Esmee in de studio!!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi allemaal,

Pas geleden Esmee in de studio gehad was een leuke middag en voor haar de 1e keer en voor mij de 3e studio foto shoot.

Ik hoop dat er verbetering in zit en alle opbouwenden kritieken op de foto's zijn van harte welkom
Het betreft hier geen serie maar gewoon de mooiste 4 van die dag.

Ook heb ik geprobeerd een aantal foto's minder vlak te maken .

1: Wat ik zelf niet mooi vind is in foto 4 hoe ze in haar schoenen staat maar dit was gewoon niet anders

2: En haar rechter arm bij de oksels zitten 2 plooien i.p.v geen.
Omdat ze de foto's aan haar portfolio wil toevoegen heb ik dit zo gelaten.

Graag hoor ik wel jullie mening over de Post Processing van foto nummer 4


1

6338

2

6337

3

6336

4

6335

En bedankt voor het kijken
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou man, je kunt tevreden zijn er zit zeker vooruitgang in hoor ! Mooie omzetting, minder gekunselde poses en goeie belichting. Wel vind ik foto 2 en 4 net iets te krap gekaderd. Maar verder top !
groet Martijn
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nou, ziet er toch goed uit zo voor de derde keer en het kan alleen maar beter gaan worden.

1 hier heeft die ketting niet zo veel nut maar ziet er verder goed uit.
2 leuk en lekker spontaan. Hier had ik wel wat striemen op haar buik weg gepoetst en opvallend vind ik de flinke kuil in haar rechterwang.
3 verontwaardiging, ernstig, ze straalt wel iets uit. Die pluk haar op haar wang vind ik niet zo.
4 wat aan de krappe kant en haar linkerknie zou ik die beschadiging weg poetsen en so wie so mogen de benen wel gesoft worden.
Ik zou nog kunnen mierenn...en over hoe haar rok zit maar daar ga ik niet over.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

2 en 4 steken er voor mij bovenuit. Als bij de 4e de bolling onderaan niet te zien was geweest, had ik het geloofd als je had gezegd dat je die in fel zonlicht had gemaakt!

groet,

John
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Zo... deze schoonheid deed mij toch even achterover uit mijn rolstoeltje denderen !
Zij mag.... MOET doorgaan met poseren... Zeg dat Wiel het gezegd heeft ;)

MOOIE samenwerking. In de kritieken van Heer Suiker wil ik wel mee gaan, met de opmerking dat ik het toch verder wel ERG mooi vind kijken !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de tweede een de derde heel mooi.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ziet erg erg goed uit hoor!
De dingetjes zijn al gezegt dus die ga ik niet herhalen maar je hebt het goed te pakken hoor!
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Prachtig! en die schoenen heeft juist wel iets. Inderdaad 'jammer' op foto 4 dat de bolling in de achtergrond wel erg duidelijk is. Ook foto 3 is erg mooi!
Gr,JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

nette reeks hoor, nr 1 en 2 hebben mijn voorkeur (en de andere 2 zijn ook okee)
nou daar heb je wat aan :wink:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Lekkere serie.. inhoudelijk heb ik niet zoveel te melden :)
5D + gLas
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Goed bezig :)

Op foto 4 lijkt ze net Eva Mendez :)
Ik sluit me wel aan bij mijn voorgangers :)
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Ga je ook nog een tipje van de sluier oplichten wat die pp van 4 geweest is?
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik neem aan o.a. verzadiging naar beneden gehaald op 4 (toch?).

Over de foto's. Wauw ik vind het heerlijk wegkijken. Je hebt het allemaal zeer serieus opgepakt en je weet direct schitterende modellen te regelen. Dat alleen is al een dik compliment waard.

Ik ga met Martinus mee wbt de kadering. Vind het aansijden in foto 1 en 3 erg goed, daar hou ik zelf ook wel erg van. Ze heeft ook wel redelijk wat tijd doorgebracht in de kleedruimte lijkt me zo. Erg leuk want je hebt er heel verschillende sferen mee behaald.
Ik neem aan dat je nieuwe lampen bevallen. Ben benieuwd naar je lichtopstelling op 1 en 3.

Heeft iemand een idee hoe je het effect met die schaduw op 4 kan bereiken als je gebruik maakt van papier en niet de bolling in beeld wil hebben? Daarbij: heb een keer een hele mooie foto gezien van een model die tegen een witte muur (denk ik) leunt. Schitterende schaduwen op die foto, is dit te behalen met papier of stort dan alles in?

NAast de complimenten dus ook een paar vragen want het werk van Boss inspireert me :-)

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi allemaal,

hierbij wil ik iedereen bedanken die een reactie achter gelaten hebben .
Nou hier staat hij speciaal voor jullie---------------BEDANKT!!!! :D

@ peter suiker : Ik heb aangegeven dat deze foto's worden gebruikt voor haar portfolio en dat ik dus geen photoshop trucages en dergelijke hier op toegepast heb.
Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik vind dat deze kenmerken gewoon zichtbaar horen te zijn.
Zo is het model nou eenmaal en als zij een fotomodel wil worden dan horen deze kenmerken gewoon bekent te zijn in haar portfolio.
Dit geld ook voor haar kuil in de linker wang we kunnen er wel een watje in stoppen maar geheid dat ze snel door de mand zal vallen en de teleurstelling heel groot zal zijn als ze dan later opeens toch hierdoor word afgewezen.
Dus dat er er niet gesoft is is gewoon bewust voor gekozen! :wink:

Als het persoonlijke foto's waren geweest dan had ik zeker deze punten weg gewerkt.
Maar als ik jou foto's bekijk dan soft jij bijna helemaal nooit en soms lees ik ook dat het retoucheren niet jou ding is "volgens mij" en nu zeg je ik had die dingen persoonlijk gesoft.

maar goed.

Wat betreft het mierenn.. had dit allemaal maar toegevoegd dan had ik ook uit die lijst misschien lering kunnen trekken!!

@Jan Piet wat betreft de bolling aan de achterkant van het papier deze had ik ook al gezien tijdens de shoot maar heb er voor gekozen om dit te houden zo omdat ik anders mijn papier moest gaan kapot maken en dat vond ik het niet waard als het nu het laaste stuk was dan maakte het niet uit.

@E7picture bedankt voor je compliment!!! :lol:
wat betreft tijd in de kleedruimte nog geen 5 minuten .
De lampen bevallen uitstekend het betreft hier de Lastolite Lumen 8 Pro

Als je bij foto 4niet de bolling in beeld wil hebben dan moet je je papier knikken in een hoek van 90 graden maar dat vond ik zonde van de rol!
De schaduwen die je ziet zijn gemaakt op papier dus niks zal instorten of je moet er aan gaan hangen!! :lol:

@Kalefietsbel Hier heb je dan een TIPJE van de sluier de PP is gewoon gedaan met Ps cs4 of lightroom doormiddel van schuifregelaars aan te passen zoals bv meer zwart toevoegen en werken met lagen.

@drWizz thanks voor het compliment !! :wink: en jij ook Martinus :wink:

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en nogmaals bedankt allemaal de volgende x weer reageren astublieft is namelijk erg belangrijk voor mij.

mvg,
BossHogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Boss, je hebt mij verkeerd begrepen en heeft te maken met allerlei factoren.

Het gaat niet om Photoshop trucages maar om hele "gewone" dingen. Het is maar wat je gewoon vind natuurlijk en waar je de grens trekt.
Maar bvb. een beschadiging op een knie is niet altijd aanwezig omdat een genezingsproces er voor zorgt dat dit uiteindelijk verdwijnt.
Dus, waarom zou je dat dan niet weg poetsen en zeker voor iemand haar portfolio zou ik dat doen.
Tenslotte zijn het, wat je al zei, toch ook jou persoonlijke foto's en ook voor jou portfolio.

Als dit een echt litteken zou zijn dan had ik dat van te voren met het model besproken of ze dat weg geshopt wil hebben of niet.
Ik kan je op een briefje geven dat 99% van de modellen die ik heb gefotografeerd graag dit soort dingen weg geshopt willen hebben. Portfolio of niet.

Een model is nou eenmaal zo want anders had ze zich zelf ook niet hoefen op te maken voor deze shoot.

De flinke kuil in haar wang is een combinatie van oorzaken.
Lachen, houding en de lichtval zorgen voor bepaalde schaduwen in het gezicht en hier in dit geval een kuil en dat is niet een "natuurlijke" kuil.
Het is natuurlijk aan jou en het model om deze te laten zien aan een of ander reclamebureau. Ik zou het niet doen met deze kuil of gewoon weg shoppen :)

Mijn foto's met modellen soft ik de huid (softwarematige makeup) altijd licht van top tot teen alleen niet als ze ver weg staan op de foto dit zonder samenspraak van te voren.

Bij bruiloftfoto’s doe ik dit eigenlijk nooit tenzij ik dit wel nodig acht maar dan altijd in samenspraak met de betrokkende.
Bv. een zichtbaar wondje gemaakt tijdens het scheren shop ik wel weg of als de bruid een zichtbaar slechte huid heeft maar altijd in samenspraak.

Mensen schrikken vaak van onze resultaten gemaakt met onze geavanceerde speeltjes die echt alles laten zien van porie tot rimpels en dan zijn ze meestal erg blij dat Photoshop er is.
Maar alles met mate natuurlijk want het hoeft geen barbypop te worden vind ik.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar