Libelle

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Toen we op vakantie waren zaten lag ons huisje dicht bij een slootje aan. Er waren dan uiteraard nogal wat beestjes, maar helaas bleven ze nooit echt lang genoeg zitten voor mij om goede foto's te maken. Op een dag bleef een libelle toch wel aardig goed zitten.
Ik heb geen ervaring met macro en had mijn statief ook niet bij de hand op dat moment, dus alles maar met de hand geschoten...
Hier zijn ze. 2 foto's van een libelle.

1.

6399

2.

6400

Groetjes,
Jeroen
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Ik weet niet helemaal of ik deze bij Macro zou plaatsen.

De tweede foto vind ik de mooiste van deze twee, omdat bij foto 1 de scherpte net iets te krap is om de hele libel er mooi op te krijgen.

Volgens mij was er ooit iemand op het forum, die heeft heel duidelijk laten weten dat het een libel is, want een libelle lees je ;)
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
Niwrad
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2008 16:44
WoonplaatsCOLON Geraardsbergen (Moerbeke)
CONTACTCOLON

Het is een bruinrode of – op foto 1 meen ik nog net een hangsnor te zien – steenrode heidelibel. Voor iemand die geen ervaring heeft met het fotograferen van insecten, vallen beide foto's toch wel mee. De eerste heeft een mooie achtergrond. Op de tweede staat de libel er inderdaad wat mooier op, maar de compositie spreekt me niet echt aan. Ik vermoed dat je hebt geprobeerd om de schaduw van de vleugels maximaal op te nemen, maar daardoor zit de libel wel erg hoog en domineert het hout.

Groet,

Gabriël
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Tja.. het was een nerveus beestje... en met 400mm uit de hand is het zowiezo al niet te makkelijk om hem er goed op te zetten vanop die afstand. Per klik ging hij de lucht in en op een andere manier weer neerstrijken...
Foto 2 heb ik inderdaad geprobeerd om de schaduw van de vleugels in de foto te houden. Ik kan nog wel meer croppen zonder de schaduw, maar dan ben ik op zoek gegaan naar waar de vleugels nou precies zitten en een foto moet voor mij geen speurtocht worden... :D

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar