een triootje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

een trio met ook de vraag welke v/d 2 , zw/w of kleurenversie?

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 Dit is eigelijk bedoelt als briefpapier voor het model. Maar wel zonder mijn logo dan.
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

uhh trio ? bedoel je de drie foto's anders is het toch echt een duo lijkt mij,

het briefpapier vind ik nog de mooiste en van de bovenste twee doet de kleur het bij mij het best.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Weer misleiding :)
Duo vind ik niks aan maar een trio daar in tegen wel zeker :)

Anyway, ik vind dat je veel foto's aflevert maar elke keer stoor ik me aan de bewerkingen. Het is allemaal wel leuk bedacht maar ik mis de "finishing touch"

Ik zou wel wat minder vlak willen zien, maar dat is wellicht mijn smaak :)
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLONWeer misleiding :)
Duo vind ik niks aan maar een trio daar in tegen wel zeker :)

Anyway, ik vind dat je veel foto's aflevert maar elke keer stoor ik me aan de bewerkingen. Het is allemaal wel leuk bedacht maar ik mis de "finishing touch"

Ik zou wel wat minder vlak willen zien, maar dat is wellicht mijn smaak :)
kan je eens een foto posten die volgens jouw de finishing touch heeft?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

nummer 3 is met stip de beste van de 3.

Van de bovenste twee vind ik nummer 1 heel mooi.
De kleurenversie is me te hard.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLON
Drwizz schreefCOLON
Anyway, ik vind dat je veel foto's aflevert maar elke keer stoor ik me aan de bewerkingen. Het is allemaal wel leuk bedacht maar ik mis de "finishing touch"
kan je eens een foto posten die volgens jouw de finishing touch heeft?
Nou PDH, jij post toch, dus moet jij dat zelf ook laten zien.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLON
PDH65 schreefCOLON
Drwizz schreefCOLON
Anyway, ik vind dat je veel foto's aflevert maar elke keer stoor ik me aan de bewerkingen. Het is allemaal wel leuk bedacht maar ik mis de "finishing touch"
kan je eens een foto posten die volgens jouw de finishing touch heeft?
Nou PDH, jij post toch, dus moet jij dat zelf ook laten zien.
excuseer? Drwizz zegt dat hij die finishing touch mist. Dus vraag ik naar een voorbeeld om te tonen wat hij bedoelt ! Of zie ik het verkeerd? :?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

en zo gaat het keer op keer met het beoordelen van pdh zijn foto's.......kritiek krijgen is één, maar er juist mee omgaan is een tweede. ik heb het gevoel als er iets van kritiek komt op een foto van pdh dat de knop naar verdedigings mode schiet, je kan ook vragen hoe hij dit dan gedaan zou hebben en niet vragen van als je het zo goed weet laat zelf dan eens wat zien.

houdoe
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Wat ik bedoel is dat de foto's erg vlak zijn.
Daar bedoel ik de belichting en de nabewerking mee.
Als ik bijvoorbeeld naar de huid kijk dan heb ik niet het gevoel dat dat lekker wegkijkt.
Nu zijn er mensen die mijn huidbewerking weer "too much" vinden maar dat is een andere discussie.

Op een of andere manier mis ik diepgang in de foto's
Het lijkt alsof het is afgeraffeld.

Ik bedoel dit niet kwaad natuurlijk maar probeer je te helpen zoals iedereen dit probeert.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi PDH,

voor mij is nummer 3 wel super.

ik heb niet zo heel veel verstand van dit soort fotografie maar de compo's vind ik niet slecht hoor.

alleen waar de meeste mensen op hameren bij dit soort foto's is gewoon dat de nabewerking heel belangrijk is zoals retoucheren en belichting ,make up enzv..

wat betreft het briefpapier: DOE MIJ MAAR 5000 VELLETJE'S !!!

OF TOCH MAAR NIET, WANT IK ZOU ALLEEN MAAR SCHEEF SCHRIJVEN MET DEZE DAME OP HET PAPIER . :lol:

mvg,

Boss Hogg

:wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Aquila
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2007 16:00
WoonplaatsCOLON Kortessem (B)

Als het mij is toegestaan wil ik wel even iets over die "finishing touch" kwijt.

Een eerste puntje, zeker bij de tweede foto, is de "uitsnede/overgang" vanonder. Zet je penseel wat groter, met een lagere stroming. Gebruik nog liever een groot radiaal gradient. Snij de elleboog rechts niet zomaar af en werk in het midden de grijze achtergrond aan hun ellebogen wel weg.

Een tweede puntje is huidbewerking. Dit zijn toch foto's waar een zeker "glamour" gehalte van afstraalt, pas dan ook een bewerking toe naar dit genre. Zorg dat je een redelijk sterke huidbewerking in een apparte layer doet, en pas daarna je layer vulling aan. Hierdoor kun je altijd mooi varieren naar wat de wensen van jezelf of het model zijn.

Een derde puntje gaat hier op verder, de kleine details zoals de witte streep over de schouder van de blonde dame, die ene lok haar bij de bruine dame, de huidplooitjes bij de brunette haar schouder, ...

Een vierde puntje is bewerking van de witvlakken als ogen en tanden. De linkse dame heeft mooie witte ogen en geen tanden zichtbaar, maar de rechtse dame heeft bv een adertje in haar rechteroog. Dit is zeer snel weggewerkt. Verder kan je ook heel snel aan de hand van curves-layer en een masker de tanden witter maken. Klein detail, groot effect.

Een laatste puntje, staat de witbalans wel 100% goed ingesteld? Voor mij persoonlijk komt er veel te veel rood naar voor in de foto? Voor de zekerheid even de roodcurve verplaatst, en ik vind persoonlijk de foto dan direct heel anders overkomen.


Ik hoop dat je hier iets mee kan doen?

Voor de foto's zelf vind ik het briefpapier voor het model heel leuk gedaan. De eerste bewerking vind ik ook leuk wegkijken, alleen opletten dat het detail in de brunette haar haren wel wat zoek is!
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLONHoi,

Wat ik bedoel is dat de foto's erg vlak zijn.
Daar bedoel ik de belichting en de nabewerking mee.
Als ik bijvoorbeeld naar de huid kijk dan heb ik niet het gevoel dat dat lekker wegkijkt.
Nu zijn er mensen die mijn huidbewerking weer "too much" vinden maar dat is een andere discussie.

Op een of andere manier mis ik diepgang in de foto's
Het lijkt alsof het is afgeraffeld.

Ik bedoel dit niet kwaad natuurlijk maar probeer je te helpen zoals iedereen dit probeert.
allereerst even vertellen dat ik weinig aan de huid bewerk om 2 of eiegelijk 3 redenen.
1) er is een visagiste en haar werk mag ook gezien worden.
2) ik hou meer van naturel en niet van plastieke poppen.
3) ik ben geen photoshopheld, goed genoeg om het uiteindelijke resultaat naturel te houden.

en natuurlijk is het fijn opbouwende kritiek te krijgen, zoals ik al eerder aangaf, en neem ik mee wat ik kan gebruiken.

Ja, als er een foto gepost wordt van PDH volgt er kritiek, verdedigende? Ik denk dat ik slecht bezig zou zijn moest ik niet achter mijn foto's staan toch?
Maar wat ik hier ook meer en meer merk is een legertje volgelingen van bepaalde criticasten. Als hij of zij het zo zegt dan zal het wel zo zijn en wordt er vlot beaamd. Ik probeer mijn eigen ding te doen, een eigen creatie te creëren en niet de aap uit te hangen. Dus ja ik verdedig mijn werk en ja ik ga niet in op alle reacties omdat sommigen gewoon een replica van anderen zijn.

Waarschijnlijk volgt er nu weer een hoop weerwerk en nog minder reacties op mijn posts en misschien moet ik daaruit concluderen dat ik niet tot het elite groepje hier hoor.
Of misschien moet ik zoals vele van het elitegroepje enkel foto's bekritiseren en zelf héél weinig posten. Dat werkt blijkbaar prima.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Aquila schreefCOLONAls het mij is toegestaan wil ik wel even iets over die "finishing touch" kwijt.

Een eerste puntje, zeker bij de tweede foto, is de "uitsnede/overgang" vanonder. Zet je penseel wat groter, met een lagere stroming. Gebruik nog liever een groot radiaal gradient. Snij de elleboog rechts niet zomaar af en werk in het midden de grijze achtergrond aan hun ellebogen wel weg.

Een tweede puntje is huidbewerking. Dit zijn toch foto's waar een zeker "glamour" gehalte van afstraalt, pas dan ook een bewerking toe naar dit genre. Zorg dat je een redelijk sterke huidbewerking in een apparte layer doet, en pas daarna je layer vulling aan. Hierdoor kun je altijd mooi varieren naar wat de wensen van jezelf of het model zijn.

Een derde puntje gaat hier op verder, de kleine details zoals de witte streep over de schouder van de blonde dame, die ene lok haar bij de bruine dame, de huidplooitjes bij de brunette haar schouder, ...

Een vierde puntje is bewerking van de witvlakken als ogen en tanden. De linkse dame heeft mooie witte ogen en geen tanden zichtbaar, maar de rechtse dame heeft bv een adertje in haar rechteroog. Dit is zeer snel weggewerkt. Verder kan je ook heel snel aan de hand van curves-layer en een masker de tanden witter maken. Klein detail, groot effect.

Een laatste puntje, staat de witbalans wel 100% goed ingesteld? Voor mij persoonlijk komt er veel te veel rood naar voor in de foto? Voor de zekerheid even de roodcurve verplaatst, en ik vind persoonlijk de foto dan direct heel anders overkomen.


Ik hoop dat je hier iets mee kan doen?

Voor de foto's zelf vind ik het briefpapier voor het model heel leuk gedaan. De eerste bewerking vind ik ook leuk wegkijken, alleen opletten dat het detail in de brunette haar haren wel wat zoek is!
kijk, dit is een heel fijne manier van kritiek krijgen. Hier wordt ook dadelijk vertelt wat er mis is en hoe dit te verbeteren. Misschien dat wij Belgen toch een andere manier hebben van foto's bekijken en commentaar geven?

je hebt een PM
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
shortie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 10:25
WoonplaatsCOLON Hoeksche Waard

Pffffffffff vermoeiend zeg.

Nou ik behoor tot geen enkele elite groep maar neem de mening/kritiek/ visie van anderen tot je en beslis zelf of je er iets mee wilt doen of niet. End of story

just my 2 cents

ps vind de foto's ook zeker niet af en de nabewerking versterkt naar mijn id de toch al kitscherige look
5D MKII, L 17-40 f/4, L 70-200 f/4 IS, Lowepro Flipside 300, Manfrotto 190B /488RC4.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

@ Drwizz, op volgend topic lees ik een post van jouw die sterk aanleunt bij mijn idee over jouw reactie hier : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=78671 nml, dat je weinig bent met de meeste reacties omdat ze niet echt iets meegeven om bij te leren. dat gedacht kreeg ik ook bij jouw eerste reactie. Wat bedoelt hij en kan hij zeggen hoe het beter moet?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLON@ Drwizz, op volgend topic lees ik een post van jouw die sterk aanleunt bij mijn idee over jouw reactie hier : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=78671 nml, dat je weinig bent met de meeste reacties omdat ze niet echt iets meegeven om bij te leren. dat gedacht kreeg ik ook bij jouw eerste reactie. Wat bedoelt hij en kan hij zeggen hoe het beter moet?
Hey makker...
Ik heb het niet over mijn topic maar over jouw topic.
Als je zo pissed off bent over mijn reactie dan is het beter dat je geen foto's meer post.
Ik kan tegen kritiek maar jij blijkbaar niet.
Is niet erg maar ga je dan niet verschuilen achter je nationaliteit.
Ga dan posten op Belgium Digital....
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLON
PDH65 schreefCOLON@ Drwizz, op volgend topic lees ik een post van jouw die sterk aanleunt bij mijn idee over jouw reactie hier : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=78671 nml, dat je weinig bent met de meeste reacties omdat ze niet echt iets meegeven om bij te leren. dat gedacht kreeg ik ook bij jouw eerste reactie. Wat bedoelt hij en kan hij zeggen hoe het beter moet?
Hey makker...
Ik heb het niet over mijn topic maar over jouw topic.
Als je zo pissed off bent over mijn reactie dan is het beter dat je geen foto's meer post.
Ik kan tegen kritiek maar jij blijkbaar niet.
Is niet erg maar ga je dan niet verschuilen achter je nationaliteit.
Ga dan posten op Belgium Digital....
beste, ook ik kan tegen kritiek !!!!!! maar verwacht dan wel dat er een beetje meer inhoud bij zit van hoe het wel beter kan. En het is niet omdat jouw reactie wat uit de bocht is dat jij mag beslissen dat ik maar elders moet gaan posten. Tenzij jij natuurlijk de eigenaar bent van EOS Digital.

En bij deze aanschouw ik dit topic als afgehandelt en mag er een slotje op!
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Die Jumper is wel heel goed gelukt; heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar wat is dat moeilijk zeg.

Bij foto 1 en 2 vind ik de grijs/wit het mooister --> die met de kleuren komt erg blauwkoud op mijn scherm over. Terwijl het model rechts wel een rode gloed op de wang heeft. En het paars op de hoed zou er dan wat meer uit mogen knallen.

Misschien is het een optie om de uitsnede wat vierkanter te maken, dan is de cirkel met uitvlakking ook wat harmonieuzer (nu zit het in een rechthoek en dat kijkt wat raar, temeer omdat er beneden meer ruimte is dan boven).

Die van het briefpapier vin dik qua foto heel mooi, maar de kleuren zijn wat flets --> T-shirt van het model gaat bijna op in de achergrond, ik denk als je de exposure / witbalans iets omhoog gooit je al een heel eind bent.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Hari Seldon schreefCOLONDie Jumper is wel heel goed gelukt; heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar wat is dat moeilijk zeg.

Bij foto 1 en 2 vind ik de grijs/wit het mooister --> die met de kleuren komt erg blauwkoud op mijn scherm over. Terwijl het model rechts wel een rode gloed op de wang heeft. En het paars op de hoed zou er dan wat meer uit mogen knallen.

Misschien is het een optie om de uitsnede wat vierkanter te maken, dan is de cirkel met uitvlakking ook wat harmonieuzer (nu zit het in een rechthoek en dat kijkt wat raar, temeer omdat er beneden meer ruimte is dan boven).

Die van het briefpapier vin dik qua foto heel mooi, maar de kleuren zijn wat flets --> T-shirt van het model gaat bijna op in de achergrond, ik denk als je de exposure / witbalans iets omhoog gooit je al een heel eind bent.
bedankt voor de reactie.
Dat van het vierkant ga ik zeker bekijken, is een goede tip !
En wat de kleurenversie betreft, misschien de rode curven wat omlaag halen ja.

De fletse kleuren op het briefpapier is bewust gedaan om toch de mogelijkheid te geven erover te schrijven.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik zie vele foto's van je voorbij komen. En inderdaad zoals meerdere zeggen, mis ik er altijd iets in. De WOW-factor of zoiets.
Ikzelf wil mij echt niet als geweldige fotograaf bestempelen die jou kan vertellen wat je wel of niet moet doen.
Ik vind het ook lastig om aan te geven waarom die WOW vaak ontbreekt.
Ergens is de basis niet helemaal goed. Het opstellen van je belichting, het afmeten.
Ik zie in de ogen 2 flitskoppen, links en rechts opgesteld..gelijke hoogte en waarschijnlijk gelijke sterkte. Dus geen weinig diepte en schaduwvorming.
Misschien heb ik dat fout maar daar zit het begin al.
Hoe experimenteer jij met flitskoppen? Stel je die altijd hetzelfde in of doe je wel eens iets anders, iets met 1 kop, anders inbelichten, enz.
Daarnaast, maar dat is persoonlijk, heb ik niks met de soms retro nabewerking. Softe randen en dergelijke.
De commentaren gaan vaak over..een randje hier, een hoed daar. Maar dat is al stap 2, modelregie. Dat haalt de vlakheid in stap 1 niet weg.

Ik heb soms het gevoel dat je de juiste workflow voor jezelf nog niet goed onder de knie hebt waardoor je van alles maar half doet. Belichting net niet, model regie net niet.
Maar dit is maar mijn bescheiden en goedbedoelde mening.. :)
groetjes,
Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar