Moi....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik ben bezig om mijzelf op de foto te zetten......waarom...eh...omdat ik het nu maar eens tijd vond
Nee ik wil gewoon..proberen om een beeld van mijzelf te laten zien...hoe ik in elkaar zit...wie ik ben...
Ben ik op de goede weg, of is het niks of komt het niet over....laat maar horen:) zegt dit wat over mij....

Afbeelding


Afbeelding
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
johnnyd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 21:46

Marian,

Ik vind dat je dit leuk uitgewerkt hebt.
Foto 2 is voor mij de beste van de twee.
Wat het voor mij ook helemaal doet is de ruimte rechts waar dus nog ruimte is om gedachten op te plakken.
Op foto 1 word de aandacht erg getrokken door je voeten en de ondergrond.
Zou misschien beter uit de verf komen als je deze ook van iets meer afstand (of minder mm's) gemaakt had.
Maar is in de serie zeker geen slechte foto. :wink:
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Marian,

Laat me raden. Je bent licht chaotisch, je wilt heel veel......, maar je weet nog niet wat je moet kiezen.

Je bent rechts, leeft af en toe gevaarlijk (veters los) je hebt behoefte aan ruimte en iemand die je af en toe in de juiste richting helpt.

Je leeft op grote voet (foto 1) en je wilt (nog niet) je ware gezicht laten zien. Je bent creatief en maakt foto's die uitdagend zijn om het verhaal erachter te zoeken.

Als bovenstaande correct is dan ben je geslaagd in je missie. :wink:
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

hehe,
Big-oglivie-Z, je had psychiater moeten worden :D :D
Maar over de foto's. Ik vindt ze beide wel iets hebben!

mvgr

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

Hoi Marian,

erg originele en leuke uitwerking van een zeer geslaagd creatief idee. Lekker anders dan anders, mooi compositie en het groothoek effect op foto 1 draagt ook zeker bij aan de 'uitstraling' van de foto. Ikzelf zou misschien gekozen hebben in iets meer contrast in achter grond kleur tov. het onderwerp op je foto.
Mooie platen, gewoon GOED!

Christiaan
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb altijd wat twijfels over zelfportretten (zo van wil je laten zien hoe mooi je bent :) ), maar deze zijn van een geheel andere orde. Zeker geslaagde karakterweergave. Goed passend in de reeks van foto's die ik van jou gezien heb.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Thanks voor jullie reacties!
Er was door een foto forum gevraagd of ik een stukje over mijzelf wilde schrijven...en daarbij een foto van mijzelf.
Nou...als ik ergens niet van hou is het om zelf op de foto te gaan....
En zo kwam ik op het idee van foto 1.... voor de camera neeeeh..juist beelden maken daar word ik blij van.
Vandaar de smiley op de muur....
Ik heb dit geschoten met de kitlens 18-55 en kreeg het groothoekeffect van grote voeten maar niet. Ik heb zelf maat 38 dus toen.. om dit effect wel te krijgen de allstars van mijn zoon aangetrokken maat 43 en toen wel lalalalalalalla.. tja als je de goede lens niet hebt moet je creatief zijn:)
Foto's zijn trouwens geschoten in de slaapkamer van mijn zoon met 1 flitser en softbox. recht van voren.
Wat zegt dit over mij...nou mischien dat ik ook eens wat andere kleding moet kopen, altijd de legerbroek en mijn allstars en zwart !!!!hihihi
De tweede foto zijn al mijn foto ideeen..ik schrijf alles op papiertjes en raak altijd alles kwijt.
Ik heb nu dan ook een boekje gekocht om alles in te schrijven, nu zorgen dat ik die niet kwijt raak.
Op het 3e zelfportret ben ik wel herkenbaar op hoor(denk ik even afwachten hoe dit uitpakt).... maar die moet ik nog maken als het buiten rustig is:)zei de schijterd...
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Nummer 1 is echt fantastisch !
Ik had het wel wat aan de bovenkant wat donkerder gemaakt, maar dat doet aan de foto niets af.
Fantastisch gewoon :)
Gebruikers-avatar
Van Put
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Deurne - Antwerpen
CONTACTCOLON

- Humoristisch - Schuchter/ingetogen.... (?)
- Chaotisch, steeds op zoek naar een struktuur... ordenend... Eigenwijs (in possitieve zin)... (?-
en zichzelf zicht steeds invraag stellend....

*Mijn Interesse is Zéker aangewakkerd !!!*
Kijk, Kijk, en blijf je Verbazen...
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

ja weer leuk gedaan Marian.
Ook je verhaal er achter vindt ik 2 erg leuk :d

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hee, die eerste is leuk vooral die smiley. Je "moet" ook altijd lachen he als mensen een foto van je wilt maken.
Dat laatste herken ik ook wel. Ik schijf ook altijd vanalles op. Maar dan in verschillende schriftjes en kladblokjes die ik dn weer krijtraak, door elkaar haal en zo maar wee een nieuw blokje opzoek. Dus tip: houd het bij 1 schriftje.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Vind ze echt heel leuk om naar te kijken.
Je kan er meerdere uitleggen (is dat nederlands?) aan geven.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het groothoek effect in foto 1 vind ik erg leuk. Beide foto's wekken mijn nieuwsgierigheid trouwens op over de vraag hoe je gezicht eruit ziet. Maar misschien ben ik de enige? :P Als dat een nevenbedoeling is, dan is die ook zeker geslaagd ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Digilike schreefCOLON. Beide foto's wekken mijn nieuwsgierigheid trouwens op over de vraag hoe je gezicht eruit ziet. Maar misschien ben ik de enige? :P
Pssttt...achter de schermen op mijn website ben ik gewoon in beeld hoor :mrgreen: bij het derde zelfportret ben ik wel herkenbaar hoor hihi..
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Op je eigen site ontdek ik je niet :P Wel inmiddels op Zoom ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Zoom?...kweet van niks whahahhaa...mooi is dat.
Maar achter de schermen foto 6 sta ik toch echt hoor samen met mijn favoriete slachtoffer...ik bedoel model:)
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar