Cochem am Mosel

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Vanaf afgelopen zaterdag 15/5 tot en met donderdagochtend 20/05 verbleef ik in het Duitse plaatsje Cochem, direct aan de Moezel, ivm een kleine vakantie.

Behalve enkele wandelingen, lekker eten en (Moezelwijn) drinken en fijn vakantie vieren, heb ik ook een reeks fotos gemaakt, waarvan hieronder een selectie. Voor wie de hele serie wil zien kan hier kijken: http://picasaweb.google.com/Fotograafer ... directlink

1. Reichsburg Cochem
Afbeelding

2. Lichtspel in de avonduren
Afbeelding

3. Reichsburg Cochem
Afbeelding

4. Zicht vanaf Reichsburg Cochem
Afbeelding

5. Reichsburg Cochem
Afbeelding

6. Greifvogel (roofvogelshow in Reichsburg Cochem)
Afbeelding

7. Greifvogel 2 (roofvogelshow in Reichsburg Cochem)
Afbeelding

8. Reichsburg Cochem und landschaft
Afbeelding

9. Een grote lijster in een Cochems plantsoen aan z'n lunch..
Afbeelding

10. Onder een brug over de Moezel was het elke dag erg druk met zwanen, vooral als ze gevoerd werden
Afbeelding

11. Reichsburg Cochem zo ziet dat er op een bewolkte avond uit
Afbeelding

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
jonenjan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 10:19

de foto van de zwanen vind ik prachtig
canon 50D, canon 40D, canon 17-85 IS usm,canon 70-300 mm,Sigma 10-20mm ,Canon speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Heerlijk een paar dagen er lekker tussen uit en dan ook nog met mooie foto's terugkomen :)
Foto 1 vind ik heel fraai mooi silouette (ofzo) :oops: mooi verdeeld over de foto, prachtig gebruik gemaakt van het tegenlicht.
de vogelfoto's vind ik ook de moeite waard, zeker het gespat van de zwanen, wel wat druk maar erg leuk.
De landschapsfoto's vind ik wat minder er lijkt een blauwige waas over te liggen, zal waarschijnlijk aan het weer gelegen hebben.
Foto 11 weer heel mooi, net een sprookjeskasteel 8)
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Akumal

Mooie uitgebreide reeks bij 3 en 5 zit wel een blauwe zweem over de foto.

rob.
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Plezierige foto's van een plezierige trip, zo te zien! Alleen worden een aantal foto's (ook op je Picasa) nogal geplaagd door een blauwige waas. De waas kan je verminderen met een USM in Photoshop (of Elements), Paintshop of Gimp: kies een Amount van 30 - 60%, een Radius van 20-50%, en geen Threshold (0), zie deze link. Je kunt hier trouwens ook de Picture Style "Clear" downloaden die je direct in je camera kunt uploaden en opslaan onder een van je gebruikersinstellingen in je Picture Styles-menu of op je RAW-file in DPP kunt toepassen. Zou voor een automatische verhoging van het "local contrast" in je foto moeten zorgen en het wazige effect van foto's uit de verte moeten verminderen. Om de blauwige toon eruit te krijgen zul je wat met je witbalans of kleurschuiven moeten stoeien.
Gebruikers-avatar
pixies4ever
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2008 15:25

Even niet technisch. Maar...jeugdherinneringen. Iets verderop bij Valwich stonden wij altijd met de hele familie op de camping. Leuk om weer een wat van die omgeving te zien.
gr.Jeroen
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de tips en comments tot zover! Over dat blauwige op enkele fotos...bij nieuwe landschapsfotos zal ik er op letten....dit zijn voor mij (weliswaar erg leuke maar) minder belangrijke fotos als het ware (ik houd me voornamelijk met modelfotografie bezig eigenlijk)...

@ pixies4ever we zijn wandelend bijna in Valwich beland als ik me niet vergis, het zag er vanuit de verte als een leuk dorp uit.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar