Error 50 op nieuwe 50d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Vandaag mijn nieuwe 50d gekregen. Accu erin, kaartje erin, lens erop. Door de menu's heenstruinen en wachten tot mijn vrouw en wn kinderen thuis zijn om een eerste foto te maken.

Ik drukte van te voren (zonder lens) el een keer op de ontspannerknop en toen schakelde de camera meteen uit. Ik dacht dat de accu leeg was en heb 'm in de lader gestoken. Andere accu erin en hij deed het weer.

Nou maak ik net de eerste foto en de camera schakelt meteen uit en geeft vervolgens error 50. met als oplossing uit en aanzetten en de accu opnieuw installeren. Van alles geprobeerd, accu vervangen, kaart eruit en weer erin, zonder kaart, knoopcel eruit en later weer erin. Ik heb al gegoogld en het weinige dat ik kan vinden is dat het een fout in de electronica is.

Heeft iemand ervaring of moet ik mijn camera meteen al weer retour sturen.

Ik baal enorm!!!!

HELP

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
marcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007 21:26
WoonplaatsCOLON Oosterhout

het gene wat ik via google vind is dat er een probleem is met het format van de cf kaart. Kun je deze wel in de camera formateren of een andere kaart proberen.
canon70D ^ canon 10-22 ^ sigma 70-200 ^ canon 24-105 ^ canon 55-250
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik zou het ook inderdaad eerst is met een andere kaart proberen, ik moet je zeggen ik heb dit niet gehad met mijn 50D.
Wel weer vervelend zeg denk je lekker met je nieuwe speeltje aan de slag kan en dan gelijk deze stres.
Ik hoop dat je snel het euvel vind en er lekker mee aan de gang kan.

Edit dit vond ik op i net

Martin wrote at 2009-07-12 00:16
According to the release notes for the 1.0.6 firmware, an error 50 means "Malfunctions related to the electric control have been detected".

Unfortunately, that still could mean almost anything...and I can understand how frustrating it would be if your camera keeps throwing errors!

Welke firmware staat erop?

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik heb helaas geen andere kaart, deze was nieuw. Ik had 'm niet geformateerd in de camera. Net in de computer zag ik dat de camera wel de mappen had aangemaakt. Ik formateer hem maar eens in de computer.

OMG wat heb ik slechte zin nu :cry:

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Heb je wel de laatste firmware in de camera (1.07).
Kijk ook even hier, vooral bij Firmware Q&A
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html

De foutmelding duidt op een probleem in het elektrische systeem (accu, contacten etc.), maar het kan ook een onjuiste melding zijn. Zou verholpen moeten worden met nieuwe firmware.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik meen gezien te hebben dat de 1.0.7 versie op de camera staat. De camera doet verder helemaal niks, kan ook niet bij de menus. Kan ik dan wel updaten?

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

GRoel schreefCOLONIk had 'm niet geformateerd in de camera.
Heb je daar een reden voor?
Het OS van de camera is niet gelijk aan dat van de computer.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Heel stom gewoon niet aan gedacht, ik realiseerde me het pas later...

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Probleem opgelost?
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nee hij doet nog niks. Ik ga morgen contact opnemen met de leverancier. In de handleiding staat overigens niet dat je de kaart moet formateren voordat je foto's gaat maken.

Ik hoop dat het snel is opgelost.

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, voel me alweer wat beter.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik had al het idee dat het niet aan het formateren van de kaart lag, want je had de kaart erin zitten voordat je hem geformateerd had en toen deed ie al niks.

Ik zou gewoon morgen terug gaan en een nieuw toestel vragen, moet kunnen als hij pas een dag oud is.
wel kl.te zeg :(


Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik bedenk me nu dat de camera de eerste foto (die zonder lens) wel had weggeschreven naar de kaart, want ik heb een zwarte foto gewist.

Morgen bellen met KE en ik ga inderdaad een nieuwe camera "eisen".

Truste.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kees10
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2007 18:39
WoonplaatsCOLON Uitgeest

Daimler schreefCOLONIk zou het ook inderdaad eerst is met een andere kaart proberen, ik moet je zeggen ik heb dit niet gehad met mijn 50D.

Gr Rob
Dat bewijst dat er 50D's bestaan die het niet hebben!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Anders even de knoopcel-batterij los halen en er terug in steken? Dan reset je als het ware de camera, als het dan nog niet goed is kun je alsnog bellen.
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

GRoel schreefCOLON...Van alles geprobeerd, accu vervangen, kaart eruit en weer erin, zonder kaart, knoopcel eruit en later weer erin. ...
;)
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Kees10 schreefCOLON
Daimler schreefCOLONIk zou het ook inderdaad eerst is met een andere kaart proberen, ik moet je zeggen ik heb dit niet gehad met mijn 50D.

Gr Rob
Dat bewijst dat er 50D's bestaan die het niet hebben!

Gaaaaaap
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Daar had ik even overheen gelezen, maar dan rest er inderdaad niets anders als morgen even bellen.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Dpreview schreefCOLONFrom an old list:

ERR 50: CF FORMAT

DESCRIPTION: This error occurs when the CF card cannot be formatted in the camera.

REMEDIAL MEASURE: Replace the CF card.

Hopefully it's just a dodgy CF card, though it could be the connector instead. So try a different CF card.
Wijst toch weer op die CF-kaart...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Anoniem 4

boels069 schreefCOLON
GRoel schreefCOLONIk had 'm niet geformateerd in de camera.
Heb je daar een reden voor?
Het OS van de camera is niet gelijk aan dat van de computer.
Jan, dit zou toch niet uit mogen maken zolang je maar formatteert in fat32. Vrijwel alle OS-sen kunnen dat formaat lezen en schrijven. Ook Canon gebruikt bij het formatteren gewoon fat32.
Verder worden bijna alle cards en de meeste usb-sticks af fabriek geformatteerd in fat32. Zo uit de doos kun je er direct op schrijven. Voorkomt veel vragen richting producent.

Een standaard c.q. nieuwe card of één in de pc geformatteerd met fat32 kan zo in de camera en zal worden herkend. Wel moet er in de camera opnieuw geformatteerd worden, want daarbij voegt de Canon software ook een standaard mappenstructuur toe, hoewel dat meestal ook gebeurt zonder vooraf in de camera formatteren. Maar voor een veilige opslag van gemaakte foto’s is het altijd beter om in de camera te formatteren.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nou goedemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties zo laat op de avond. Het is erg fijn als je je zit te ergeren en er zijn mensen die met je meedenken.
Ik heb net Kamera-express gebeld en ze noemden het een DOA (dead on arrival). Gewoon terugsturen en dan gaat er per ommegaande een nieuw exemplaar deze kant op. Ik ruil voor alle zekerheid ook de cf-kaart maar om... Afhalen kan ook (is wel een eindje rijden maar ja mijn vrouw heeft een leasebak en ik heb wellicht niks te doen zaterdag...).
Gelukkig werd er niet moeilijk gedaan, erg positief.

Nogmaals bedankt voor de vele reacties, we weten nu wel nog steeds niet wat het probleem is, maar voor mij is het straks opgelost.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar