Safari Kenia en Tanzania

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

afgelopen september zijn wij 20 dagen op safari geweest naar Kenia en Tanzania. Natuurlijk maak je je een voorstelling van hoe het er uit zal zien en wat je kan verwachten. Ook kijk je veel foto's van anderen, maar toch werd ik op een positieve manier verrast over wat je ziet en van hoe relatief dichtbij je wild ziet. En dat in hun natuurlijke habitat!
We hebben heel erg genoten en natuurlijk hoop ik dat jullie samen met ons nog even kunnen nagenieten.
Ik weet het, het zijn er een heleboel geworden. Het is lastig om een keuze te maken... :oops:

Emiel

PS: alle foto's zijn genomen met een 40D + 70-200 2.8 + 2x extender
PS PS: de GPS info zit ook in de exif verborgen :wink:

1# deze hangt stiekum al groot aan de muur :wink:
Afbeelding

2# rustende luipaard
Afbeelding

3# Zebra's
Afbeelding

4# giraffes
Afbeelding

5# spelende / vechtende giraffes
Afbeelding

6# flamengo's bij lake nakuru
Afbeelding

7# impala
Afbeelding

8# jagende leeuwin
Afbeelding

9# drinkende olifant
Afbeelding

10# etende giraffe
Afbeelding

11# wouw speurend naar vis
Afbeelding

12# etende leeuw
Afbeelding

13# aanstormende neushoorn
Afbeelding

14# dodende cheeta's
Afbeelding

15# gapende leeuw
Afbeelding

16# gapende nijlpaard
Afbeelding

17# zeearend
Afbeelding

18# aapje tussen de acasia's
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Emielepiel, in totaal 13 keer gewijzigd.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Heel mooi hoor, je beleeft het als het ware mee. Mag ik vragen met weke lens je deze foto's gemaakt hebt? Ik zie in de exif meestal 400 mm staan, maar ook wel minder.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@jtolsma: dank voor je medeleven :wink:
alle foto's zijn genomen met een 40D en een 70-200 2.8 + 2x extender.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Mooie serie, stuk voor stuk, maar als ik moet kiezen dan toch 1 (terecht groot aan de muur), 2, 6 en 14. Deze hebben allemaal een mooie rustige achtergrond en laten daarbij ook een stuk van de leefomgeving van de dieren zien. Kleuren en nabewerking zijn helemaal top. Klasse hoor.
Opvallend is de prima scherpe ondanks een 2x converter. Bewijst volgens mij weer eens dat als je een topklasse telezoom hebt dat makkelijk kan.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Die zeearend :shock: Wat een prachtige plaat :o
De rest ook hoor maar die springt er voor mij bovenuit ;)
Gebruikers-avatar
Milka 62
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 207
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Best

Hallo Emiel
Wat een platen zeg, erg mooi. En dan zeggen ze dat de 2x extender slecht zou zijn :shock:
Heb je dit alles in slechts 20 dagen gezien :shock: het lijkt wel een dierentuin en dat is niet negatief bedoeld. Wij spelen zelf ook met de gedachte om een keer een safari te maken, deze serie van jou maakt dat ik morgen al zou willen gaan 8)
Groeten Frans
Canon 7D+grip, 40D+grip, EFS 10-22 USM ,Sigma 24-105 F4 DG Art , EF 70-200 f2.8 L IS USM, EF 100 f2.8 macro, Lowepro Flipside 300,Lowepro Toploader pro 75aw,Manfrotto 055CXPRO3+Manfrotto 498RC4
Gebruikers-avatar
jan westman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON hoogezand
CONTACTCOLON

in 1 woord WOW

geweldig die van de arend net boven het water ,water moment

gr

Jan
www.jw-photografie.nl
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Emiel, leuk dat je wat foto's met ons wilt delen. Kan terrecht trots zijn op het resultaat. 1, 6, 14 en 17 boeien mij het meest, waarbij ik 6 en 14 erg fraai vind omdat beiden opgaan in de omgeving. Ik vraag me af of foto1 mooier was geweest als de beesten je aan zouden kijken of elkaar.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bernice
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 11:02

super gave foto's zeg!!!!Echt helemaal te gek!
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad erg mooie foto's.
Kan je erg trots op zijn.
Zit er als ik deze foto's heb gezien ook aan te denken een extender aan te schaffen en de 100-400 te ruilen voor wat anders.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
gerjan1966
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2008 20:13
WoonplaatsCOLON Schoonhoven

Prachtige platen.
Ik vind de zeearend er boven uitsteken. Ook zonder prooi een prachtig moment.

Groet,
Gerrit
Beter één foto uit de hand dan tien niet genomen
Akumal

Mooie reeks hoor,

1, 2 en 3 zijn wel meteen hele mooie. Als je bij 1 oogcontact had, was het helemaal een topper geweest.

rob.
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Er kunnen er wel meer aan de muur hoor :D

Erg mooi allemaal en de eerste is zeker mooi voor aan de muur.

Maar de zeearend vind ik ook fantastisch. mooi de actie vastgelegd en ragscherp.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

Mooie serie! Heb ongeveer de zelfde reis gemaakt

Had soms wat graag ruimte in de foto's gezien. Serengetti ( eindeloze vlakte) komt er niet helemaal uit. Maar de zee arend is mooi. Je hebt veel gezien zie ik!

Met recht mooie plaatjes voor op de muur!
Arjan B
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie en afwisselende serie en bij de Zeearend heb je een erg mooi momente te pakken. :shock:

Zo'n vakantie en rondreis lijkt me een geweldige ervaring.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Werkelijk een adembenemende serie. Echt fantastisch! Het lijkt me een ervaring om nooit te vergeten. Die zeearend vind ik echt subliem! Die zou bij je jaarfoto's mogen! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONWerkelijk een adembenemende serie. Echt fantastisch! Het lijkt me een ervaring om nooit te vergeten. Die zeearend vind ik echt subliem! Die zou bij je jaarfoto's mogen! :D
Wat kan ik nog meer zeggen :)

Prachtig !!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

wow, wat een positieve berichten allemaal. Dank daarvoor. Ik had niet gedacht dat de zeearend zo in de smaak zou vallen. Ik heb een hele serie vanaf het moment dat ie aan komt vliegen totdat ie met de vis wegvliegt.

Zoals al aangeven in sommige reacties, ik ben ook positief verrast over de combi met de 2x converter terwijl het licht niet overal even goed was. Ik heb vaak op 1600 iso moeten schieten. Zeker om een acceptabele sluitertijd te krijgen. Wat ik wel als tip meegekregen heb van een medeforumlid is om op f/8 te schieten. Dat heb ik zo zoveel mogelijk geprobeerd. Vol open blijkt het toch allemaal iets minder te zijn.

@Milka 62: wij zijn met Djoser geweest en dat is prima bevallen. Maar de gids gaf ook aan dat we wel erg veel geluk hadden.

@jandb: tja, jammer genoeg kunnen we dat niet regiseren. Ik vind em zo ook mooi. De twee dieren kijkend over de uitgestrekte vlakte.

@Arjan B: deze serie is eigenlijk bedoeld als dierenserie. De overzichten heb ik ook wel, maar ga ik misschien nog wel als losse serie plaatsen. Anders zouden het er teveel foto's worden.

@BartjeD: als je de tijd en het geld hebt, gewoon doen!! Echt een ervaring.

@Digilike: Ik heb al de foto's van het jaar opgegeven... Dit zijn foto 1 en 18 geworden van deze serie. Ik vond het wel erg moeilijk om te kiezen.

@de rest: dank voor jullie reacties.

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Dexter202

Die zeearend :shock: Jammer dat de vleugel ietwat dichtgelopen is, maar dan nog een super plaat! Net als de rest van de serie.
sunnykevin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 229
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2008 17:05

wat een top platen.
ik vind foto 8,10,14.

gr.Kevin
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar