Ervaringen met Zoom statief Redged RTT 423

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Hoi allemaal,

Ik heb zo'n beetje gevolgd dat er wat problemen waren met de levering van het "Zoom statief". (na een telefoontje met Zoom hoor ik dat ze nog steeds problemen hebben en over 2-3 dagen meer nieuws hebben, ik wacht dus in ieder geval nog even met bestellen).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het statief bevalt bij de mensen die 'em uiteindelijk toch hebben mogen ontvangen :-)

Ben zelf ook aan het kijken en als zoom-abonnee kan ik het statief bestellen voor 55 euro incl verzendkosten.

Dus ik ben benieuwd!

O ja: een alternatief is voor mij misschien de Manfrotto in de opruiming voor 149,- bij KE. http://kamera-express.nl/index.php?page ... oduct=1610
Maar dat scheelt nogal in prijs natuurlijk.
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik wacht nog steeds op de mijne. En met mij nog wat anderen...

Aangemeld op 29 sept 2009. :cry:
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Martin Bokschoten
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 15:51
CONTACTCOLON

Je zou eens op het forum van hun moeten kijken hoeveel klachten er zijn over de levering.
Er staan een aantal verhalen op dat sommigen na vier maanden nog niets ontvangen hadden.
Dat praatje over "drie dagen weten we meer" hebben ze vaker gehouden.
Ik hoop voor je dat je het statief binnen drie of vier maanden krijgt.
IDG is nl niet zo vlot.

Overigens neemt niet weg dat het statief en kop wel goed zijn. Voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik hoor er alleen maar goede berichten over.
Ga je scheiden? Heb je alles geregeld en nog geen fotograaf???
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb de mijne nu een maandje ongeveer en ik ben er heel tevreden over. Het statief is stevig, niet te zwaar en het balhoofd werkt heel fijn. Verder krijg je er ook een fijne draagtas bij.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

Ik heb de mijne nu ook al een maandje binnen, nog geen klachten hier.. Wel aan te raden om alles eerst goed vast te draaien, want af fabriek is het nogal wankel.
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Bij mij was het bedrag op 26 oktober afgeschreven en heb em nu 2 weken in huis.
Ik vind het best een fijn statief, heb em beetje geprobeerd met 5DII en 100-400 erop en dat staat best stevig.



Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Modbreak
Over ervaringen met het statief mag hier best gesproken worden, maar kritiek op (de levering door) Zoom wil ik hier niet hebben. Daar is genoeg over geschreven (zie topic hierboven) en daarvoor kun je je best op zoom.nl zelf vervoegen.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ergo wachten of naar Cameraland gaan waar ze vandaan komen met je aanmelding :) Of idd de Manfrotto kopen. Kun je overal halen en dat exemplaar is wel iets degelijker dan de redged. Die overigens niet slecht is maar wat beperkter is op een aantal zaken. Zoals afzet onderdelen etc. Maar het is zeker een merk wat je niet mag onderschatten. Merken van Vanguard en de consumenten lijn van Velbon zijn velen malen slechter.

Maar de afweging is dus wachten en hopen. Alternatief is Giotto's net een tikkie beter en ook met draagtas, draagriem, gereedschapset ed. en ook nog betaalbaar. Dat is mijn exemplaar welke altijd in de auto ligt en meegaat op vakantie. Daar vind ik mijn Manfrotto echt veel te zwaar voor :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik heb wel wat problemen met de, zeg maar, vast zet knop. Als ik de camera in portetstand zet aan de linkerkant dan loopt deze knop tegen de plaat aan. Het zit elkaar daar aardig in de weg. Ik vind die knop zo wie zo niet de handigste oplossing. Had liever een wat langere of hendel daar gezien. Zou deze oplossing dus niet meer kopen als ik weer eens een nieuwe ga kopen. Andere ook deze ervaring of ben ik de enige en doe wat verkeerd?
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Draai de vastzet knop eens 180 graden en zet het voetje 180 graden onder je camera. Nu zal je geen last meer hebben in de portret stand.

Mij bevalt het statief ook goed. Stabiel genoeg, lekker licht en handige draaitas. En al helemaal voor dat geld.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Bedoel je dat het buisje in het uitsparingkje hangt voor portret en dat je dan klem komt te zitten met de stelschroef? Kan je de bovenste helft niet iets verdraaien tov die versteld schroef? Lijkt me idd geen handige oplossing of een ontwerpfout, maar dat lijkt me toch niet. Als je ziet dat REDGED vrijwel alles van manfrotto, giotto's en gitzo gecombineerd levert voor een nederlandse prijs dan zou je verwachten dat ze dat nu juist goed gekopieerd zouden hebben :)

Maar het lijkt me dat je toch die uitsparing moet kunnen verdraaien tov de vastzetknop of hoe heet dat ding.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
bumme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2008 13:53
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Drenthe

Ik heb de statief al enkele maanden binnen. Hij bevalt me heel erg goed.
Eén nadeel (en dat heeft niets met statief te maken eigenlijk) Door het gebruik van de 70-300 die geen statiefgondel heeft is alles nogal top zwaar.

Jammer dat hier geen after-market oplossing voor is.
Canon 400D+grip / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF 50mm f/1.8 II / Redged RTT-423
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja wel je tas aan het statief hangen en een zwaarder balhoofd kiezen en de poten zo wijdt mogelijk uiteenzetten. Of een ander statief die wel voor dit soort gewicht geschikt is, maar verzwaren helpt al behoorlijk.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb hem binnen 2 weken binnengekregen zonder enig probleem. Werkt ook prima :D
EOS 450D met battery grip | EF-s 18-55 IS kitlens | EF 50 f1.8 | EF 70-200 f4 L | Lowepro flipside 300.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

voor het geld wat je ervoor betaald is het zeker geen miskoop, echter als je een echt statief wil, kun je dit beter links laten liggen, het plaatje geeft teveel speling naar mijn zin en de poten zijn niet echt stevig te noemen, maar zoals ik zei voor het geld kun je denk ik niet veel beters krijgen.
Ik hou het zelf erbij voor als ik eens de natuur in trek en ik niet teveel gewicht mee wil sleuren.
Wat me wel bevalt is dat hij haast helemaal plat gaat, wat voor macro-opname's het een handig statief maakt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
vansluis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2009 18:51
CONTACTCOLON

In dit filmpje wordt een demonstratie gegeven met het statief.
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

ik heb er ook 1, maar hij staat ongebruikt in de doos naast me.

Iemand interesse :)
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
Lei
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 18:56

Prima statief goed stevig en lekker soepel instelbaar. Na betalling 3 weken gewacht op levering via zoom.
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Statief is wel ok als je eens wat van statief moet schieten.

Is eigenlijk te licht voor 40D met een wat zwaardere tele-lens. Quick-release blokkering heeft de neiging om omgevraagd te blokkeren, dan vraag ik me af waarom die *#&-camera er niet af wil, zit de blokkering vast :). Overigens erg prettig, maar hij had wat 'strakker' mogen blokkeren.

De bijgeleverde tas, daar past WEL het statief in, maar NIET met het bijgeleverde balhoofd, wat ik errug jammer vindt. Nu moet je eigenlijk elke keer het balhoofd demonteren.
I don't have a solution, but I admire the problem
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Biite schreefCOLONDe bijgeleverde tas, daar past WEL het statief in, maar NIET met het bijgeleverde balhoofd, wat ik errug jammer vindt. Nu moet je eigenlijk elke keer het balhoofd demonteren.
Das vreemd, bij mij past het geheel toch echt gewoon erin hoor. Zonder balhoofd te demonteren...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar