Highkey probeersel met Yvonne en Tamarah

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Hoewel het nooit zo mijn smaak was, eens geprobeerd iets in de richting van highkey te doen. Modellen stonden/zaten 1e keer voor de fotocamera.
Sommige foto's zijn op of zelfs over het randje, maar dat is bewust gedaan. Het model "loopt over" in de achtergrond. Één foto (3) is extreem licht, ook bewust.
Het verdraaide schouderbandje op foto 5 is bekend. Ook de bewust krappe kadering van foto 4 is bekend.
Met dat in het achterhoofd graag jullie reacties op deze testcase.



1.

6503


2.

6505


3.

6504


4.

6502


5.

6501


6.

6506

Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Nou... High-Key.... dit is gewoon overbelicht en heeft verder niet veel met High-Key te maken hoor.
Ze kunnen mij dus ook niet bekoren helaas...
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou,ik zie fors overbelichtte en verkeerd belichtte foto's met een compleet verkeerde kleurtoning. Sorry, ik vind ze niet echt mooi hoor.
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

mijn smaak is het ook niet, vind de laatste nog het beste, daar is nog wat te zien en ook de pose vind ik wel aardig
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Met de opmerking over die pose op de laatste foto ben ik het niet eens. Een zeer vreemde uitdrukking op de gezichten.
Het is een testcase, dus hopelijk zien we binnenkort een nieuwe serie met verbetering!

Succes!
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Ik sluit me aan bij de commentaren omtrent de overbelichting. Is over de top. Ook lijkt er een roze/rode zweem over de foto's te liggen. Qua compositie vind ik foto 2 en 5 de beste.

Testcase en 1e keer modellen. Er is dus hoop.

Succes met de 2e?
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor jullie reacties. Er zaten bruikbare opmerkingen bij. Ik ga zeker meer experimenteren.

Ik hoop wel dat persoonlijke smaak niet wordt verward met absolute eisen; dat weerhoudt mensen om verder te gaan proberen en experimenteren.
Evenals het wel of niet hebben van een eigen stijl, kun je ook kiezen om je aan bepaalde gebruikelijke regels te houden, of niet.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als dit een eerste keer High key is, heb ik al veel slechtere resultaten gezien. Highkey is wel licht maar niet overbelicht, en terwijl ik dit type vind ik de derde, hoewel grote delen zijn uitgebeten, iets hebben. Juist hierdoor....

High Key kenmerkt zich door weinig schaduw, misschien kun je met de 2de lamp, reflectieschermen (Stukken piepschuim werken ook erg goed) proberen de schaduw minder hard te maken.

Bij sommige twijfel ik aan de juistheid van de kleurbalans. Gebruik je een grijskaart om deze juist te bepalen ?

Bij een aantal kun je ook eens proberen om de kleurverzadiging(dus achteraf) wat te verlagen. Ik dnek dat dit goed past bij een aantal van deze foto's.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Er zijn mensen die overbelichting wel mooi vinden maar dit vind ik niks en heeft ook niets met High Key te maken.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar