Op vakantie en dan ......

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Over een paar weken gaan we op vakantie, heerlijk 2 weken met de vouwwagen zitten we op
een camping vlakbij Wenen. Heel leuk, met een onwijs gave dierentuin met Reuzepanda's (die wil ik
dus op de foto hebben). Maar nu zit ik toch met een dilemma... wat neem ik mee qua camera-speelgoed?
En dan maak ik me met name zorgen om de warmte. Zijn er meer leden die kamperen met hun camera's?
Wat doe je met je spullen? In de auto laten is geen optie omdat het daar heel warm kan worden, dan in de
vouwwagen laten?
Kortom heeft iemand tips voor mij?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Waar wil je precies tips over:
-1-welke objectieven je zeker niet mag vergeten?
-2-of de apparatuur wel bestand is tegen de warmte?
-3-of de verzekering iets uitkeert wanneer het uit een vouwwagen gestolen word?
-4-iets anders?

Voor -1- is het makkelijk te weten wat jou stijl van fotograferen is en wat je allemaal hebt. Voor -2- is het ook handig te weten wat je hebt, maar ik kan zo niets bedenken wat er niet tegen kan. Voor -3- is navraag bij de verzekering de beste optie in mijn ogen en voor -4- alle mogelijke aanvullende informatie.
mnette
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 00:16

Mijn camer heeft Egypte zonder problemen overleefd. Daar was het behoorlijk heet in het laagseizoen ;). Sahara, kust, cruise, alles kan zo'n beessie hebben, maar ik heb wel op het volgende gelet:

*niet in de volle zon leggen. Tijdens excursies zelfs niet in de volle zon om m'n schouder laten hangen. Altijd in (mijn) schaduw. Probeer grote schommelingen in temperatuur te voorkomen. Dus niet van 45gr naar een airco-kamer van 18gr. etc. Weet niet of het nodig is om hierop te letten, maar het heeft mij in elk geval niet in de problemen gebracht!
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Hallo,

ik ben met een 50D en een 50-500 in 4 weken half Kenia doorkruist met temperaturen boven de 35 graden :D
dus van de warmte hebben de body's niet veel last.

groetjes,
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ga binnenkort met de camper door Australiƫ cruisen, maar reken maar dat al het speelgoed mee gaat.
Met een beetje gezond verstand en de tips welke hier boven al omschreven zijn dan komt het wel goed.

gr

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Geert, wat zeker meegaat zijn mijn zoom-objectieven en een macro-objectief, meer denk ik niet (meer heb ik ook niet)
Waar het mij voornameliijk omgaat of ze bestand zijn lange tijd in de hitte te staan, ik zat al te denken om een soort van koeltas mee te nemen en ze daar in te doen, zonder het ijs uiteraard maar puur voor bescherming.
Mnette dank voor de tip, gelukkig hebben we geen airco in de vouwwagen, hahaha. Maar de camera in je eigen schaduw laten hangen is er zeker eentje waar ik iets aan heb.
Ach, misschien zie ik teveel (panda) beren op mijn weg. Maar ja, die camera heeft naast dat het een onwijs leuke hobby is ook een emontionele waarde voor mij.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Het ligt ook een beetje aan je auto. Heb je er een met kofferbak of met een derde of vijfde deur? Ik heb gemerkt dat het in een apart kofferbak een stuk minder warm wordt dan in de passagiersruimte van een auto
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ai, we hebben een 5 deurs zonder aparte kofferbak, das weer jammer.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Misschien wel een heel stom idee. Maar als je nu eens een oude koelbox ombouwd als fotospullen-transport-bak. Dan sla je twee vliegen in een klap.
1) Je apperatuur word in de auto niet loei heet en
2) Het dievengilde 'herkent'een kloelbox niet als foto-transport-bak :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Nee, helemaal geen stom idee maar juist briljant. Een oude koelbox hebben we wel.
Tnx JvdH.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar