Metalband The Fury [+UPDATE]

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Willem53
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

Mijn eerste foto's op EOS. Genomen van mijn zoon met zijn metalband genaamd "The Fury". Optreden in Capsloc Capelle aan den IJssel.
Dit zijn tevens mijn eerste concertfoto's en dit was niet makkelijk!
Foto's zijn gemaakt met een 18/200 mm en een 24/70 mm en de isoo op 800.Mijn zoon is op de eerste foto te zien
Meningen zijn van harte welkom. .

9337

9338

9339

9340

9341

9342

Bedankt voor de eerste reacties, en op de eerste foto is het inderdaad een haar, maar vond het te moeilijk om deze weg te shoppen.
Toch nog een paar fotos die naar mijn idee niet slecht zijn.
Meningen of commentaar zijn weer welkom.

9666

9667

9668

9669

Laatst gewijzigd door 2 op Willem53, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

strakke plaatjes! Alleen bij foto 1 stoort me het plukje haar?? in het gezicht.

Foto 6 van de drummer is een prachtplaat!

Mooie binnenkomers :D

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nette binnenkomer!
Je keuze van momenten vind ik goed, Technisch zou het allemaal net even wat strakker kunnen (9340 bijvoorbeeld is niet scherp).
9341 is eigenlijk net te laat.
Inflitsen vind ik persoonlijk not done omdat het de sfeer weghaalt, en dat is m.i. wwel het geval hier.

Des al niet te min. Heel netjes.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

1. Aan de pluk haar stoor ik me niet zo heel erg. Zwiepend haar hoort bij metal :twisted:

2. Net moment alleen had die voor mij net wat scherper gemogen. Je ziet nu dat het net niet helemaal scherp is en daar stoor ik me een tikkeltje aan.

3. Nice. Zo zie je maar dat rook en licht ook mooi samen kunnen werken.

4. Mooi moment wederom. Probeer bij zulk soort shots door de knieen te gaan en een lager standpunt in te nemen. Werkt vaak wat mooier.

5. Jammer van het ene stokje. Actie is wel mooi.

6. Mooie werking tussen licht en silhouet. Ik hou er wel van.

Algemene tips:
Let op de centrale composities. Heel vaak staan je onderwerpen precies in het midden. Ik snap het wel waarom het gebeurd. Er gebeurd zoveel op het podium en opeens moet je heel snel gaan handelen.

Inflitsen, het is al gezegd. Ook ik doe het niet. Haalt vaak ( eigenlijk altijd) als er weinig licht is de sfeer wat er nog is weg. Probeer dan een lichtsterkere lens aan te schaffen of let op het licht wat er gebruikt word. Inflitsen is een vak appart en een hele lastige op concerten.

Let op microfoons recht in het gezicht. Probeer een standpunt in te nemen dat de microfoon niet helemeel in het gezicht zit. Doe een stap naar links of rechts of wacht even met afdrukken tot de microfoon niet recht in het gezicht zit. Foto 9668 is daar een mooi voorbeeld van. Paar stappen naar rechts en was een mooi moment geweest.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Willem53
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

Hallo Wendy,
bedankt voor je reacties.
Maar je hebt gelijk, je wilt zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mooie foto's maken. Maar ik neem van alle reacties alles mee wat mij kan helpen bij een volgende keer.
Groetjes,
Willem53 :P
Gebruikers-avatar
Nieuwerf.nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 08:40

Ik vind het een aardige serie maar ik heb wat moeite met het inflitsen op foto 1 en 5. Verder sluit ik me aan bij mijn voorgangster.
Tsja,... zo'n onderschrift... Wat moet je daar nou eigenlijk mee?

http://www.nieuwerf.nl
Gebruikers-avatar
Jeronim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2009 23:44
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Leuke serie!
Gr Jeroen
400D + BG-E3 + EF 24-105 L IS USM + EF 70-300 IS USM + EF 50 f/1.8 II + Sigma 18-50 + 430EX + filters en pootjes
www.jeroenvandewiel.exto.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar