Verf voor studiovloer

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

Een vriendin is bezig met het maken van haar eigen studio. Nu weet ze niet wat ze met de vloer moet doen. Er is een 2 componentenverf van Flexa. Maar in de winkel zeiden ze dat dit nogal snel gaat barsten.

Wat gebruiken jullie voor je studiovloer? of wat zijn goede oplossingen?

Alvast bedankt
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Voor op een vloer zou ik betonverf gebruiken. Van te voren natuurlijk goed schoonmaken met genoeg ammoniak ;)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

Kijk wel uit met verf op een betonnenvloer, want als deze vloer gelegt is op zand dan kan het opkomende vocht de verf erafdrukken.
Het beste is Oxan Vloerverf en die kan je in diverse kleuren krijgen,

Succes en gr Ben Brons
Ben Objectief
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

wat betrefd kleur, zou ik gaan voor middengrijs, tot zwart, dit reflecteerd geen licht, en dus geen kans op ergens wat teveel licht, of de verkeerde kleur.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Als je het goed wilt doen

1. zorgen dat de vloer goed schoon is (vet, vuil en stofvrij)
2. vloer behandelen met een primer (voor de hechting)
3. vloer 2x behandelen met een (watergedragen, deze stink niet) vloercoating.

Als er op 1 of ander manier vocht in de vloer komt of je vloer te veel vocht bevat zal je vloercoating los gaan laten. Het is wel verstandig om de vochtgehalte in de vloer te meten voordat je aan de slag gaat (bij vrij nieuwe woningen zou ik dit zeker doen)

Maar goede vloercoating is vrij duur, misschien een goedkopere oplossing stukje niet te duur tapijt of zeil, vaak in een coupon te koop en veelal een stuk netter, zeker vergeleken de goedkope betonverfen :wink:

Je zou hier eventueel info kunnen vragen voor een vloercoating.
http://www.procoatings.nl/templates/fil ... ?page_id=1
Laatst gewijzigd door 2 op peter b, in totaal 2 keer gewijzigd.
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Ernst-Jan schreefCOLONVoor op een vloer zou ik betonverf gebruiken. Van te voren natuurlijk goed schoonmaken met genoeg ammoniak ;)
ammomiak :shock: :lol: als je feest wil hebben moet je dat doen. Je hebt hiet speciaal vloerreiniger voor die reukloos is :wink:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

peter b schreefCOLONmisschien een goedkopere oplossing stukje niet te duur tapijt of zeil, vaak in een coupon te koop en veelal een stuk netter, zeker vergeleken de goedkope betonverfen :wink:
Da's niet handig... Als je er achtergrondpapier op legt wil je niet dat dames met hakken, stoel- of tafelpoten door je papier heen gaan. In een studio graag een zo hard mogelijke ondergrond.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

Bedankt voor alle reacties. Wat betreft de ondergrond bewerken gaat wel lukken, maar het gaat nu specifiek om wat voo merk/soort verf kan je het beste gebruiken? Witte verf wat beetje glossy achtige kenmerken heeft.
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Kijk eens naar Wijzonol of Sigma-Coatings
Als je goede verf neemt dan heb je daar veel langer plezier van en werkt ook fijner.

Laat je gewoon adviseren in een verf speciaal handel. Niet bij de Gamma ofzo

Je hebt speciale verf soorten voor bijvoorbeeld trappen , deze is slijtvaster
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

BenBrons schreefCOLONKijk wel uit met verf op een betonnenvloer, want als deze vloer gelegt is op zand dan kan het opkomende vocht de verf erafdrukken.
Het beste is Oxan Vloerverf en die kan je in diverse kleuren krijgen,

Succes en gr Ben Brons
let op deze mijnheer kan het weten, zit al behoorlijk wat jaar in de verfbuisiness, toch Ben ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

jeveos schreefCOLON
peter b schreefCOLONmisschien een goedkopere oplossing stukje niet te duur tapijt of zeil, vaak in een coupon te koop en veelal een stuk netter, zeker vergeleken de goedkope betonverfen :wink:
Da's niet handig... Als je er achtergrondpapier op legt wil je niet dat dames met hakken, stoel- of tafelpoten door je papier heen gaan. In een studio graag een zo hard mogelijke ondergrond.
Daar zie je maar ieder zijn ervaring :lol: Maar ga eens langs bij die verfgroothandel waar ik dat linkje van heb geplaatst, ze zitten ook in katwijk. Zij voeren diverse A merken en kunnen je ook van advies voorzien.

Ik kom zelf al jaren in een vestiging van hun in Almere.
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

peter b schreefCOLON
Ernst-Jan schreefCOLONVoor op een vloer zou ik betonverf gebruiken. Van te voren natuurlijk goed schoonmaken met genoeg ammoniak ;)
ammomiak :shock: :lol: als je feest wil hebben moet je dat doen. Je hebt hiet speciaal vloerreiniger voor die reukloos is :wink:
Hahah, ja dat heb ik laatst verkeerd gedaan: 1L ammoniak ipv 100mL :lol:
Vloerreiniger is vast veel duurder van 'n paar cent voor 'n fles ammoniak (ons bint zuunig)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En volgens mij ook behoorlijk duizelig als je 10 keer teveel amoniak erin doet.

Persoonlijk zou ik toch gaan voor parket of zijl ipv verf. Het is toch wat sneller gelegd en wat zachter (in het geluid dan)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar