RAW uploaden lukt niet (meer)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eoswonder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2010 19:59

EOS 400D ingesteld op RAW, maar het uploaden gebeurd enkel in jpg. Heb ook al optie RAW en jpg geprobeerd op de camera, maar dat haalde niets uit. Heb sinds kort Windows 7 64 bits en nog geen DPP geinstalleerd, wel EOS Utility. Zou toch niet moeten uitmaken? Ik zoek ook nog een DPP 64 bit versie. Hier?

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, ben een beetje zielig zo :(

THNX
4har
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005 18:44
CONTACTCOLON

Zou het kunnen zijn dat je gebruik maakt van programma's op je camera die geen RAW opslaan, enkel JPG? Ik weet nog van mijn 20D dat bijvoorbeeld op de sportstand alleen JPG werd opgeslagen ook al stond mijn camera op alleen RAW. Ik weet niet hoe die zaken op een 400D geregeld zijn..
Ik hoop dat je hier iets verder mee kunt?

4Har
http://harryvantol.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Gewoon de kaart/camera benaderen via "mijn computer" dan kun je er zo bij. Waarschijnlijk staat er ergens ingesteld dat 'ie alleen jpeg's laad als 'ie jpeg's en andere bestanden ziet.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
eoswonder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2010 19:59

@4har: dank voor t meedenken: ik maak de foto's meestal in Tv en afgelopen weekend met n kinderfeestje in 'dat groene rechthoekje': geen verschil. :?

@Addy;Hm.. nee zo gewoon is dat dus niet, helaas. Via mijn computer vind ik alleen een jpg-tje. Ben langs allerlei instellingen geweest en kan nergens iets vinden over jpg of RAW. Nog een beter/ander idee misschien?

Misschien moet ik het eens via een kaartlezer proberen? Die heb ik niet, zou een optie kunnen zijn. gek genoeg is dit probleem iets van de laatste tijd, ik heb de camera al langer dan dat t probleem zich voordoet. Zou dus ook nog eens aan de camera kunnen liggen? :shock:
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

uhhh... is het toevallig sinds je gebruik maakt van dat groene driehoekje? ik heb namelijk ook de 400D gehad en meen me te herrineren dat je camera in die stand alleen maar foto's in JPEG schiet. in TV schiet hij als het goed is (mits in gesteld) in JPEG + Raw

Gr Sven
Canon
Anoniem 3

Klopt, wat Sven zegt.
Het kijk maar eens op je scherm wat er gebeurt als je switcht tussen de verschillende standen.
P, Tv, Av en M behouden de RAW-instellingen.
Alle andere instellingen gaan over op JPG.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

EN je moet (als ik het goed herinner) in elke modus instellen wat je wilt zien. Dus als je in Tv JPG hebt geselecteerd, zul je geen Raw meer krijgen. Dit zou zomaar per ongeluk kunnen zijn gebeurd....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
eoswonder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2010 19:59

Lief hoor al dat meedenken! Ik denk dat het een beetje is als wat VFRood zegt en dan mijn onervarenheid in acht nemend. Ik heb inmiddels de fabrieksinsellingen terug-gezet en alles opnieuw geprogrammeerd en het probleem is opgelost. Dank aan allen. :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar