Straatfotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Hier nog is wat straat foto's , ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je hebt je roeping gevonden!

#1
Goede foto, typische straatfoto - er is een verhaal dat verteld wordt.

#2
Goed gezien dat die man op zijn horloge kijkt, past goed bij straatfotografie. Helaas is de foto een beetje rommelig.

#3
Ik weet het niet. Aan de ene kant een perfecte foto - een verhaal, niet rommelig en voldoende focus. Aan andere kant spreekt 'ie me niet aan :? Misschien werkt deze beter in kleur?

#4
Leuke foto, naar mijn mening iets te weinig interssants aan de rechterkant. Wel een echte straatfoto. Misschien had je iets dichterbij kunnen gaan staan.

#5
Duidelijke straatfoto. Jammer dat het wat rommelig is, maar dat is niet te voorkomen.

#6
Teveel ruimte rechts, de voeten worden afgehakt. Jammer, want voor de rest is het een mooie foto. Gelet op het feit dat ze poseren, had je tijd om iets beter te framen.

#7
Leuke foto, jammer van de jas (maar, dat is inderdaad persoonlijk) - zou misschien wel werken als de jas effen rood was. Had je inspiratie van Schindler's List?

#8
De man staat te ver naar links, maar het is nu eenmaal bijna onmogelijk om compositorisch perfecte foto te maken bij straatffotografie. Het moment is goed gevangen!

Al met al moet ik zeggen dat je wel talent hebt voor straatfotografie. Well done :D
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Mooie serie, met voor mij # 6 als favoriet.
#1 Zit overigens gelijk al goed: prima uitsnede, leuke actie - echt "a slice of life".
#2 Vind ik ietsje minder: teveel afstand tussen de twee contrasterende acties en wat veel ruimte eromheen. Een fractie later afdrukken had misschien beter uitgepakt.
#3 Vind ik zonder meer een beauty: een prent die je fantasie alle ruimte biedt.
#4 vind ik wat minder: te veel duiven, te weinig spanning? Het gegeven is natuurlijk prima, maar op de een of andere manier komt het hier niet echt uit de verf.
#5 Vind ik (ook al) een juweeltje; misschien had je de scootmobilisten nog ietsje meer kunnen isoleren en de wieltjes net mee kunnen pakken?
Bij #6 had er misschien iets meer aan de onderkant mogen zitten, en bovendien zou de prent gewoon vierkant mogen zijn: een prachtig trio, recht voor zijn raap. De rechterkant heb je imo sowieso niet nodig: dat getonede blikje mag er voor mij af, leidt alleen maar af van je ijzersterke onderwerp. "In case of doubt, leave it out".
#7 en 8 zijn voor mijn gevoel wat minder: rode jakje in #7 redt de foto niet (ben sowieso geen fan van selectieve toning), omdat je te weinig wisselwerking hebt met de mensen en het onderwerp: je ziet ze op de rug en er spuiten wat sproeiers, so what?
En #8 blijft een beetje in het luchtledige hangen: je ziet iemand kijken, maar dat is het dan ook: de rest van de foto biedt geen aanknopingspunt voor de blik van je onderwerp.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

In algemene zin goed, hoor. En een hele goede zwart/wit omzetting, prima!

Foto 1 springt er voor mijzelf persoonlijk uit. Ik houd van éénvoudig beeld, wat best geregistreerd mag zijn.

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

ik hou van straatfotografie. Er zitten mooie platen tussen, misschien nog geen perfecte, die ook losstaand overeind blijven maar de intentie is zeker okee.
Meer gezegd: dat rode jasje doet het em niet, de foto op zich is niet sterk genoeg (mi)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar