HDR -mijn eerste

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maarten
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2005 17:24
WoonplaatsCOLON Leiderdorp
CONTACTCOLON

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153685[/img]
Dit is mijn eerste HDR gemaakt met EOS 40D met 24-105mm L IS. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :lol: .

Maarten
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

ik vind hem prachtig!!!!


8)
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Ik vind deze plaat ook zeer goed gelukt. Vaak wordt hdr-techniek te ver doorgevoerd, maar hier is het prachtig gelukt zo!!


PS Leiden is een mooie stad he om te fotograferen!
Laatst gewijzigd door 1 op sporting, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
hero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 16:12
WoonplaatsCOLON uden
CONTACTCOLON

in een woord: GEWELDIG
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Een mooie plaat! maar ik heb het idee dat je zonder hdr dezelfde plaat ook had kunnen maken.






Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik vind hem niet geweldig. Waarom niet?

Ten eerste omdat je deze plaat inderdaad ook zonder hdr had kunnen maken. Ten tweede omdat hij net niet helemaal lekker weg kijkt. Heb de indruk dat hij net niet helemaal scherp is. Ten derde omdat ik contrast mis. Ten vierde omdat ik wat moeite heb met de lijnen in de plaat. Ik heb het idee dat hij iets naar rechts helt omdat de horizontale lijnen van de "brug" naar rechts hellen.

Maar goed, je geeft aan dat het je eerste hdr bewerking is. Ik wil je overigens niet ontmoedigen! Lekker door blijven gaan. Deze is niet mijn ding.. :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Mooie locatie en ik vind het wel een mooie plaat, alleen mis ik ook scherpte. De eerste vraag die bij me opkwam was: "Zou de camera op een statief hebben gestaan?"
Groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ga helemaal met Harmr mee.

En verder ben ik het wel eens met de opmerking om niet te ver door te schieten met Tonemappen (de grote verwarring met HDR doorschieten) :) Dat is meer, mijn mening, voor urban.

Verder moet ik toevoegen dat door dat contrast achterwege blijft er een soort mist hangt en de donkere delen lopen nog steeds dicht als ook de blownhigh lights. Ergo wel doorgaan maar geen goede HDR opname. En misschien is dit idd wel een IS geschoten opname maar een IS uit vanaf een statief is toch beter 's avonds want dan kan je ook beter de diafragma knijpen en beter met DOF werken waardoor de scherpte van de foto op de juiste plaatst zit. In deze foto zie ik dat de klassieke fout zit in het scherpstellen op de horizon waardoor 2/3 van het scherpte gebied achter de gebouwen ligt :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar