Landschap Mastenbroekerpolder + Update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

Afgelopen maandag even op pad geweest in de polder .
Foto's komen zo uit de camera 50D en de Sigma lens 17-70mm

Nr1

9281

Nr2

9280

Nr3

9278

Alle op en aanmerkingen en reactie zijn weer welkom
Mvrgr Wout-Jan

Nr1

9295

Nr2

9294

Nr3

9292

Bob en Sugerman bedankt voor jullie op en aanmerkingen
Heb even wat aan de bewerking gedaan weet niet hoe ze nu bij jullie over komen
maar ik vind ze zo toch wel iets natuurlijker.
Hoor graag wat jullie er nu van vinden.
Mvrg Wout-Jan
Laatst gewijzigd door 1 op de platte, in totaal 31 keer gewijzigd.
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Prima plaatjes, zo rechtstreeks uit de camera....Kun je nagaan hoeveel je nog kunt winnen als je ze nabewerkt. Witbalans is op geen enkele foto zoals hij hoort te zijn, met wat lokale belichtingsaanpassingen krijg j meer contrast en dynamisch bereik, iets andere uitsnedes hier en daar en klaar, per foto ongeveer 50 seconde werk.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Misschien off topic maar toch deze vraag: ik lees vaak de opmerking dat de witbalans niet goed is, ook nu.

Hoe zie je dat dat niet goed is?

Vast dank voor de "ontwikkelingshulp".

Gr Roelie
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ga helemaal met Bobvanduin mee.

Dat van die witbalans was ook het eerste wat mij opviel en is ook niet zo moeilijk om te zien dat dat niet klopt.
Tenzij je dit persoonlijk wel best vind dan is er niets aan de hand natuurlijk. Het blijft abstacte kunst waar wij mee bezig zijn.

Maar neem de eerste foto. Ik kan mij niet voorstellen dat dit in het echt zo er uit heeft gezien qua kleursteling.
Er zit een blauwzweem over het geheel. Zou b.v.b. het gras die kleur groen hebben gehad????

Het beste is om met de RAW aan de gang te gaan en om te beginnen op Auto witbalans te zetten dan zal het al een hoop schelen qua witbalans.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Witbalans geeft aan wanneer in een foto wit echt wit is, zet je hem te warm wordt de foto te geel, zet je hem te koud dan wordt de foto te blauw, dit kan in hele lichte mate maar ook heel heftig zijn. Als je even foto 1 en 2 naast elkaar bekijkt dan zie je 2 foto´s onder vrijwel dezelfde omstandigheden genomen, toch oogt er 1 heel geel en de ander heel blauw, vergelijk je die nu even met foto 3 dan zie je wat ik bedoel, daar is de witbalans wel aardig goed.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

bobvanduin schreefCOLONWitbalans geeft aan wanneer in een foto wit echt wit is, zet je hem te warm wordt de foto te geel, zet je hem te koud dan wordt de foto te blauw, dit kan in hele lichte mate maar ook heel heftig zijn. Als je even foto 1 en 2 naast elkaar bekijkt dan zie je 2 foto´s onder vrijwel dezelfde omstandigheden genomen, toch oogt er 1 heel geel en de ander heel blauw, vergelijk je die nu even met foto 3 dan zie je wat ik bedoel, daar is de witbalans wel aardig goed.
oke zie nu wat er bedoelt word dank voor je uitleg
gr WJ
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar