Sail 2010 komt er aan

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
speedsmurf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2009 20:59
WoonplaatsCOLON amsterdam

Vanaf 19 augustus kunnen we sail 2010 in Amsterdam verwachten.
Nu wil ik graag mooie fotos van de boten maken die aan komenvaren.
Kan ik dat met me lensen doen die ik nu hebt of moet ik er iets bij kopen.
Ik heb geen idee namelijk.
Iemand zei tegen mijn een 17-55 mm maar deze kost rond 800 euro.
Mijn vraag heb iemand tips voor me.

Vast bedankt
canon 400 D , Canon 550 D , 17-85 mm 18-55 mm , Tamron 70-300 mm en Canon EF 50/1.8 , Canon 28-80 mm en Canon 80-200 mm.

http://fotostudio1972.hyves.nl
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

speedsmurf schreefCOLONIemand zei tegen mijn een 17-55 mm maar deze kost rond 800 euro.
Dat is dan 1mm meer groothoek dan je al hebt voor 800 euro. De kwaliteit zal dan best wat beter zijn maar ik weet zeker dat als je wat diafragmeert met de 18-55 dat je dan prachtige foto's kunt maken. Voor het meer tele werk voldoen je overige lenzen ook prima. Het kan natuurlijk altijd beter maar de persoon die de camera bedient, bepaalt voor 90% hoe de foto er uit gaat zien.

grt, cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zou lekker proberen alles uit je lenzen te halen, en niet teveel luisteren naar mensen die dure lenzen aanbevelen.
Natuurlijk hebben duurdere lenzen vaak voordelen, maar het is maar de vraag of jij daar ook voordeel bij hebt!
Als jij, afhankelijk van het weer, op F/8 kunt schieten, met sluitertijden die niet ver onder de 1/1oo liggen, op Iso's die niet ver boven de 400 liggen, dan krijg jij waarschijnlijk heel acceptabele platen! Een duurdere lens biedt meer mogelijkheden, maar als je niet precies weet hoe je die kunt inzetten, krijg je er ook risico's bij ;).

Gewoon wat topics afstruinen waarin mensen vertellen hoe ze dingen aanpakken en waarom ze dat zo doen, en vragen stellen over instellingen en werkwijzen. Scheelt je een hoop geld, en levert misschien wel betere resultaten op.
... Spiegel-Werk ...
John111
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2010 18:07

Het beste is om gewoon naar het Noordzeekanaal toe te gaan en wat opnames maken met je huidige uitrusting. Dan kun je zien of het je bevalt of niet. Heb ik ook gedaan en kwam tot de conclusie dat aanschaf van nieuw spul zonde van het geld is. In mijn geval dus.

Ook ik ga heen als de schepen richting Amsterdam ga en fotografeer ze ook. Dan met de 40D met 28-135 lens. Eventueel met de 20 mm van Sigma. Kleiner heb ik niet en kan ik op dit moment niet aanschaffen.

Je moet dus roeien met de riemen die je hebt.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De testcase Natuur lijkt me hier niet de juiste plaats voor, ik heb hem even verplaatst

Ik zou voor dit onderwerp ook geen andere objectieven kopen hoor. Wat je hebt moet prima gaan. Belangrijkste is natuurlijk dat jij het maximale eruit weet te halen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar