Anneke

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Afgelopen dinsdagavond werd een shoot verplaatst en daarom heb ik Anneke benaderd of ze zin had om te komen. Gelukkig had ze tijd!

Dit was mijn 2e shoot met Anneke en het was weer ouderwets gezellig! Wordt vervolgd. :wink:
De visagie deed Anneke zelf.

Hier een paar resultaten:

Kleur of zwart-wit?

1a.:
Afbeelding

1b.:
Afbeelding


De overbelichting is hier bewust gedaan in het kader van experimenteren.

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding


Tja, en als laatste heb ik een compilatie van verschillende poses uit 1 setting gemaakt, maar nét toen ik hem wilde ophangen viel de lijst uit mijn handen. Sorry daarvoor. :wink:

4.
Afbeelding


Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Anoniem 4

Tis weer klasse. Heb echt zitten zoeken naar verbeterpunten, maar kon er geen vinden.
Voor foto 1 kies ik voor de kleurversie, al was het alleen maar om die schitterend blauwe ogen.
De overbelichting bij foto 2 blijft mooi binnen proporties. Alleen jammer dat het ten koste gaat van het blauw van de ogen. Wil je dat puntje voor mij nog even bijwerken. :lol:
Foto 3 is een wat vaker geziene pose, maar hier perfect en subtiel uitgewerkt.
Foto 4 vind ik een heel leuke vondst. Wel jammer van die onhandigheid, nu heb je wel erg veel gulden snedes.
Klein dingetje misschien: ik zie links en rechts een smalle donkere strook, lijkt een beetje op een soort kader, maar dat mis ik boven en onder. Zonder zou de foto voor mij helemaal geweldig zijn.
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Top plaatjes hoor, Ik ben me net een beetje meer aan het verdiepen in deze tak van sport.
Moet zeggen dat ik de Z/W omzettting mooier vind dan de kleuren versie.
verder vind ik 3 en 4 erg mooi. Dan moet ik er wel bij vermelden dat het model wel een hele mooie uitstraling en dito mooie ogen, benen, armen,lijf,haar,etc,etc,.... heeft. :lol:
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON
Heb echt zitten zoeken naar verbeterpunten, maar kon er geen vinden....

Klein dingetje misschien: ik zie links en rechts een smalle donkere strook, lijkt een beetje op een soort kader, maar dat mis ik boven en onder. Zonder zou de foto voor mij helemaal geweldig zijn.
Toch nog wat gevonden dus. :wink:

Nou, je hebt helemaal gelijk. Het viel mij na plaatsing zelf pas op.
Wat is de reden:
Ik ben begonnen met een nieuw bestand met achtergrondkleur zwart.
Foto's erin gezet en netjes gemaakt.
Daarna nog ff aan de levels getrokken.
Uiteindelijk de canvasgrootte aangepast dat ik de verhouding 2/3 kreeg, opgevuld met zwart.

Maar door het trekken aan de levels voordat ik de grootte gewijzigd heb is deze streep ontstaan.
Knullig, maarja...., I'm only human. :roll: :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Anoniem 4

Ach, van je fouten moet je leren. Voordeel: deze fout maak je geen tweede keer meer. :D
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONAch, van je fouten moet je leren. Voordeel: deze fout maak je geen tweede keer meer. :D
Nou..., daar zou ik niet zo zeker van zijn! :roll: :lol:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Mooie platen weer Marius! Toppie!

Al ben ik persoonlijk niet zo van het afhakken van het bovenbeen (lijkt het overgebleven stukje bovenbeen vaak dikker als in werkelijkheid) maar da's ook een kwestie van smaak. :wink:
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONMooie platen weer Marius! Toppie!

Al ben ik persoonlijk niet zo van het afhakken van het bovenbeen (lijkt het overgebleven stukje bovenbeen vaak dikker als in werkelijkheid) maar da's ook een kwestie van smaak. :wink:
Ik gebruik deze compositie erg vaak, misschien wel het meeste naast portretten.
De reden is dat ik het gezicht vaak het belangrijkste vind, en bij een fullbody is het maar een heel klein deel van de foto. Dat vind ik zonde.
Vandaar.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Snap ik, maar waarom dan niet nét boven de knie? Of vind je het dan al eigenlijk het gezicht al te "ver weg".

Dit is een belangstellingsvraag hoor, geen foute opmerkingsvraag. Kon hier namelijk geen goede smiley bij verzinnen. :wink:
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONSnap ik, maar waarom dan niet nét boven de knie? Of vind je het dan al eigenlijk het gezicht al te "ver weg".

Dit is een belangstellingsvraag hoor, geen foute opmerkingsvraag. Kon hier namelijk geen goede smiley bij verzinnen. :wink:
Op een of andere manier vind ik dat gewoon mooier.
Als je de laatste foto bekijkt, daarvan is de foto rechtsonder iets ruimer, voor mij dus eigenlijk al nét te ruim.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Jan-Arie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005 19:34
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
CONTACTCOLON

Mooie foto's Marius ik moet wel even zeggen dat ik absoluut geen verstand hebt van model fotografie ( portret )?
Maar mijn blik gaat heen en weer tussen foto 1a en 1b zowel de kleuren als de zwart witte foto zijn erg sterk maar trekt toch steeds weer naar de zwart witte foto erg mooi.

Jan-Arie
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONAls je de laatste foto bekijkt, daarvan is de foto rechtsonder iets ruimer, voor mij dus eigenlijk al nét te ruim.
Ik snap helemaal wat je bedoel ja. En eigenlijk vind ik dat ook wel maar ik zit zo met die benen. Als je namelijk naar die laatste foto kijkt, vind je haar benen dan ook niet nét een stukkie dunner lijken?

En nu kan Anneke het ook heel goed hebben natuurlijk! Pracht model!
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

ZIet er echt super uit!

Wat zorgt voor de "ronde" vonkeling in de ogen op foto 1? een beauty dish?
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

ikenolaf schreefCOLONZIet er echt super uit!

Wat zorgt voor de "ronde" vonkeling in de ogen op foto 1? een beauty dish?
Yup! Ik heb hiervoor een 44 cm beautydish gebruikt.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Damn, die eerste is echt zooooo mooi.. :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
lapostel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 22:00

Ik weet niet of het een grapje is voor foto 4 of erg dom, maar dan wel erg veel dom geluk wat een mooie foto zo met het gebroken glas erin gewoon een topper.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Vind de eerste erg mooi. De kleurenversie bevalt mij beter dan de zw/w versie.

Bij de tweede foto heb ik 't idee dat er streepjes door haar irissen staan, alsof er een lens dubbel in haar oog zit. Geen idee of dit de bedoeling is, maar dat is wat mij eraan opvalt....

Gr. Gaby
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar