Audi a4 on air

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Tijdje geleden een shoot gehad met deze Audi a4 on air

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding


Dit zijn maar enkele foto's maar lees jullie reacties graag tegemoed :)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Volgens mij heeft deze auto wat problemen met zijn vering.
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

Dat zijn echt extreem stoeprand gevoelige velgen zeg... daar moet je de vrouw niet in laten rijden :wink:
Kijk eens wat vaker door je camera....
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

beter even nummerbordje wegkwasten bij #4.

wel gave foto's overigens.
met een favo stempel op #7

greetz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Zeker strakke platen!!! Maar had toch wat dingen anders gedaan:

1. Vind ik persoonlijk wat overbelicht zeker vergeleken met je andere foto's. Maar misschien ligt dit ook aan mijn beeldscherm. Daarnaast geef je hem meer ruimte aan de achterkant dan in de rijrichting, wat toch een beetje een gouden regel is.
2. Mooie cleane plaat net als de auto. Ook leuk speels dat je deze iets schuin hebt genomen.
3. Hier lijkt je grond overbelicht ten opzichte van de auto. Komt dit door je nabewerking?? Daarnaast heb je de bovenkant van de voorruit/daklijn afgesneden wat ik niet snap en ook niet mooi vind.
4. Net als Foto 8 is de horizon net schuin. Dit is bij deze platen volgens mij niet de bedoeling en makkelijk te verhelpen.
5. En 6 niet spannend te noemen maar prima aanvulling op de serie.
7. Gave plaat, hier is de lichte grond wel in harmonie met de belichting van de auto. Zou alleen denk ik zelf niet de band en bumper zo abrupt afsnijden.

Algeheel een leuk opgebouwde serie, leuk om naar te kijken. Hoop dat je wat in de feedback ziet en er mee kunt!!!
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Zodeknetter... 1 verkeersdrempel en je nieren hangen achter je oren...

mooie bak wel!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hypnotixed schreefCOLONVolgens mij heeft deze auto wat problemen met zijn vering.
Jerenes schreefCOLONZodeknetter... 1 verkeersdrempel en je nieren hangen achter je oren...
mooie bak wel!
Volgens mij snappen jullie niet wat het "on air" in de titel inhoudt. Dat houdt dus in dat de auto op luchtveren staat, waardoor de auto als hij stilstaat zo laag gelegd kan worden, en hij bij rijden naar gewone rijhoogte gezet worden.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Dat wordt er ook niet echt duidelijk uit uit deze foto's. Dus misschien was het duidelijker geweest met een foto waarbij dit te zien is.
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Sorry voor de hele late reactie mensen maar de tips heb ik zeker wel aan.
Alleen kenteken platen weghalen doe ik zelf nooit, tis aan de eigenaar zelf te bepalen of hij het wilt of niet.Vaak is ook achter de plaat erg vies.

Over het airride is wat Kenji al zegt, maar op de foto is al duidelijk te zien dat hij op air staat anders kan je er niet echt mij rijden namelijk.
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

He, net mijn BX14 na 2 dagen stilstaan. :)
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Jan59

In sommige Engelstalige landen noemt men zoiets : Low rider

http://en.wikipedia.org/wiki/Lowrider

En ze doen er rare dingen mee....

http://www.youtube.com/watch?v=RrO5SLLxQXk

En ik weet zeker dat de politie telkens het een en ander gaat meten, in Nederland mag namelijk niks uitsteken.
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Correctie: lowriders staan niet op air, maar op hydraulische schokdempers, die door middel van een aantal hydraulische pompen worden aangestuurd.
Hydraulics zijn dan ook een stuk sneller dan air op en neer te bewegen. een wagen zoals de Audi in dit topic zal langzaam door de assen zakken, en zeker niet zoals de lowriders in het filmpje.
er zijn met hydraulics ook meer "moves" mogelijk, zoals bijvoorbeeld de driewiel-houding. Daar heeft air de mogelijkheid en kracht niet toe.

Afbeelding

Een air suspension setup heeft ook een stuk minder ruimte nodig dan hydraulics. Een kleine compressor en een luchttank is voldoende.
Hydraulics hebben een flinke pomp nodig (de meeste echte lowriders hebben 2 tot 4 pompen) en een flinke lading accu's (somes wel 12).

Air:
2 compressors en de luchttank
Afbeelding

Hydraulics:
4 pompen, 8 accu's
Afbeelding

En wat betreft je opmerking over de politie en opmeten, die vat ik even niet....
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Jan59

Soms is er op TV een programma, weet effe de naam niet... daar zie je af en toe een jonge bestuurder met zijn Golf en super brede sloffen.
Die hoeven maar 1 cm uit de wielkast te steken, bij een controlle zal de politie dat zien en er iets over te vertellen hebben.
Of het een of ander metalen symbool op de motorkap, of een grote spoiler... dan heeft de politie wat te mekkeren.
En... als je aangehouden wordt door de politie... en de goede man of vrouw staat dan naast je auto... en je laat 'm dan zomaar op de straat zakken...
Dan kijken die wel even raar... andere voorbijgangers ook...

En de muziek die er bij hoort ? La Bamba !
http://www.youtube.com/watch?v=yhFM81IcChk
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ah, die opmerking ging dus over de tuner auto's, en niet de lowriders. Dan snap ik hem.
De lowriders hoeven niet op te vallen bij de politie. Gewoon van de switches afblijven.

Dat tuner auto's worden staandegehouden om onzinredenen, dat weet ik. Mij zetten ze wel eens aan de kant voor de vleugel, of de kleine kentekenplaatjes. Gelukkig is alles aan mijn wagen legaal :)
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

dahlback schreefCOLONAlleen kenteken platen weghalen doe ik zelf nooit, tis aan de eigenaar zelf te bepalen of hij het wilt of niet.Vaak is ook achter de plaat erg vies.
Ik denk dat er eerder bedoel wordt om het kenteken plaat weg te shoppen met eventueel photoshop.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
Boem
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2010 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

De mijne kan ook zonder veel poespas 'op zijn buikje' :wink:

Afbeelding
Zzebb
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 21:30

Kijk eens op stancenation.com om te zien hoe het moet :-)
Anoniem 3

louisvdd76 schreefCOLONDat zijn echt extreem stoeprand gevoelige velgen zeg... daar moet je de vrouw niet in laten rijden :wink:
Daar gaan we weer.
Met of zonder wink, gewoon om onpasselijk bij te worden.
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

gvasseldonk schreefCOLON
louisvdd76 schreefCOLONDat zijn echt extreem stoeprand gevoelige velgen zeg... daar moet je de vrouw niet in laten rijden :wink:
Daar gaan we weer.
Met of zonder wink, gewoon om onpasselijk bij te worden.

Meen je dit nu serieus?

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Zzebb schreefCOLONKijk eens op stancenation.com om te zien hoe het moet :-)
Hoe bedoel je?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar