Ook advies gevraagd

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Ik zou heel graag een allroundlens aanschaffen omdat ik nogal dikwijls de verkeerde lens erop heb staan en effe snel wisselen kan niet altijd.
Ik twijfel nog tussen 3,
Tamron 28-300mm F/3.5-6.5 XR Di VC
sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS
Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
welke zou de beste aankoop zijn van de drie, zelf neig ik het meeste naar de tamron, maar hier vind ik heel weinig reviews over.

Ik ben al in het bezit een sigma 17-70 en een canon 55-250IS, dus het objectief zou vooral dienen voor uitstappen,

groetjes Hilde
Anoniem 3

And your body is??
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

gvasseldonk schreefCOLONAnd your body is??
Een eos 40D :wink:
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

De Sigma 18-200 heb ik ook, fijne lens met een groot bereik, in het dagelijkse werk bijna altijd toepasbaar!
Nadeel: je loopt altijd met een zware lens + body om je nek te sjouwen!

Ik gebruik deze op een 1000D, woon je toevallig in de buurt (Emmen) dan mag je hem best eens proberen!

Bazzer
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Anoniem 3

Eerlijk gezegd denk ik dat je bij de Tamron wat groothoek tekort gaat komen.
Maar eerlijk gezegd ken ik geen van de lenzen.
Ik gebruik (op mijn 450D) de Canon EFs 17-85 IS (een heerlijke walk-around) samen met de EF 70-300 IS. En bij stads-foto's komt de eerste niks tekort. Scherp genoeg om er later uitsnedes mee te maken.
s_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 23:46

Weet niet of het voor Hilde een probleem is, maar zijn die lensjes parfocaal?
Audio/Video/Foto, joehoe! Wat een hobbies!
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hilde,

Naar geen van deze lenzen zou mijn voorkeur uit gaan.

De lenzen zijn optisch niet zo best. Dit heeft mede te maken met de TE grote zoomfactor. Een zoomfactor van maximaal 3x of minder, betreffen vaak de betere lenzen.

Kijk maar eens naar de Canon 70-200mm varianten: Allemaal goede lenzen, met ongeveer een zoomfactor van 3x, want 3x 70mm is 210mm; de lens is maximaal qua brandpunt 200mm.

De lenzen die je opnoemt, hebben een veel grotere zoomfactor dan 3x, en zijn dus in mijn ogen af te raden. Een zoomfactor van ongeveer 11 maar liefst...

Ik hoop, dat je er wat aan hebt. :wink:

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

s_k schreefCOLONWeet niet of het voor Hilde een probleem is, maar zijn die lensjes parfocaal?
Wat betekent dat?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://en.wikipedia.org/wiki/Parfocal_lens
A parfocal lens is a lens that stays in focus when magnification/focal length is changed.
Zoom lenses (sometimes referred to as "true" zoom) are ideally parfocal in that focus is maintained as the lens is zoomed (focal length and magnification changed), which not only is convenient, but also has the advantage of allowing more accurate focusing at maximum focal length and then zooming back to a shorter focal length to compose the image. However, not all so-called "zoom" lenses are actually parfocal.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ben niet zo een voorstander van dit soort lenzen, maar als je toch moet :
kijk ook even naar de Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 XR Di II LD , komt redelijk goed uit diverse testen (behalve dan vertekening en het softe na 200 mm, maar dat is inherent aan zulke lenzen).
Heb zelf een Tokina 24-200 gehad en als vakantielens niet slecht, maar je moet ze niet gaan vergelijken met "normale" lenzen dan vallen ze vrij snel door de mand qua kwaliteit.
Meetal kun je stellen, dat ze van 18-150 mm best wel ok zijn, maar daarboven gaan ze allemaal ontzettend soft worden.
Dus het is puur wat je wil, de eenvoud van alles in een, maar iets minder in kwaliteit soms, of lekker sjouwen met een bulk lenzen en een betere kwaliteit. Als je dit in je achterhoofd houdt dan valt het nooit tegen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Op www.the-digital-picture.com kan je heel handig lenzen met elkaar vergelijken. Als je op de onderstaande link klikt kan je bijvoorbeeld de Sigma 18-200 met de Canon 18-200 vergelijken... Succes met je keuze!

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... 0&Lens=491
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Bazzer schreefCOLONDe Sigma 18-200 heb ik ook, fijne lens met een groot bereik, in het dagelijkse werk bijna altijd toepasbaar!
Nadeel: je loopt altijd met een zware lens + body om je nek te sjouwen!

Ik gebruik deze op een 1000D, woon je toevallig in de buurt (Emmen) dan mag je hem best eens proberen!

Bazzer
Da's heel vriendelijk maar is al wel een eindje uit de buurt vrees ik, ik ben van Oostmalle in België. Toch bedankt.

Ik begrijp wel dat de kwaliteit van zo'n superzoom niet zo denderend is als van lenzen met minder zoom. Maar denk dat ik toch voor de tamron 28-300 ga gaan, heb deze voor een mooie prijs zien staan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar