[verzameltopic] kritiekkring 2 - Natuur - ronde 32

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

De zomer(-vakantie) zit er bijna weer op; de hoogste tijd voor weer eens een nieuwe ronde! Aangezien de kring de laatste maanden op z'n gat gelegen heeft, ben ik ik deze ronde wat extra tijd gegeven zodat we er weer een beetje in kunnen komen. :)

De 3 foto's dienen uiterlijk binnen te zijn op zaterdag 25 september, 23:59u; de commentaren uiterlijk op zaterdag 2 oktober 2010, 23:59u.

Onze kritiekkring bestaat uit de volgende deelnemers:
  • # gvasseldonk
    # geert h
    # Hypnotixed
    # Mariecanon
    # pixelvox
    # Rocker
De regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
  • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
  • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
  • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
  • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
  • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
  • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
  • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen gelden ook binnen de kritiekkring gehandhaafd worden

Wil men bij het reageren en posten de volgende aanvullende regels toepassen?
  • Alle foto's uploaden vanuit het eosdigitaal album.
  • Bij het reageren eerst de naam van het kritiekkring lid, het fotonummer,de thumbid en dan de reactie dus als voorbeeld:
    • Nicknaam
      #1
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
      #2
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
      #3
      [thumbid]******[/thumbid]
      reactie op de foto
Uiteraard mag iedereen, kritiekkringdeelnemer of niet, reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld! Het is tenslotte altijd leuk én leerzaam om te horen wat anderen van je foto's vinden. Mocht je interesse hebben in deelname, stuur dan even PBtje. Zodra er dan een plekje vrij komt, laten we het weten.

Voor wie niet weet waar het over gaat: klik.
Laatst gewijzigd door 1 op pixelvox, in totaal 9 keer gewijzigd.
(tijdelijk afwezig!)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Dat wordt dan binnenkort er weer op uit trekken met de camera. (dacht eigenlijk dat deze kritiekkring inmiddels helemaal overleden was)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Fijn dat de draad weer opgepakt is, ik heb er nog genoeg liggen van de afgelopen periode om te laten beoordelen dus dat moet wel goed komen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik ga weer wat foto's verzamelen... In tegenstelling tot Geert heb ik niks liggen van de afgelopen periode ;)
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hypnotixed schreefCOLONDat wordt dan binnenkort er weer op uit trekken met de camera. (dacht eigenlijk dat deze kritiekkring inmiddels helemaal overleden was)
Nee, we leven nog!! Hopelijk is iedereen ook nog 'on board'!

De afgelopen maanden waren té hectisch om veel tijd online te kunnen besteden, en voor ik het door had zijn ze eigenlijk omgevlogen! Tussendoor ben ik ook nog getrouwd :D Inmiddels is er weer een klein beetje rust in de tent, en begint volgende week het academisch jaar weer, dus ik hoop weer wat meer tijd online te kunnen besteden ook (én aan fotograferen - al vind ik dat gedurende de wintermaanden altijd een stuk lastiger dan zomers).
geert h schreefCOLONFijn dat de draad weer opgepakt is, ik heb er nog genoeg liggen van de afgelopen periode om te laten beoordelen dus dat moet wel goed komen.
Ik zie uit naar al het moois wat je nog hebt liggen dan, Geert!
Rocker schreefCOLONIk ga weer wat foto's verzamelen... In tegenstelling tot Geert heb ik niks liggen van de afgelopen periode ;)
Ik ook niet -- tenzij trouwfoto's ook vallen binnen de catagorie van deze kritiekkring :mrgreen:
(tijdelijk afwezig!)
Anoniem 3

Net terug uit Frankrijk. Moet nog even, EVEN?, bekijken, weggooien en sorteren. Maar ze komen wel.
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik ben nog steeds bezig met inspiratie zoeken. Dus misschien wordt het toch nog foto's gebruiken van mijn afgelopen Schotland vakantie.
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Hmm, moet het geschoten zijn met een EOS, of maakt dat even niet uit? Op vakantie in Schotland dit jaar had ik hem nog niet, maar wel een Lumix TZ1 temidden van prachtige natuur :)
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Hoeft niet, maar om foto's in dit topic te mogen plaatsen moet je lid zijn van deze kritiekkring. Momenteel zit hij vol, maar heb vernomen dat in kritiekkring 3 een plaatsje vrij gaat komen dus wellicht kun je daar aanschuiven. Stuur daarvoor een pb naar JvdH: http://www.eosdigitaal.nl/forum/ucp.php ... se&u=12942
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik moet me duidelijk nog even inlezen in het reilen en zeilen hier, komt in orde!
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je mag uiteraard ook altijd zelf een topic openen met je foto's, en dan maakt het niet uit hoe die foto's zijn gemaakt. Al gebruik je een glasplaat die je lichtgevoelg hebt gemaakt met collodium.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Zo, voor deze ronde had ik zowaar keuze uit verschillende soorten foto's: close-up/macro foto's en wat landschapsfoto's.
Aangezien ik over de close-up foto's alles behalve tevreden ben en hier als het weer een beetje meezit opnieuw de tuin voor in wil duiken (en het nog weer eens ophoudt met regenen!), dit keer eens wat grasland en koetjes.

6945

6946

6947

Trouwens, vroeg me af, ben ik de enige die dit heeft of hebben jullie óók de neiging om bij het plaatsen van de foto's direct je eigen kanttekeningen er bij te willen zetten, lol? :? :D
(tijdelijk afwezig!)
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ugh het is zulk petweer deze dagen, dat het bijna niet te doen is erop uit te trekken met al die regen! Hopelijk lukt het idereen toch om wat leuke plaatjes te maken :-)
(tijdelijk afwezig!)
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

vers van de pers, zojuist geschoten in het bos:

#01

7569

#02

7570

#03

7571

[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Door tijdgebrek zal dit mijn laatste bijdrage zijn aan de kritiekkring.

Drie foto uit mijn archief. (herfst 2009 zelfs)

7575

7574

7573

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het is de tijd van het jaar voor:

#1

7614

#2

7615

#3

7616

Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Een dag te laat, maar hierbij dan mijn bijdrage.

1

7651

2

7652

3

7653

Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

En volgens mij ben je niet de laatste. Dus ik wacht nog even af met commentaar geven op de laatste foto's.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

We missen inderdaad nog één setje foto's! :-) Ik zal Gabriël ff een berichtje sturen, laten we inderdaad nog eventjes wachten tot hij ook z'n foto's heeft geplaatst.
Tot gauw!
(tijdelijk afwezig!)
Anoniem 3

OEIOEIOEI,
Gabriël rustte uit van de vakantie.
Kan ik nog meedoen?
Zo ja, ga ik vandaag nog aan de slag...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar