Whiskey

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vanwege het slechte weer wat stukjes papier gekocht en eens wat aan productfotografie gaan doen. Bij deze het resultaat, aanbevelingen en opmerkingen zijn welkom!

Alle foto's zijn gemaakt met een 24-70 L objectief met diafragma f/8.0.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik dacht al wat zouden velen.n.n vann onsssz met dit s..lllechte wee..hik.r toch doen?...hik.......hik..... :lol:
Ziet er wel erg smaakvol uit moet ik zeggen!

Jo :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op j.jennekens, in totaal 11 keer gewijzigd.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Bij 1 en 2 valt het nog iets mee, bij de anderen ervaar ik het licht als te fel/hard.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

KaleFietsbel schreefCOLONBij 1 en 2 valt het nog iets mee, bij de anderen ervaar ik het licht als te fel/hard.
ga ik in mee.

en over #1 volgens mij heb je gesnoept ;-)
Navigator

Nogal "plat" gefotografeerd zonder enige creativiteit. Laat ik gelijk aangeven dat dit soort fotografie niet echt makkelijk is. Maar er was m.i. meer van de maken.

Peter
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

KaleFietsbel schreefCOLONBij 1 en 2 valt het nog iets mee, bij de anderen ervaar ik het licht als te fel/hard.
Heb je tips hiervoor dan? Ik heb namelijk standaard 1 stop overbelicht om de achtergrond knallend wit te krijgen (heb dit ergens op een site gelezen als tip). Hierdoor komt de roodbruine/geelbruine kleur van de whiskey ook mooi uit. Als ik 'gewoon' belicht, komt het licht wel minder hard over maar is de achtergrond niet mooi egaal wit.

Ik heb overigens gebruik gemaakt van een professorische opstelling (http://www.digitalefotografietips.nl/fo ... otografie/ vooral de link naar het filmpje op deze pagina was bron van inspiratie)

Heb belicht met een staande lamp door semi-transparant papier en een speedlite 430EXII gebounced via een wit plafond.
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik vind de belichting niet mooi en ik denk dat het er een stuk beter zou ogen als je een zwarte achtergrond gebruikt zou hebben,maar dat is wellicht een kwestie van smaak... :wink:

Groet,

MSP.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
DennisF08
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 14:19
WoonplaatsCOLON Schiedam
CONTACTCOLON

hehe whisky moet je opdrinken en niet fotograferen ;) zeker de Bruichladdich

Verder heb ik weinig tot geen kaas gegeten van productfotografie dus kan ik je daar niet bij helpen.

Ik kan me alleen voorstellen dat het belangrijk kan zijn (voor commerciele doeleinden) om de kleur van de whisky zo goed mogelijk op de foto te krijgen. Maar da's niet zo eenvoudig....
EOS 6DII | EOS 7DII | EOS 50D
Tamron 28-75 mm F/2.8 Di XR DL | Canon EF 50 mm f/1.4
Canon EF 17-40 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 24-105 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 70-200mm f/2.8 L iS USM
EF 2x II Extender | Speedlite 580EX | Dörr tussenringen
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

feij073 schreefCOLON
KaleFietsbel schreefCOLONBij 1 en 2 valt het nog iets mee, bij de anderen ervaar ik het licht als te fel/hard.
Heb je tips hiervoor dan? Ik heb namelijk standaard 1 stop overbelicht om de achtergrond knallend wit te krijgen (heb dit ergens op een site gelezen als tip). Hierdoor komt de roodbruine/geelbruine kleur van de whiskey ook mooi uit. Als ik 'gewoon' belicht, komt het licht wel minder hard over maar is de achtergrond niet mooi egaal wit.
Nee, sorry, ik heb geen enkele ervaring met produktfotografie, kan je wel vertellen hoe ik tegen de foto aankijk, en dat heb ik geprobeerd te doen.

Heb helaas geen tips om het eindresultaat beter te krijgen.

groet,

John
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik zelf heb ook absoluut geen ervaring in productfotografie, behalve dan de objectieven/camera die ik op marktplaats heb gezet.
Misschien zou juist een warmere/donkere achtergrondkleur zorgen voor een meer 'whisky' gevoel, ik zou zelf kiezen voor een donkerbruin/zwarte achtergrond en misschien een spot eropgericht voor een zachte overgang van kleuren.
Wanneer ik aan whisky denk, zie ik het vaak in een mooie houten kast of stelling staan, vandaar deze keus.

Het is maar een idee natuurlijk, hoop dat je er wat aan hebt!
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik vind zeker de eerste 2 verschrikkelijk flets met een grijze achtergrond.
Als je werkt op een witte achtergrond is het toepassen van belichtingscompensatie aan te raden (wat je al hebt gedaan door een stop overbelichting toe te passen). Maar door in je bewerkingsprogramma even een s-curve toe te passen of wat te spelen met levels wordt je achtergrond witter en de kleur van de whisky wat dieper.

Verder is het wel wat 'kaal' gefotografeerd, zo op deze witte achtergrond, maar daardoor is het op zich wel een goede technische oefening.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar