Bruiloft Bart en Evelien

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

De eerste keer dat ik een bruidsshoot gedaan heb. Ik was niet de officiele fotograaf want het bruidspaar heeft in het buitenland met een professionele bruidsfotograaf de foto's gemaakt. Het was een drukke maar wel erg leuke dag. Helaas was het weer niet zo best want ik had nog andere leuke plannen, maar ach ik heb m'n best gedaan en achteraf best leuke foto's aan de shoot overgehouden.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Zeker de moeite waard om naar te kijken. Enige minpuntje wat ik persoonlijk minder vind is foto 2.
Waarom: bij deze foto groeit die boom uit de auto.
Verder lijkt de bruidegom een boomlange kerel van bijna 2,5 meter. Hier ben je naar mijn mening iets te ver door de knieën gegaan. :cry:
Verder keurig gedaan !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

petuut schreefCOLONZeker de moeite waard om naar te kijken. Enige minpuntje wat ik persoonlijk minder vind is foto 2.
Waarom: bij deze foto groeit die boom uit de auto.
Verder lijkt de bruidegom een boomlange kerel van bijna 2,5 meter. Hier ben je naar mijn mening iets te ver door de knieën gegaan. :cry:
Verder keurig gedaan !

Groet, Ruud
Bedankt Ruud, ik ga mee met je opmerking, puntje voor de volgende keer,
Zijn er nog andere mensen die tips voor mij hebben?
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Tips heb ik niet, maar ik vind het een leuke en goede serie!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De foto's zijn hier echt te rood. Kan dat?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONDe foto's zijn hier echt te rood. Kan dat?
Op welke monitor kijk jij? hier valt het op zich wel mee.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Eizo en Mac. Gekalibreerd met een Spyder 3 pro (maar ook al weer een paar weken geleden). Ik let dan voornamelijk op de huidstinten.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

Vind het rode wel meevallen, maar kijk momenteel niet op mijn gekalibreerde scherm..
Wat betreft foto 2 ga ik mee met mijn voorgangers, ik kon er eerst niet de vinger op leggen maar het zijn inderdaad de verhoudingen die hem vreemd maken!

Verder vind ik het een heerlijke spontane serie, met 7 natuurlijk als topper!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

de huidstinten nijgen ietwat naar de rooige kant inderdaad, klein beetje, maar wat me meer stoort is soms de afsnede van de foto's, stukje van het boeket eraf een aantal malen, bij het bruggetje te krap aan de onderkant, daar moet je (als er een volgende keer komt) echt op letten.
verder een leuke serie geworden en als de bruid en bruidegom tevreden zijn is vaak de missie geslaagd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONde huidstinten nijgen ietwat naar de rooige kant inderdaad, klein beetje, maar wat me meer stoort is soms de afsnede van de foto's, stukje van het boeket eraf een aantal malen, bij het bruggetje te krap aan de onderkant, daar moet je (als er een volgende keer komt) echt op letten.
verder een leuke serie geworden en als de bruid en bruidegom tevreden zijn is vaak de missie geslaagd.
Oké dank voor de reacties, Ik vroeg me af, kan ik het beste de huidtinten bewerken via RAW Camerakalibratie?

edit: Foto bewerkt, ik ben benieuwd in hoeverre de groentinten zo op jullie overkomen?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Allereerst een leuke serie :) En ik weet hoe het is voor de eerste keer een trouwreportage. 3 weken geleden zelf mijn eerste gehad.

Wat mij opvalt is dat je alle foto's op diafragma F5 hebt genomen, is daar en reden voor (of is de exif niet goed)? Het is wat mooier als het bruidspaar wat mee het middelpunt is in de foto's. De achtergrond vind ik nogal aanwezig. En vooral nummer 2 valt zeker daardoor voor mij uit de serie.
Bij nummer 3 is de scherpte diepte erg mooi en dat is geloof ik ook waar het bruidspaar ook wel blij mee zal zijn.

Verder zou je misschien op nummer 5 de reflectie in de achterklep? wat kunnen shoppen zodat die iets minder opvalt. Wel erg leuk shot trouwens.

Nummer 7 is wel erg leuk gedaan, maar ik vind de foto wat aan de 'egale' kant. Waarschijnlijk is dat wel anders te doen door een groter diafragma te kiezen. Het nummertje 2 zou ik wegshoppen tenzij het iets betekend voor het bruidspaar.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

wellicht zou je de saturatie ietsje terug kunnen schroeven, zit nogal aan de hoge kant.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar