Leuke fotoshoot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

Vanavond weer eens een leuke fotoshoot gehad...
En was best tevreden over de foto's.

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

Hoop op tips...
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

lekker spontane meid lijkt het mij. Uitsnedes zijn wat krap, maar daar hou ik wel van, anderen niet, kwestie van smaak. Qua scherpte en kleur kan het zeker zo, de achtergrond had misschien wat extra belicht mogen worden voor een egalere toning. Foto 2 gaat van fel wit rechts boven (waar je waarschijnlijk je flitser had staan) tot donkergrijs linksonder.

De haren vind ik wat rommelig, bijvoorbeeld op de schouder op foto 1. Verder vind ik op foto 1 het bh-bandje nog wel gaan omdat je kunt zeggen dat je dat bewust heb gedaan, maar bij foto 2 had je daar wel op mogen letten. Het model zelf ziet dat niet, dus dat is jouw taak om te zien (had ik zelf ook nog wel eens moeite mee, omdat ik er in mijn enthousiasme vergat op te letten). Ik zou haar ook wel eens willen zien met een stralende lach ;-)


Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

O die tuitlipjes, die vind ik echt verschrikkelijk!!! ;)
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

KD-fotografie schreefCOLONO die tuitlipjes, die vind ik echt verschrikkelijk!!! ;)
Mijn idee en ik vind de belichting veulste hard. En wat arnold al ze, let op de details !
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hard en tuitmondje idd,

Maar miscshien wilde het model wel juist met zo;n mondje er op staan?

Lijkt mij een mooie meid om te fotograferen! Fotos hebben zeker potentie


Bij de eerste foto lijken de ogen wat geshopt, of zie ik het verkeerd?
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

Over de belichting is al genoeg gezegd. Foto 2 met het tuitmondje vind ik wel leuk, maar de eerste helemaal niet. Hier was een "normale mond" veel beter geweest. deze mond doet afbreuk aan de foto.

Het model zelf heeft veel potentie denk ik zo.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wat heb je met haar gezicht gedaan? De huid oogt wat vreemd. Teveel aan het vervagen geweest misschien of ligt het aan m'n laptopscherm :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

de uitsnedes vind ik niet te krap, experimenteer daar zelf ook wel eens mee.

Maar de bewerking v/d huid en de ogen (op foto 1) hebben een bewerking gehad die ik niet zo netjes vind.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONde uitsnedes vind ik niet te krap, experimenteer daar zelf ook wel eens mee.

Maar de bewerking v/d huid en de ogen (op foto 1) hebben een bewerking gehad die ik niet zo netjes vind.
Dank je wel voor reactie.

Met huid en ogen heb ik niets gedaan. Behalve paar pukkeltjes weg gehaald. Ogen zijn zoals ze zijn.
Tja en het mondje.... Denk dat beugel in beeld ook niet leuk was voor model. :wink:
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

Hari Seldon schreefCOLONHard en tuitmondje idd,


Bij de eerste foto lijken de ogen wat geshopt, of zie ik het verkeerd?
Ogen heb ik niets mee gedaan.... :oops:
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, wel of geen mooie foto met het tuitmondje, expressief is het wel.

Het haar is wat rommelig, zoals al aangegeven. Goed naar je model kijken is belangrijk, zit de kleding goed en of het haar. Je zou een grote spiegel achter je kunnen zetten zodat zij zichzelf hier in kan zien. Achteraf haren in deze maten wegshoppen is bijna niet te doen, dus voorkomen is beter.

Laat in ieder geval storende dingen achterwege, grote oorbellen die in het haar verstrikt kunnen raken of bh bij bepaalde kleding. Je moet vaak al op teveel dingen letten.

De belichting kan beter, vind het erg evenredig aan beide kanten, weinig schaduw.

Verder gewoon lekker blijven oefenen en je resulaten zullen verbeteren.

Je hebt een leuk model, dus ik zou gewoon een tweede shoot met haar doen als zij dat ook wil.

Groetjes Marco
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

MGP schreefCOLON
Laat in ieder geval storende dingen achterwege, grote oorbellen die in het haar verstrikt kunnen raken of bh bij bepaalde kleding. Je moet vaak al op teveel dingen letten.

De belichting kan beter, vind het erg evenredig aan beide kanten, weinig schaduw.

Verder gewoon lekker blijven oefenen en je resulaten zullen verbeteren.

Je hebt een leuk model, dus ik zou gewoon een tweede shoot met haar doen als zij dat ook wil.

Groetjes Marco
Dank je wel... Ben erg blij met dit commentaar.... Ik weet dat je gelijk hebt wat het letten op dingen betreft. Maar zal erbij moeten zeggen dat ik 11 meiden moest fotograferen in een uur. Was een soort verjaardags catwalk. Dus te weinig tijd om op details te letten zoals haar, oorbellen en bandjes...
Maar thanks voor leuke reactie. :D
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

Misschien de volgende keer meer tijd nemen en tevoren met de "modellen"' doorspreken wat je wel en niet wilt (zien).

Dat scheelt al een hoop werk en kommentaar.
Je lijkt wel een repeteerwekker met 11 meiden fotograferen in een uur :P :P :lol:
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

Ellie Wijman-Loots schreefCOLONMisschien de volgende keer meer tijd nemen en tevoren met de "modellen"' doorspreken wat je wel en niet wilt (zien).

Dat scheelt al een hoop werk en kommentaar.
Je lijkt wel een repeteerwekker met 11 meiden fotograferen in een uur :P :P :lol:
Eigenlijk is het fotograferen een "bijzaak" Het gaat om het geheel. Ze leren hoe ze make-up moeten gebruiken. En worden indien gewenst opgemaakt. Maar mogen het zelf ook doen....
En als laatste gaan ze dus bij mij op de foto. En geloof me dat is per groepje weer anders.... Maar wel leuk om te doen en om ervan te leren.
:D
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

tonniedvries schreefCOLON
Ellie Wijman-Loots schreefCOLONMisschien de volgende keer meer tijd nemen en tevoren met de "modellen"' doorspreken wat je wel en niet wilt (zien).

Dat scheelt al een hoop werk en kommentaar.
Je lijkt wel een repeteerwekker met 11 meiden fotograferen in een uur :P :P :lol:
Eigenlijk is het fotograferen een "bijzaak" Het gaat om het geheel. Ze leren hoe ze make-up moeten gebruiken. En worden indien gewenst opgemaakt. Maar mogen het zelf ook doen....
En als laatste gaan ze dus bij mij op de foto. En geloof me dat is per groepje weer anders.... Maar wel leuk om te doen en om ervan te leren.
:D
Ho, even ingrijpen.....Je website doet iets heel anders vermoeden en verkoop je hierin een praatje dat het wel degelijk iets uitmaakt. Daarbij kun je mooie visagie maken of breken met je fotografie. Dus dat dat in deze contex bijzaak is laat mij twijfelen over je kwaliteit als fotograaf en breek je dus in mijn ogen de kwaliteit van de visagie en de potentiele schoonheid van elk model en dus elke klant. Ik zou je iig als model(klant) én als visagiste niet serieus nemen met zo'n attitude :(
Gebruikers-avatar
tonniedvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Amerongen
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLON
tonniedvries schreefCOLON
Ellie Wijman-Loots schreefCOLONMisschien de volgende keer meer tijd nemen en tevoren met de "modellen"' doorspreken wat je wel en niet wilt (zien).

Dat scheelt al een hoop werk en kommentaar.
Je lijkt wel een repeteerwekker met 11 meiden fotograferen in een uur :P :P :lol:
Eigenlijk is het fotograferen een "bijzaak" Het gaat om het geheel. Ze leren hoe ze make-up moeten gebruiken. En worden indien gewenst opgemaakt. Maar mogen het zelf ook doen....
En als laatste gaan ze dus bij mij op de foto. En geloof me dat is per groepje weer anders.... Maar wel leuk om te doen en om ervan te leren.
:D
Ho, even ingrijpen.....Je website doet iets heel anders vermoeden en verkoop je hierin een praatje dat het wel degelijk iets uitmaakt. Daarbij kun je mooie visagie maken of breken met je fotografie. Dus dat dat in deze contex bijzaak is laat mij twijfelen over je kwaliteit als fotograaf en breek je dus in mijn ogen de kwaliteit van de visagie en de potentiele schoonheid van elk model en dus elke klant. Ik zou je iig als model(klant) én als visagiste niet serieus nemen met zo'n attitude :(
Ik bedoelde het iets minder erg dan ik het schreef :oops:
Maar in een uur kan je nooit 11 meiden op foto zetten... Dat bedoel ik er meer mee.... Is een gezellige shoot... Niet een van een persoon. Dan heb je meer tijd.... :roll:
Canon 7D - Canon EFS 17-85 1:4-5.6 IS USM - Canon350D - Canon EFS18-55 1:3.5-5.6 - Tamron AF70-300 1:4-5.6 - Tamron XR Di 28-75 1:2.8 MACRO - Canon EF 50/1.8 II - Tamron AF18-200 1:3.5-6.3 - Canon Speedlite 580EX.
Gebruikers-avatar
~Cheyenne~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 12:53
CONTACTCOLON

Ik hoop dan maar dat ze haar makeup hier zelf gedaan heeft want die zit echt niet goed :o

Ik zou nog eens een shoot met haar doen, maar dan meer tijd voor haar alleen nemen. Volgens mij kun je met haar heel andere resultaten krijgen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar