Waar denk je aan?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

Van het weekend weer eens heerlijk een weekendje weg geweest en uiteraard mocht mijn camera niet achterblijven. Tijdens dit weekend heb ik een aantal foto's gemaakt, waarvan ik deze toch wel goed geslaagd vind.
Ik twijfel tussen testcase en showcase, dus mocht een Modje dit beter in showcase vinden passen: Feel free to move this topic.
Achteraf gezien, had ik misschien de foto iets ruimer kunnen nemen. Nu zit er naar mijn mening erg weinig ruimte boven in de foto.
Ik heb twee vragen aan jullie:
- Wat zou je anders doen of willen verbeteren aan deze foto?
- Waar denk je aan bij deze foto?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=160013[/img]
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Wat je zelf al zegt: ik zou hem iets ruimer nemen met wat meer vrije ruimte naast de bank.

Waar ik als eerste aan dacht? Grafsteen/begraafplaats (ja sorry :oops:) en verder zie ik wat ik zie: een heerlijk bankje met uitzicht op zee.

Groetjes,

Suzanne
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Mooie foto, maar wat is dat toch met die handtekeningen. Dat vind ik echt storend. Als je dan per se een handtekening op je foto wilt zetten, waarom dan niet wat kleiner, en in het kader.
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

luckynoodles schreefCOLONWat je zelf al zegt: ik zou hem iets ruimer nemen met wat meer vrije ruimte naast de bank.

Waar ik als eerste aan dacht? Grafsteen/begraafplaats (ja sorry :oops:) en verder zie ik wat ik zie: een heerlijk bankje met uitzicht op zee.

Groetjes,

Suzanne
Als ik naar een mening / gedachte vraag hoef je nooit sorry te zeggen! Ik kan en wil namelijk niet bepalen wat iemand denkt. Ik ben alleen heel erg dankbaar als mensen dit (wanneer gevraagd) eerlijk durven te zeggen.

Jouw gedachte komt gelukkig heel erg dicht bij wat ik met deze foto wilde zeggen. :)

Er is overigens niemand uit mijn familie/kennissenkring recent overleden voor iemand dat denkt. ;)
JdeK schreefCOLONMooie foto, maar wat is dat toch met die handtekeningen. Dat vind ik echt storend. Als je dan per se een handtekening op je foto wilt zetten, waarom dan niet wat kleiner, en in het kader.
Dank je, maar meer bedankt voor het tweede deel van je feedback. Daar kan ik namelijk wat mee! :)
De rand is een beetje apart uitgevallen in Bordermaker evenals het watermerk. Het komt denk ik door de upgrade naar Aperture 3... :twisted: Ik zal ik morgen even naar kijken.
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Doe je dat automatisch? rand en watermerk, met een aperture plugin?
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

Ik had je inleiding gelezen, en je vraag, waar denk je aan?
Toen ik de foto voor me scrolde dacht ik in een flits......

Het einde!!
Het einde der tijden, het einde van een mensenleven...
Ik weet het niet precies, maar wel het einde van iets dat mooi is geweest!


Groeten Marcel
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

JdeK schreefCOLONDoe je dat automatisch? rand en watermerk, met een aperture plugin?
Verkleinen tot max 900px x 900px, verscherpen, rand en watermerk inderdaad....
Ik gebruik de BorderFx plugin, maar er zijn er meer.
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

hoihoi

zwartwit settings kunnen misschien iets krachtiger.. (van het bankje) maar ik vind het wel een straffe plaat.. compositie misschien iets verbeteren, hij staat horizontaal iets te centraal mijnsinziens....
vertikaal wel netjes denkik..

Kader vind ik wat te grof..
Logo vind ik afschuwelijk.. ontkracht de schoonheid van de foto in het gehele vlak, nette lettertjes in het zwarte gedeelte komt vaak de foto alleen tengoede, naam of letters kunnen dan wel maar een verwijzing naar een site vind ik foeilelijk..


Ondanks dit negatieve relaas vind ik de foto wel lekker kijken...
creativiteit straalt er wel vanaf.. nu misschien de finishing touch ..
Het is maar een mening en geen voldongen feit hoor.. :wink:

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar