Imagetank of Netbook!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

helaas heeft mijn imagetank kuren, kan nu weer geen kaartjes lezen en uploaden en dat is niet de eerste keer (Seitec) kan hem wel gebruiken als harddisk, maar om mijn kaartjes er op te zetten daar is ie nu eigenlijk te onbetrouwbaar voor.

ik ben dus nu op zoek naar of een nieuwe betrouwbare imagetank of een klein netbook , deze laatste zal alleen gebruikt gaan worden voor het uploaden van mijn kaartjes tijdens reportages die ik maak, daarna worden ze thuis op de pc en externe schijf gezet.

wat is nu handiger een netbook of en nieuwe imagetank, ik wil er in elk geval geen honderden euro's aan uitgeven , ongeveer een €250, iets meer of minder is geen ramp.

enerzijds lijkt het me handig dat ik de foto's gelijk kan zien na het uploaden op de netbook en dan ook gelijk kan selecteren,
op mijn imagetank kon dat niet (zag dat zeker de laatste tijd toch wel als gemis)
je hebt natuurlijk ook imagetanks met schermpjes, maar voor die prijs kan ik dus ook een klein netbook aanschaffen en dan heb ik ook nog eens 160 gb ruimte.

daarnaast vroeg ik me af, is het uploaden via een netbook niet sneller dan via een imagetank?

wie heeft tips wat betreft evt welke imagetank of welke netbook.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

kijk eens naa een imagetank van vosonic . dat zijn we de betere .
ik heb ook zo een seitec maar vind het niet geweldig.

ik weet niet of ik hier een link mag plakken zo niet verwijder hem maar.
deze lijkt me een fijn app om mee te werken .
http://www.4memory.nl/vosonic-vp8870-au ... 679050281e
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Even een compleet andere benadering misschien.
Maar als je nu een paar extra cf kaarten koopt ben je goedkoper uit en hoef je kwa gewicht niet veel meer mee te sjouwen.

Mocht dat te duur zijn zou ik persoonlijk voor een netbook gaan.
Dan kun je mits wifi in de buurt je foto's eventueel ook nog online opslaan.
Laatst gewijzigd door 1 op lairnoc, in totaal 26 keer gewijzigd.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Voor (iets meer dan) 200 euro koop je een netbook, oftewel een imagetank mét scherm.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

die vosonic die ik bedoel heeft een scherm .
en kan ook met raw overweg. en ook kan je de exif gegevens uitlezen,
ik zou zelf niet een laptop nemen die dingen zijn onhandig om mee te nemen, zo een imagetank stop je zo in je fototas,
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

zo dat is snel, wat een reacties al, alvast bedankt, ga het allemaal even bekijken.

imagetank is i.d.d klein om mee te nemen, maar zo'n netbook heeft eigenlijk ook niks om het lijf en is ook erg klein, daarnaast weegt hij ook haast niets.

extra kaartjes kopen is geen optie, heb voldoende kaartjes dat is dus geen probleem, werk samen met nog een andere fotograaf en wij krijgen nu ook vaker de vraag of we b.v ook nog voor dezelfde dag bedankkaartjes kunnen afdrukken die men na het feest kan uitdelen, dat kan wel, maar alleen als je dus direct de foto's kunt bekijken en een keus met het bruidspaar kunt maken voor de afdruk,
zo ook is het een stuk makkelijker om bij b.v geboortes direct met de ouders door de foto's heen te kunnen kijken voor de keus van afdruk voor geboorte kaartjes, zo kan ik nog wel wat zaken opnoemen waarbij het e stuk handiger is als je iets met scherm hebt :)

ik neig naar een klein netbook, maar is het uploaden van de kaartjes daarbij sneller als bij een imagetank, dat lijkt me ook wel handig om te weten, via mijn pc en laptop gaat het in elk geval sneller dan via mijn seitec imagetank.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik denk als je een goede imagetank koopt dat er niet zoveel verschil in zit voor het uploaden van de data,
misschien kan je het via de site van de dealer meer tech info vinden over de apparaten.

suc6
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Je zult je camera via USB aan moeten sluiten. Netbooks hebben dacht ik geen CF-kaartlezer (mijn huidige 17" laptop trouwens ook niet )
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zo'n netbook is natuurlijk ook reuze handig om onderweg even je email te sjekken, of om foto's op te sturen.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Als het je echt om de backup gaat zou ik geen netbook nemen. Simpel om een aatal redenen in verhouding tot een imagetank:
- lange opstarttijd
- beperktere accuduur
- overdracht via cardreader of camera omdat CF niet ondersteund wordt
- gewicht en volume groter dan imagetank
- meer handelingen voor hetzelfde resultaat
- aantrekkelijker voor diefstal tijdens een shoot

zelf heb ik een Nexto Imagetank Heel efficient en snel (ong 40sec voor 1Gb), lange accuduur en compact.

succes,
Sarpa
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik heb zowel de Vosonic 8870 als een Netbook Gigabyte T1028X en er is voor beide iets te zeggen.

- imagetank met scherm lekker klein.
- Netbook mits die redelijk presteert is makkelijk om kleine aanpassingen te doen aan een foto op locatie. Zo moest ik laatst een foto als bedankje bij een bruiloft 90 x printen dan is het erg makkelijk als je de foto even snel kan bewerken.

Qua snelheid om een dump te maken ontloopt elkaar niet echt, alleen als je tijdens een shoot een card moet dumpen is dat veel makkelijker om het via een imagetank te doen dan via een netbook.


Gr,

Rob
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb voor een aantal redenen een netbookje aangeschaft, voornaamste reden was lekker tijdens vakantie's in een dood momentje (alsof je die hebt op vakantie ?) je email chequen en kijken of Eos Digitaal nog wel functioneerd als ik weg ben :roll: , maar ook om eventueel gelijk een back-up te maken en de foto's eventueel gelijk te bewerken , omzetten ed.

Ik vind voor dat kleine beetje meer geld zo een netbookje vele male handiger en leuker dan een imagetank, heb er ook gelijk een DVD branddertje bij gekocht (dat zit er niet ingebouwd).

Zo kon ik :

Email chequen
Internetten
Bach-uppen
Films kijken

dus al met al een handig klein, snel apparaatje.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Navigator

Voor E.160,00 koop je de EPSON P-3000 bij Kamera-Express, 40GB met 4" scherm. Heb 'em hier voor mij staan: prima device!

Peter
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Closeshooter schreefCOLONde foto's eventueel gelijk te bewerken , omzetten ed.
Sorry hoor, maar iedereen heeft hier de mond vol van RAW, gecalibreerde schermen, workflow etc en dan zouden we wel een netbook adviseren omdat het zo fijn is dat je foto's kan bewerken op vakantie.

Als het alleen gaat om opslag kun je er niet omheen dat een imagetank gewoon de snelste oplossing is. Wil je toch snel wat kunnen laten zien aan klanten etc, dan is een imagetank geen optie meer, dan moet je een laptop, netbook oid hebben.

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

je kunt iets lezen of iets lezen, ik zei eventueel !
Fotograferen is kijken niet klikken.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Navigator schreefCOLONVoor 160 euro koop je de EPSON P-3000, 40GB met 4" scherm.
En voor 229 euro koop je een MSI U100-0W1eu, 160GB met 10" 1024x600 scherm.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

om even dingen toe te lichten, vroeger koste een CF kaartje een vermogen, heb er nog van 128 MB liggen die net zoveel kostte als tegenwoordig 4 GB, dus toen was het raadzaam om een imagetank te kopen , niet zozeer voor back-up, maar als opslag, tegenwoordig is een imagetank alleen maar nuttig als back-up, als directe opslag koop je net zo handig wat extra kaartjes.
Daarom is een Netbook vandaag de dag ook best handig, ook als back-up, de meeste hebben tegenwoordig 160 GB aan boord, maar ook om andere leuke dingen mee te doen.
Het werkt niet sneller dan een Imagetank, maar is wel veelzijdiger, nadeel is wel dat het nogal diefstalgevoelig is, maar dat is tegenwoordig alles.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 19 keer gewijzigd.
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Misschien is een mooie mediaplayer ook een optie?
Ikzelf heb een Archos, 80 GB. Heeft een harde aluminium behuizing, niet kapot te krijgen. Scherm is super goed. Op marktplaats heb je mooie staan, nieuw zijn ze redelijk prijzig.

Succes met je keuze.

Gr,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik had ooit een Vosonic, maar deze kon niet overweg met de NEF bestanden van mijn Nikon D200. Hier kwam ik pas thuis achter. Sindsdien ben ik een beetje angstig geworden voor een imagetank.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar