Jota 2010

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Tijdens de jaarlijkse Jota (Jamboree on the air) zijn we met scouting wielewaal te gast geweest bij
museum "de Bevrijdende vleugels" in Best. Hier hebben we gedurende het weekend WOII herbeleefd.
Met name de oorlogsjaren 1943 - 1945. De oudere leden hebben ervaren hoe het is om onderdrukt
te worden door de duitsers. Dat betekend dus je identiteit inleveren en leven van beschuitpap en water.

De volgende ochtend werden we bevrijd door de amerikanen en jongste jeugdleden.
Iedereen heeft dit weekend als interessant ervaren en ondanks dat de jeugdleden onder de indruk waren
hebben ze het erg naar de zin gehad.

Van de avond met de duiters heb ik enkele foto's gemaakt hierbij mn mooiste.

Graag wat opmerkingen, zwart wit omzetting is voor mij nog nieuw hier zou ik graag wat tips over krijgen.
Meer info over onze jota vind je op www.wielewaalgroep.nl

1.

8776


2.

8774

3.

8777

4.

8775

Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Is er dan niemand die iets zinnigs over mijn foto's te zeggen heeft??? En waarom dan niet?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Tsja, ik verwachtte hele andere platen bij het zien van de titel. Daarbij denk ik dat niet elk forumlid de term jota wat zal zeggen, hoe leuk het ook is. Wellicht dat we elkaar nog gehoord hebben afgelopen weekend...

Maar dan nu de plaatjes: Niet slecht, en duidelijke technische verbeterpunten zijn niet te geven. Dergelijke reacties zullen dus ook achterwege blijven. Verder zijn het geen toppers, dus ook die reacties zullen achterwege blijven. Wanneer je een willekeurig topic opent met veel reacties blijken dat vaak echte floppers op toppers te zijn, omdat daarop makkelijk commentaar te leveren is.

Oja, de plaatjes: Probeer te kiezen tussen zwart-wit of kleur, jij als fotograaf dient die beslissing te maken wanneer je geen opdracht hebt die daarover iets voorschrijft. Verder zouden een paar plaatjes meer een verhaal kunnen vertellen, nu doet het dat niet echt.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik wil wel wat "zinnigs" zeggen hoor :)

1 was het daar ook zo geel of heb je dit zo bewust gedaan? Witbalans iets anders zetten??
Verder is dit meer een snapshoot (stiekem genomen) en was het beter geweest als het model in de camera had gekeken en er is te veel ruimte boven zijn pet.

2 ZW bewerking vind ik niet zo en het is meer een Grijs bewerking dan dat ik zwart en wit zie.

3 zie 1 en de lampen storen mij.

4 zie 2
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Even een tijdje weggeweest maar toch bedankt voor jullie reacties.
@Geert. de titel klopt inderdaad dat is voor mij duidelijk maar ze hebben in principe niets met de foto te maken puntje voor een volgende keer.
Zwart wit is voor mij nieuw en vind zelf de kleuren versie mooier maar ik probeer toch wat tips te krijgen om dat te verbeteren ik zie hier af en toe erg mooie ZW platen voorbij komen.

@sugarman
De gele tint kwam door de keuze van lampen. Omdat we echt authentiek gingen waren er oude lampen met oude gloeispiralen gebruikt en deze geven veel geler licht dan een gewone gloeilamp. Ik vind het zelf wel mooi het doet mij een beetje sepia achtig aan

Snapshot ja in die zin dat je een programma vastlegt dus je wil niet het programma/weekend vertragen door iedereen te laten poseren. Een bruiloft stoor je ook niet tenzij je specifiek met het paar foto's gaat maken. Een rally leg je niet stil om de auto perfect op de foto te krijgen.
Ik ben zelf van de portretten waarbij je mensen zn gang laat gaan. het moet zo zijn dat ik niet aanwezig ben. Anders ga ik liever naar studio omstandigheden en werken we met een flitsset.

Ruimte boven de pet vind ik ook wat te groot en heb dit aangepast voor mn afdrukken. Ook had ik graag de lamp hoger gehad maar dat gaf een overbelicht gezicht ivm de rest van de ruimte. misschien was het mogelijk om deze uit te laten en hem hoger te hangen. een lager standpunt resulteerde in foto waarbij je recht in de lampkap kijkt.

Mannen bedankt voor de reacties zijn weer mooie verbeterpunten voor een volgende keer.

Groet Leon
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar