NK Living statues Valkenburg a/d Geul

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

23 mei 2010 werd in Valkenburg a/d Geul het NK Living Statues gehouden. Een living statue betekent vertaald naar het Nederlands levend standbeeld. Levend omdat het uitgevoerd wordt door een mens, een standbeeld omdat de kunst van stilstaan centraal staat. Een living statue speelt met het gegeven 'levend' versus 'niet levend' om het publiek in verwarring, dan wel bewondering te brengen. Een beweging is toegestaan als een kort levend moment dat bewust gekozen is als onderdeel van de act.

Het goede weer (lees: erg zonnig) en het vrije pinksterweekend veroorzaakte grote belangstelling (lees: erg druk) en een hoge cameradruk....

Ondanks alles voor mij de kans om eens iets nieuw te proberen en ben dan ook erg benieuwd naar jullie reacties en tips. Alle foto's gemaakt met de EOS 400D en 70-200 F/4 L (En voor het kind dat voor mij doorliep terwijl ik m'n foto gemaakt had en hardhandig met de zonnekap in aanraking kwam: sorry :wink:)

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. De minigraver en het bouwhek stonden er al

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. Mary Poppins

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. Een aparte kinder-competitie

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. Na een kleine bijdrage draaide ze rond als speeldoos en speelde ze viool

Afbeelding
11.

Afbeelding
12. En met dit weer is een pauze in de schaduw hard verdiend

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.
Laatst gewijzigd door 1 op Endorfin, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Leuke serie. Bij foto 4 lijkt het net of de ballen stil in de lucht hangen. Was dit een bewegingsmoment? Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

@ Inge: deze foto is genomen tijdens het jongleren van het beeld. Vanwege de drukte heb ik het geheel niet helemaal in beeld gebracht, maar hij staat op een sokkel met een grote opwindsleutel. Zodra iemand eraan draait, komt het beeld tot leven. Ik vond het wel grappig om dit zo te 'bevriezen'.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar