Éen aap te veel.

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Beste hobbyisten
Graag zou ik jullie hulp willen hebben voor de onderstaande foto.

Op foto twee zien jullie dat er een aap op de voorgrond zit. Mijn vraag is hoe kan ik deze weghalen in photoshop CS3.

Ik heb expres geen RAW bestand bij gedaan omdat ik dit zelf wil leren te doen.

Oude bewerking:
Afbeelding

Nieuwe bewerking met de aap
Afbeelding
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

klonen tot je arm er vanaf valt :)
Voor howto's kan je het beste even op youtube kijken, daar staan genoeg voorbeelden.
Je bent in je eerste foto iets te rigoreus te werk gegaan en heb je iets teveel aan de schuifjes gezeten ;)

Plaats alsnog even een RAW file, het is altijd leuk om verschillende bewerkingen te zien en daar kan je zelf ook wat van leren.
Daarnaast kan je ook stukjes van andere foto's die daar zijn geschoten gebruiken.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
fritsfranken
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2010 12:43
WoonplaatsCOLON Roosendaal

Je "oude bewerking" is op zich zo slecht nog niet alleen inderdaad iets te rigoureus. De scheiding tussen poot en grond is gewoon te soft. Gebruik het stukje in het origineel boven de tweede (niet gewenste) aap. Die is vrij hard en kan dus goed gecloned worden.
[color=#315575][size=75]
50D | 18-200 EF-S F3.5-5.6 IS | Lowepro Fastpack 200 | Hoop wensen...[/size][/color]
Racefreaka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010 14:56
WoonplaatsCOLON Tilburg

Idd clonen. Ik zou er alleen misschien eerder voor kiezen om de stro door te trekken (waar nu op foto 1 da softe gat valt). Ik vind altijd dat ik het minst last heb van drukke stukken (b.v. gras, stenen, stro, etc,)
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak

[size=75]CANON 7D | EF 24-105 f/4.0[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM | EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | 430 EX[/size]
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

De kunst is om die aap te verwijderen zonder dat je ziet dat het bewerkt is.
dat is bij foto 1 heel duidelijk te zien.
mijn manier is eerst het hoofd onderwerp compleet maken,in dit geval een stukje rechterbeen bij clonen.
daarna de aap uitknippen en op een aparte laag zetten,en de zichtbaarheid uit.
dan kan jeje rustig richten om de storende elementen weg te clonen,zonder je druk te maken over het hoofdonderwerp(want die staat toch apart).
ga net zolang door tot dat het klopt.
zet dan het hoofdonderwerp weer zichtbaar.
dan is de kleine aap weg en zit de groote aap op een ondergrond die klopt.
Gebruikers-avatar
javelin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 10:13
WoonplaatsCOLON roosendaal

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=160123[/img]

Ik heb me even vermaakt.Inderdaad klonen is het enigste wat ik heb gedaan.(het kan nog beter zie ik nu pas)
Ongeveer 10 minuten bezig geweest.

Gr
Dylan
canon 7D+grip 30D+grip 70-200 F4.0[color=red]L[/color] / 28-105 / 50mm f1.8 / Tokina 12-24 F4 /sigma 500dg super/cactus v4.
[url=http://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=o62gfp54&user=skydiveseppe]Mijn Oypo[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

In dit geval had ik in mijn fotovoorraad gezocht naar een foto waar je nog wat meer hooi hebt zodat je uit die foto kan clonen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Nou het is mij een beetje gelukt
Afbeelding

Nu nog even wat contrast aanpassen in levels? of kan ik dit beter doen met curves.
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Zou ik dat ook hebben gedaan ??????

Afbeelding

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op ebvandevechte, in totaal 20 keer gewijzigd.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sorry dat ik het zeg hoor, maar je ziet nog overduidelijk dat het bewerkt is. En sorry dat ik ook dit ga zeggen hoor, maar in mijn ogen is deze foto het ook niet waard om zo veel tijd in te steken, tenzei je het als oefenobject gebruikt. De foto is op zich wel goed hoor, maar in mijn ogen geen foto waarje uren in wil steken, dan is het makkelijker om terug te gaan naar de dierentuin om de foto opnieuw te maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

@ebvandevechte
Hahaha ik weet genoeg.:)

bmvduin schreefCOLONSorry dat ik het zeg hoor, maar je ziet nog overduidelijk dat het bewerkt is. En sorry dat ik ook dit ga zeggen hoor, maar in mijn ogen is deze foto het ook niet waard om zo veel tijd in te steken, tenzei je het als oefenobject gebruikt. De foto is op zich wel goed hoor, maar in mijn ogen geen foto waarje uren in wil steken, dan is het makkelijker om terug te gaan naar de dierentuin om de foto opnieuw te maken.
Het is een oefen project geworden laten we het zo stellen:).
Ik ben aan het afkicken op lightroom en probeer mijn bewerkingen voortaan in photoshop te doen.

Toch bedankt voor je reactie.
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

wat ik bij deze foto heb is als je de originele niet had laten zien en een van je latere bewerkingen had het nog iets lastiger geweest om te zien dat deze geshopped is.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Rick T schreefCOLON
Ik ben aan het afkicken op lightroom en probeer mijn bewerkingen voortaan in photoshop te doen.

Toch bedankt voor je reactie.
ik weet dat dit een heel andere discussie is, maar Lightroom is er juist als aanvulling op Photoshop, van uit Lightroom kun je erg gemakkelijk foto´s openen en bewerken in Ps. Door een foto te selecteren in Lr en ctrl-e te kiezen open je de foto in PS, als je de foto daarna opslaat dan maart hij er een kopie van in Lr, erg makkelijk dus.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar