Boeken!

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik heb recent m'n 50d gekocht en ben nog aardig blanco. Nu ben ik binnenkort jarig en heb ik mensen in mijn familie/vriendenkring die graag boeken geven. Hebben jullie tips voor boeken, of zoek je alles op op internet. Ik doe gewoonlijk het laatste, maar soms even lekker zitten met een duidelijk boek die je met praktijkvoorbeelden door de mogelijkheden van je camera heen leidt is ook lekker. Graag jullie tips voor wat je niet mag missen in je boekenkast!

Alvast dank voor de reacties,

Remco
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Mijn excuses, had gezocht op boeken, maar zag geen specifieke topics, ik ga daar even neuzen, thanks!
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

geeft niet, over boeken is hier weinig te vinden.
Het topic wat ik je gaf gaat wel wat meer over portretten, weet niet precies wat je zoekt. Maar als ik naar je nickname kijk, dan zullen het ook wel mensen zijn ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Toevalligerwijs alles behalve haha. Mijn naam is Remco Brand, vandaar ook geen -dt op het eind zoals de schilder ;) Mijn interesses liggen bij natuur, architectuur en macrofotografie. Een andere hobby van me zijn garnalen/kreeften/krabben (in aquaria/terraria, niet als ingrediënt). Die wil ik te zijner tijd ook optimaal vastleggen in alle details (macro).
Uiteraard schiet je wel eens foto's van mensen, maar dat is zeker niet mijn primaire interesse. Ik zoek juist boeken die de ins en outs van de basistechnieken uitleggen. Als ik hier zoek op depth of field, bokeh, brandpuntsafstanden, voor en nadelen, etc, dan vind je natuurlijk ook wel wat je zoekt, maar zoals aangegeven, het is af en toe ook lekker het allemaal op een rijtje in een boek te hebben.
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En anders heb je misschien nog wat aan het volgende topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... lit=boeken
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bijna elke (Wat betere) boekenzaak heeft wel boeken specifiek gericht op jouw camera. Hierin de functies wat verder uitgelegd icm voorbeelden uit de praktijk. Zelf altijd met plezier en succes de boeken van Scott Kelby gelezen en als cadeau gegeven. Gaat in op techniek, materiaal en bewerking.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Dank voor jullie reacties. Ik weet dat elke boekenzaak een plank vol heeft staan, maar was benieuwd naar de ervaringen van mensen welke boeken waar voor geld bieden. Op die manier kan je toch het kaf van het koren scheiden voor je iets aanschaft. Ik heb inmiddels inderdaad een boek van Scott Kelby in m'n verlanglijstje opgenomen!
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Bewust en beter fotograferen met de Canon EOS 40D/50D & 500D
Auteur: Pieter Dhaeze
ISBN 978-90-5940-428-1

www.dhaeze.nl
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Thanks Roelie, ik had deze al op mijn lijstje gezet :)
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Oke. :D
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
RolfJ
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 09:08

Ik heb zelf de volgende boeken aangeschaft nadat ik een Canon 50D had gekocht:
- Canon EOS 50D Digital Field Guide van Charlotte K. Lowrie. Dit boek geeft een uitgebreide uitleg van de mogelijkheden van de camera.
- Digital Exposure Handbook van Ross Hoddinott. Hierin veel uitleg van wat nou "exposure" is. Hoe je de diafragma insteld, etc.
- Deel 1 en 2 van Scott Kelby's "The Digital Photography Book". Handig tips en tricks over fotograferen. Makkelijk weg te lezen. Deel 3 schijnt wat minder nuttig te zijn.

Ik heb ze allemaal via amazon UK gekocht. Ik lees liever originele engelstalige versies van vertalingen in het Nederlands :)
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Mooi die bevestiging, maar die stond ook al op m'n lijstje :mrgreen: Voor de volledigheid, dit is het verlanglijstje tot nu toe:

Scott Kelby's Digitale fotografie boek / Scott Kelby
Nederlands - Hardcover

Digital Landscape Photography / Michael Frye & Michael Frye
Engels - Paperback

Fotograferen met de Canon Eos 40D/50D & 500D / P. Dhaeze
Nederlands - Hardcover

Canon Eos 50d / Andy Stansfield
Engels - Paperback

Canon EOS 50D Digital Field Guide / Charlotte K. Lowrie
Engels - Paperback

Complete Guide to High Dynamic Range Digital Photography / Ferrell McCollough
Engels - Paperback

En wat leesboeken betreft pak ik ook graag de originele taal. In dit geval zal het ook aardig wat technische uitleg zijn, waar ik de de nederlandse termen niet altijd van ken, laat staan de engelse. Vandaar mijn keuze voor de NL versie van Scott Kelby. Ieder weer dank voor het meedenken :)
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar