No right click :-)

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
westland-foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 16:21
WoonplaatsCOLON Honselersdijk

Beste Allemaal

Ik heb al diverse web albums gehad ,nu vindt ik het vervelend dat dmv right click de foto`s te kopieeren zijn.

Zijn er web albums die de mogelijkheid geven dat dit niet mogelijk is.

Het zijn geen schokkende foto`s maar als ik albums openbaar maak waar bv mijn zoontje opstaat,wil ik niet dat die foto ongevraagd bij andere terecht komt.

Groeten

Rob
Mijn vrouw riep tegen mij,je camera er uit of ik !....................soms mis ik haar .
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vrij simpel hoor, gewoon een scriptje:

<script language=javascript>
<!--


var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>

Maar als ze de foto willen hebben, dan is een print-screen zo gemaakt.
Ik heb het op mijn website staan. Ja, er worden nog steeds foto's 'gejat', maar het houdt best wel e.e.a. tegen.
Mensen die foto's willen voor Hyves e.d. hebben vaak niet de kennis een print-screen te maken en dat even netjes uit te knippen.
Die klikken met rechts en er gebeurd niets. Krijg dan weer te horen; jammer dat je de foto's niet kan downloaden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
westland-foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 16:21
WoonplaatsCOLON Honselersdijk

@fotojeroen

Beste Jeroen dat het een html scriptje is weet ik het gaat mijn meer om de openbare albums zoals ,flickr,picassa etc etc

groeten

Rob
Mijn vrouw riep tegen mij,je camera er uit of ik !....................soms mis ik haar .
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Leuk zo'n scriptje :)
Er zijn scriptjes om die copyright scripts te dis-ablen :)

Gewoon watermerken...dat is de veiligste oplossing maar de minst mooie :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sites zoals Flickr kun jij niet bewerken, dus de enige manier om het dan te voorkomen is het daar gewoon NIET te posten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 505
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 18:01
WoonplaatsCOLON Megen

Scriptje werkt goed, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden om de foto van een site te plukken, bv Printscreen functie zoals genoemd.
Wat drwizz zegt , watermerken is het handigste..
Groeten Raymond

Canon EOS 7D, 18-135 IS , Canon EF 100 - 400 1: 4,5-5,6 L is. Canon EF 28mm 1.8 usm, Canon extender EF 1.4X II, benro 3 pootstatief C257 met KB-0 head.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Wat te denken van het standaard knipprogramma dat in Windows 7 zit......, heel simpel en heel handig, maar ook voor dit soort dingen dodelijk.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Broncode van de website kun je ook op andere manieren benaderen !!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

je kan er ook voor kiezen om online foto's in mindere kwaliteit te uploaden en bv kleiner te uploaden..
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Anoniem 4

Voor wie de foto's van Jeroen - ondanks zijn scriptje - toch wil downloaden:
browserscherm iets verkleinen, vastklikken op foto en deze vervolgens naar bureaublad slepen. :roll:

Jeroen, even scriptje aanpassen. :D
Emanresu
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2010 19:11

Met jalbum, chameleon skin kan het ook.
7D, 40D, EF-S 10-22/3.5-4.5, EF-S 60/2.8, EF 24-105/4L, EF 70-200/2.8L 420EX, 580EX
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Oypo heeft een dergelijke beveiliging standaard.

Zelf zou ik het liever uitzetten, het watermerk wat ik heb ingesteld is de url van mijn website bijna midden in beeld. De beste reclame die ik kan hebben is als mensen een een foto (inclusief watermerk) gebruiken als Hyves of Facebook profiel foto.

Het is denk ik redelijk afhankelijk van wat je fotografeert of je dit wel of niet wil.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heb hier 'n kort en 'n lang antwoord op. De korte versie is dat alles op het internet (een publiek iets) staat uiteindelijk (als je maar hard genoeg je best doet) te kopiëren/jatten valt. Immers, het staat op een publieke plaats.

Aan die basisredenering verandert in de lange versie niet zoveel, behalve dat er allerlei mogelijkheden zijn om dit tegen te gaan. Twee goede zijn al genoemd: lage resolutie en/of watermerken. Het script van Jeroen is een JavaScript en is per definitie dus al niet slim, aangezien de bezoeker JS kan uitschakelen en het script dan dus genegeerd wordt. Bovendien zijn er maar weinig browsers (eigenlijk alleen Internet Explorer) die zich van zo'n scriptje aantrekken. De rest (Firefox, Opera, Google Chrome) stelt (naar mijn mening terecht) dat de webmaster niet mag rommelen met de gebruikersinterface van de browser (dat doe je namelijk, door 'n rechtsklik-functie uit te schakelen). Toch zijn er nog 'n aantal andere mogelijkheden, maar die liggen (bijna) allemaal iets gecompliceerder. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de foto's te laten zien op een pagina die door middel van PHP wordt beveiligd. Dat is al stukken moeilijker (voor de gewone mens überhaupt niet) te kraken. Daarop lijkt een Apache-beveiliging via .htaccess (misschien nog wel iets veiliger), maar dan moet je wel 'n server hebben/huren die Apache draait. Immers, een Mac weet ook geen raad met Windows Media Player. Daarnaast, maar dat is 'n ander principe, kun je de foto's online gooien in 'n zip- of rar-bestand, die je kunt voorzien van 'n gebruikersnaam en wachtwoord.

Echter, als je een webalbum hebt dat niet op jouw eigen server staat zijn bovenstaande oplossingen allemaal zinloos. Zoals gezegd kun jij 'n website als Flickr of Picasa nu eenmaal niet aanpassen. Wanneer je je er echt aan stoort kun je je misschien 'ns inlezen over zo'n eigen server. Dat hoeft niet duur te zijn, en hoewel de setup vaak even lastig is (al zijn er hier en in de rest van de wereld zat mensen die dat voor je kunnen doen) hoef je qua gebruiksgemak niet veel in te leveren. En dan kun je wél alles aanpassen naar jouw smaak/eisen, inclusief de beveiliging.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

Behalve alle browser js manipulatie die hierboven staat, heb je bij Flickr bijvoorbeeld dat je je foto's op 'All rights reserved' kan zetten.
Er is dan geen downloadlink beschikbaar, maar de bolleboos vind de foto vast ook nog wel in de code.

Wil je dat niemand je foto's ziet of jat, dan moet je je digitale camera verkopen en analoog gaan schieten.. LOL.
Gripped 7D | EF-S 17-55 F2.8 IS USM | EF 50 F1.8 | EF 70-200 F2.8 | Yongnuo YN-460-II | Unomat | Cactus V2s | Redged 423 + RT-1 | Monopod |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

moussiej schreefCOLON Wil je dat niemand je foto's ziet of jat, dan moet je je digitale camera verkopen en analoog gaan schieten.. LOL.
Nee, dan moet je je foto's niet op internet zetten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

fotojeroen schreefCOLON
moussiej schreefCOLON Wil je dat niemand je foto's ziet of jat, dan moet je je digitale camera verkopen en analoog gaan schieten.. LOL.
Nee, dan moet je je foto's niet op internet zetten
Je hebt gelijk... Internet is zo ingebed in mijn lifestyle.. haha.. LOL
Gripped 7D | EF-S 17-55 F2.8 IS USM | EF 50 F1.8 | EF 70-200 F2.8 | Yongnuo YN-460-II | Unomat | Cactus V2s | Redged 423 + RT-1 | Monopod |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar alle geheid op een stokje.
Wanneer je afbeeldingen op internet zet, zijn ze altijd te stelen. Dat houd je echt niet tegen.
Je kunt het mensen lastig maken, maar onmogelijk dus niet.

Wij weten misschien een aantal manieren om beveiligingen te omzeilen, maar bedenk dat heel veel mensen dat niet weten. En wanneer je het die mensen moeilijk maakt (vaak zijn dat mensen die met computers niets anders doen dan word, internet, social networking e.d. en af en toe een spelletje) dan kun je toch al wel een hoop afdekken.

Maar wanneer iemand ietsjes verder is, dan wordt het erg lastig om het te voorkomen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Ik weet wel dat bij photobucket je aan kan geven of het een openbaar profiel is, of een afgeschermd profiel,
daardoor kan je dus niet de foto's kopieren, mischien dat er bij de andere foto-albums sites dit ook zo is in te stellen. :wink:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mijn foto's die online staan heb ik niet beveiligd....alles is zo te kopiëren, inderdaad alleen al via PrintScreen; dus waarom al die moeite doen om t te beveiligen.......dat ze er maar gelukkig mee zijn....

Foto's waarvan je persé niet wilt dat die gebruikt worden door een ander moet je gewoon niet online zetten!
Jan59

Maakt niks uit wat je doet !
Druk op de PrtSc toets... Photoshop... New... Paste... dan kun je het stukje er uit halen wat je hebben wilt...

Een watermerk diagonaal over de foto(s) dat nog net zichtbaar is, werkt beter volgens mij.


Maar het experimenteren met opties is wel leuk, als er iets zinnigs uitkomt :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steganografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar