foto baby

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sandra 83
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2006 20:58
WoonplaatsCOLON Leiden

Hallo allemaal,

Heb pas een aantal foto's van mn nieuwe nichtje gemaakt.
Voor het eerst baby fotogafie en is nog best lastig.
Bij deze wil ik vragen of iemand mij kan helpen of in de goede richting sturen met de volgende foto? Ik wil hem wat meer laten poppen, weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.
Heb sinds kort lightroom en photoshop en kan er nog niet goed mee werken, vandaar mijn vraag.

Afbeelding

Hierbij ook de link naar het raw bestand.
http://www.speedyshare.com/files/24114591/IMG_9381.CR2
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Bedoel je zo iets:

6694

Gedaan met de volgende instellingen:

6695

Heb vooral erg in je witbalans. Die staat nu op 6750 als ik het wel heb, en dat zorgt in dit geval voor een gelige tint over de foto.

Verder nog de bovenste helft van het mutsje geselecteerd en daarvan de kleurverzadiging teruggebracht en de helderheid verhoogd om het "witter" te krijgen. Daarna nog contrast verhoogd met 15 om de kleuren te laten "poppen".

Hoop dat je er wat mee kan.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
sandra 83
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2006 20:58
WoonplaatsCOLON Leiden

Bedankt! Kan er zeker wat mee.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op C8080, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Sandra,

Bedoel je zoiets?

Afbeelding

Hoe ik het gedaan heb is een beetje lastig uit te leggen via het web, maar het is opzich niet zo moeilijk. Het is een soort van softfocus. Dit is volgens mij het "pop-achtige" idee waar je op doelt. Zo niet, laat het dan ook maar even weten. :wink:

Het is overigens gedaan in Adobe CS3.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Al hoewel ik het verloop van onscherpte niet heel netjes vind gedaan vind ik die van Canon Benny echt wel de mooiste. Oh, en er zit geen enkele structuur meer in het gezicht, dit is wel erg letterlijk "er uit gepopt" :mrgreen:
Laatst gewijzigd door 1 op bobvanduin, in totaal 6 keer gewijzigd.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

grappig om te zien dat het bestand al 12 keer is gedownload en er maar door 3 mensen een versie gepost is...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, mijn poging:

In Lightroom 3 heb ik de foto eerst iets lichter gemaakt, daarna met de adjustmentbrush de gehele foto echt lichter gemaakt en volledig onscherp. Daarna diezelfde adjustmentbrush-laag in het midden gedeeltelijk gewist, dus wat overblijft is een hoofd met omgeving goed belicht en scherp en de rest van de foto geleidelijk onscherper en lichter gemaakt. Daarna nog een omgekeerde vignet om de hoeken nog lichter te maken.

Daarna de foto naar Photoshop gehaald waar ik een selectie heb gemaakt van het gezichtje, die naar een nieuwe laag gekopieerd, gausian blur over de nieuwe laag en die laag de opacity verlaagd naar 80%. Omgezet naar jpg en klaar.
Afbeelding

Foto is beschikbaar op groot formaat.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Anoniem 4

bobvanduin schreefCOLONgrappig om te zien dat het bestand al 12 keer is gedownload en er maar door 3 mensen een versie gepost is...
Wel meer zelfs. Alleen denk ik dat maar weinigen bereid zijn om een premium account aan te schaffen voor deze download.

CodeCOLON Alles selecteren

Download is only available with SpeedyShare Premium account:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik heb geen premium account en heb hem zonder problemen of wachttijd gedownload...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar