keer en verder alle programma's ook nog. Het was voor mij wel de bedoeling om over te gaan op een splinternieuwe PC met windows 7 en 26 of 30 inch scherm maar toen zag ik dat de iMac 27" er was dus mijn gedachten zijn nu in de Apple wereld beland. Dus eerst even sparen tot de kerst :wink:. Misschien al iemand die de iMac 27" heeft?
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Draai al sinds Juni op de officiële versie zonder problemen.
Opzich werrkt Win7 lekker, vind het af en toe alleen nog een te mee denkend OS.

Ik wacht liever op Win8 (Mid 2011) en helemaal op Win9 (Eind 2012), Win9 zal dan een 128 bits uitvoering krijgen.

En nu nog wachten tot ze ook 128 bits CPU op de markt brengen;)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Moeite met Vista is een groot woord denk ik zal meer onkunde zijn, ik heb nog steeds een Vista systeem draaien naast mijn andere systemen waarvan de 1e installatie datum 2-11-2006 is en tot op heden goed draait.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Echte problemen had ik ook niet met vista alleen dat het erg vervelend is dat ik veel meldingen krijg van o.m. programma werk niet meer en word afgesloten e.d.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Anoniem 3

Ben ook over op W7.
Hier en daar wat verrassingen, zoals nu, terwijl ik wat wil verbeteren, gaan mijn pijltijes-toetsen op tilt.
Het geheel LIJKT wat sneller dan Vista, hoewel ik daar nooit problemen mee heb gehad.
Het opstarten is nog steeds een trage ramp.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Op het moment heb ik Vista 32bit en 64 bit op pc staan en ik werk voornamelijk met 64bit.
Zodra de 32bit versie eraf kan mag daar win7 voor in de plaats komen.

@ OllieB: Vista 64bit drivers werken ook onder win7 :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar