Iemand ervaring met Techrepair?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gerda1975
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 12:43
CONTACTCOLON

De sensor van mijn camera is vies. Ik heb informatie ingewonnen en het blijkt dat ik het beste de camera op kan sturen naar Techrepair in Ossendrecht. Dit is een reparatiecentrum van Canon.

Heeft iemand hier ervaring mee?
www.gerdabergsma.web-log.nl
Anoniem 3

Mijn advies:

Ga niet zelf aan de gang.
Ik heb een heel goede ervaring met Chipclean in Heumen. Hij neemt alle tijd voor je, eventueel even bellen van te voren voor een afspraak.
ALLE stofjes, mits niet zelf in de sensor gedrukt door eigen werk, worden verwijderd.
Rond de 40 euro kost zo'n reinigingsbeurt. En in mijn geval was het meer dan de moeite en het geld waard.
Neem al je lenzen mee. Die worden ook nog eens gratis gereinigd.
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

40 Euro....?, voor die prijs mag hij de auto ook gelijk wel even poetsen.

Ik betaalde bij Meilink in Emmen nog geen 15 Euro en de stof was echt goed weg!
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Anoniem 3

Bazzer schreefCOLON40 Euro....?, voor die prijs mag hij de auto ook gelijk wel even poetsen.

Ik betaalde bij Meilink in Emmen nog geen 15 Euro en de stof was echt goed weg!
Mijn sensor En matglas en ook het camerahuis waren dermate vervuild dat ik ze zelf niet meer schoon kreeg.
Clipclean wel.
Vandaar mijn aanbeveling.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Op de meeste plaatsten word enkel de sensor gereinigd, Chipclean pakt de gehele binnenkant mee. Dat is best een verschil in werk, en ook ik hoor er goede verhalen over. Maar ik wist niet dat hij alle objectieven gratis meepakte, want dan is het zeker niet duur meer...
Laatst gewijzigd door 1 op geert h, in totaal 5 keer gewijzigd.
Anoniem 3

geert h schreefCOLONOp de meeste plaatsten word enkel de sensot gereinigd, Chipclean pakt de gehele binnenkant mee. Dat is best een verschil in werk, en ook ik hoor er goede verhalen over. Maar ik wist niet dat hij alle objectieven gratis meepakte, want dan is het zeker niet duur meer...
+ de tips en koffie en alle tijd....
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Kijk ik net even op de prijslijst van Chipclean, maar het reinigen van objectieven is niet gratis. Misschien dat je gematst word als je er 1tje mee laat reinigen die erop zit, maar geloof niet dat hij heel mijn glaswerk voor niets mee zou pakken.
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ik heb er ook een poosje tegen aan zitten hikken en durfde ook mijn sensors niet zelf schoon te maken.
Tijdens een bezoekje op een rustige morgen aan K.E. swabs gekocht en schoonmaak vloeistof, als ik de camera bij mij hed gehad hadden ze een demo gegeven.
Daarna thuis de stoute schoenen aangetrokken en zelf gedaan.
Een kind kan de was doen.
Woon je in de buurt van Ossendrecht en je kunt er een afspraak maken en wachten moet dat geen probleem wezen, maar wat te doen als je met vakantie bent of ergens zit met een "vuile sensor"
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Mijn 50D ligt ondertussen meer dan 7 weken bij techrepair. Gister gebeld, hij staat nog steeds op "wacht op reparatie"

Oftewel, hij heeft daar 7 weken in de kast gelegen. Ik weet niet wat ze daar doen, maar werken hebben ze blijkbaar nog nooit van gehoord.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Ik heb de Arctic butterfly van Visible Dust gekocht. Voor het gewone stof werkt dit erg prettig. Hardnekkige aanslag zal nog wel met b.v. swabs moeten maar tot op heden heb ik de sensor van mijn camera steeds goed schoon gekregen.

Kijk het geeft dan misschien een veiliger gevoel als je het laat doen. Maar vergeet niet dat je de eerste de beste keer nadat ie gereinigd is, je bij een objectief wisseling weer stof kan hebben op de sensor. En dan pak ik even de Arctic Butterfly en is het zo weer opgelost. Ook makkelijk mee te nemen op vakantie.
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

D'r zijn meer reparatie bedrijven he.

Ik denk aan Rofa in Den Haag of Digital Service Point (DSP, Nederweert). Verder zijn er vast in de buurt vakfotografen die zo'n sensor voor je willen reinigen tegen een christelijke prijs. Want, als je het niet durft vooral niet zelf gaan zitten kloten met je sensor! (ik maak hem wel zelf schoon trouwens).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

Ik ben ook bij chipclean geweest, had alles bij me en idd
voor €40 werd de body (spiegel, matglas en spiegelhuis) en de 2 objectieven netjes gereinigd.

ik kan het wel aanbevelen, en klaar terwijl u aan de koffie zit,
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Ik zou voor het laten reinigen niet naar Techrepair opsturen, zij gaan bij een reparatie al uit van minimaal 3 a 4 weken. Hoe dat precies zit bij een reiniging weet ik niet, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
Mijn 5d ligt inmiddels 4 weken daar voor reparatie, na 3 weken stond er "onderdeel besteld", tja en met zo'n opmerking kan het nog wel heel lang duren. Maar goed, antwoorden op mail zijn ze snel mee en ze leggen goed uit wat er aan de camera mankeert.

Zelf reinigen zou ik alleen doen als je echt een goeie stofvrije ruimte hebt met veel licht en uiteraard de juiste vloeistoffen, swabs e.d. ikzelf waag me er niet aan, want ik heb een houtkachel thuis dus zeker geen garantie dat er niets door de lucht zweeft :wink:

Groetjes,

Suzanne
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Mijn 30D ligt er vanaf 12-11-2009 maar nog steeds geen uitzicht op retour...status is wel van onderdeel besteld naar geleverd....yoepie...helaas is dat ook al weer een week of 2 geleden...

eerste maar ook gelijk de laatste keer.....
Canon user
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar